۰ نفر

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S۲۱ و دو پردازنده (Snapdragon و Egxynos)

۴ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبر: 638373
بررسی گوشی سامسونگ  گلکسی S۲۱ و دو پردازنده  (Snapdragon و Egxynos)

گلکسی نوت ۲۰ ۵G تلفنی برای کسب و کار است که با ابزارهای تجاری محبوب کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد هر طور که برای شما بهترین است کار کنید. سامسونگ گوشی گلکسی S۲۱ خود را در دو مدل پردازنده اگزینوس و اسنپ دراگون منتشر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، گلکسی نوت 20 5G تلفنی برای کسب و کار است که با ابزارهای تجاری محبوب کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد هر طور که برای شما بهترین است کار کنید. سامسونگ گوشی گلکسی S21 خود را در دو مدل پردازنده اگزینوس و اسنپ دراگون منتشر کرده است. پردازنده اگزینوس ساخته شده توسط شرکت سامسونگ است که در واقع رقیبی جدی برای پردازنده‌های اسنپ دراگون محسوب می‌شود. اگزینوس از لحاظ عملکرد در مقابل رقیب خود کوتاه نمی‌آید و مشتریان این برند را در دوراهی انتخاب بین دو تا از بهترین پردازنده‌ها قرار می‌دهد. هر دو دارای مشخصات پیشرفته مشابهی هستند، از جمله تنظیمات دوربین چهارگانه و پشتیبانی از قلم. تنها تفاوت سخت افزاری بین این دو نسخه در پردازنده‌هایی است که استفاده می‌کنند: مدل آمریکایی/چینی مبتنی بر چیپست Qualcomm Snapdragon 888 است، در حالی که سامسونگ از Exynos 2100 خود در مدلی که در جاهای دیگر فروخته می‌شود استفاده می‌کند. به دلیل شباهت‌های نزدیک آنها در عملکرد، این بررسی بیشتر بر روی تفاوت‌های بسیار کمی بین دو نسخه در آزمایش پروتکل نمایش جامع ما تمرکز می‌کند.

تصویر بدنه گوشی گلکسی s21 مشکی و آبی و رزگلد و سفید

برای نسل S21 سامسونگ، نبرد اصلی بین پردازنده‌های اسنپ دراگون 888 و اگزینوس 2100 است. این موضوعی است که بسیاری قبلاً آن را بررسی کرده‌اند، اما ما نیز تصمیم گرفتیم با بررسی برخی از ویژگی‌های Samsung Galaxy S21 Ultra به آن بپیوندیم. هر چه نقاط داده بیشتر باشد، بهتر است.

قبل از پرداختن به تفاوت‌ها، بیایید با دو شباهت بزرگ در همه این تراشه‌ها شروع کنیم. اول، هر دو مورد بر اساس یک فرایند پیشرفته 5 نانومتری EUV تولید می‌شوند. تکنیک‌های جدید تولید در کارخانه‌های ریخته‌گری سامسونگ و TSMC، اندازه‌های کوچک‌تر ترانزیستور را نسبت به قبل امکان‌پذیر می‌کند و در نتیجه چگالی بیشتر و بهره‌وری انرژی را بهبود می‌بخشد. هر دو بهبودهای ملموسی را در قابلیت‌های تراشه، عملکرد و عمر باتری ارائه می‌کنند. دومین موضوع رایج، حرکت به سمت مودم‌های یکپارچه 5G است. به‌استثنای A14 Bionic اپل، گوشی‌های پرچمدار 2021 از مودم یکپارچه 5G بر روی همان تراشه پردازنده و سایر قطعات بهره می‌برند. افزایش، یکپارچگی یک موهبت برای عملکرد، اندازه منطقه و بهره‌وری انرژی است. هر دو پردازنده از شبکه Sub-6GHz و mmWave 5G پشتیبانی می‌کنند. با این حال، تفاوت‌های ویژگی‌های آینده‌نگر و پیشرفته دیگری نیز وجود دارد. همراه با حرکت به سمت 5 نانومتر، گوشی‌های هوشمند نسل بعدی در حال حاضر مزایای قابل توجهی را برای بهره‌وری انرژی و عمر باتری دریافت می‌کنند.

مقایسه چیپست samsung exynos 2100 و چیپست qualcomm snapdragon

یکی از واضح‌ترین نقاط مقایسه، بین تنظیمات پردازنده در Exynos 2100 و Snapdragon 888 است. سامسونگ و کوالکام هر دو در برنامه Arm CXC شرکت می‌کنند و دسترسی آنها را به هسته مرکزی Cortex-X1 CPU محدود می‌کنند. هر دو چیپست همچنین از سه هسته بزرگ Cortex-A78 و چهار Cortex-A55 کوچک استفاده می‌کنند.

پلتفرم محاسباتی Snapdragon  عملکرد و کارایی فوق‌العاده‌ای را در فرم یک مدار فوق‌العاده و بسیار نازک ارائه می‌دهد.  با پشتیبانی از عمر باتری تا چند روز، تجربه محاسباتی همیشه روشن و متصل، سرعت توان عملیاتی 5G چند گیگابیتی تا 10 گیگابیت بر ثانیه و سرعت اتصال Wi-Fi 6/6E پیشرو را فراهم می‌کند. دوربین پیشرفته و فناوری صوتی، ویدئوی واضح و صدای شفاف را امکان‌پذیر می‌کند.

عملکرد و عمر باتری گلکسی s21

پلتفرم پردازنده Snapdragon برای ارائه بهره‌وری و سرگرمی فوق‌العاده طراحی شده است. Snapdragon  با معماری 5 نانومتری، سرعت پردازش سریع و کارآمد را با افزایش عملکرد در سطح سیستم تا 1.57% را ارائه می‌کند و برای عملکرد فوق‌العاده نرم و پاسخ‌گو، چندوظیفه را تا 85% سریع‌تر انجام می‌دهد. تمام این عملکرد با راندمان بالا ارائه می‌شود و تا 25+ ساعت را با یک بار شارژ پشتیبانی می‌کند که تا 2 برابر اندازه فعلی گوشی همراه شما است. علاوه بر این که از نظر عمر باتری چند درصد بهتر است، گرمای آن نیز کمی کمتر است که نتیجه واقعاً غیرعادی است. روی کاغذ، تراشه‌ای از کوالکام هنوز کمی قدرتمندتر است، اما وقتی گوشی‌ها را کنار هم قرار می‌دهید، Snapdragon فرصت خودنمایی را از Egxynos می‌گیرد.

هوش مصنوعی galaxy s21

اسنپ دراگون  نسل 3 با موتور هوش مصنوعی  Qualcomm بیش از 29 TOPS شتاب قدرتمند، تا 3 برابر بیشتر را برای جدیدترین تجربیات و برنامه‌ها ارائه می‌دهد. موتور هوش مصنوعی Qualcomm با استفاده از عملکرد و کارایی موتور هوش مصنوعی Qualcomm در اسنپ دراگون، مدل‌های کلاس ابری را قادر می‌سازد تا روی لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های نازک و سبک کار کنند در حالی که سایر منابع سیستم پاسخگو می‌مانند، بنابراین شما بهره‌وری بهتری خواهید داشت.

استفاده از پردازنده های  exynos  و  snapdragon در گوشی سامسونگ گلکسیs21

دوربین و صدای پیشرفته گلکسی s21

Snapdragon  تجربه‌های صوتی و تصویری همه‌جانبه‌ای را برای کنفرانس ویدئویی در برنامه‌هایی مانند Teams یا Zoom فراهم می‌کند. این تجربه‌ها توسط یک دوربین راه‌اندازی سریع با پشتیبانی از ویدیو‌های 4K HDR تا 24 مگاپیکسل 3 و آخرین نسل فوکوس خودکار، تعادل خودکار رنگ سفید و نوردهی خودکار فعال می‌شوند. کنفرانس ویدئویی واضح با صدای Hi-Fi و AI شتاب‌دهی لغو اکو و سرکوب نویز (ECNS) واقعی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که شما به وضوح دیده و شنیده می‌شوید تا تجربه کاربری باورنکردنی داشته باشید.

امنیت درجه سازمانی snapdragon

راه‌حل‌های امنیتی Snapdragon  شما را از تراشه تا ابرهای مجازی ایمن نگه می‌دارد. راه‌اندازی ایمن لایه‌ای و معماری جدید Microsoft Pluton TPM که روی واحد پردازش ایمن Qualcomm (SPU) اجرا می‌شود به اطمینان از راه‌اندازی بی‌نقص دستگاه شما کمک می‌کند. Snapdragon  یک رایانه با هسته ایمن مایکروسافت است که می‌تواند ایمن‌ترین دستگاه‌های خارج از جعبه را داشته باشد، با ویژگی‌های ورود به سیستم Windows Hello و اثر انگشت برای فعال‌کردن دسترسی ایمن‌تر به دستگاه شما. رمزگذاری حافظه زمان اجرا به ایمن نگه‌داشتن اطلاعات شما کمک می‌کند و نظارت بر اتصال درست و ایمن نگه‌داشتن اتصال سلولی و Wi-Fi شما کمک می‌کند.

ذخیره‌سازی داده‌ها و قدرت محاسباتی گوشی موبایل galaxy s21

انجام کسب و کار دیگر توسط حافظه و قدرت محاسباتی تلفن شما محدود نمی‌شود. با استفاده از تلفن گلکسی 5G و پردازنده Snapdragon،  می‌توانید به طور ایمن و یکپارچه داده‌های تقریباً بی‌حدوحصر را در فضای ابری با اطمینان ذخیره، مدیریت و پردازش کنید.

Galaxy S21 Ultra 5G

پشت و دوربین موبایل گلکسی s21 رزگلد و آبی و کرم و نقره ای

اگر قوی‌ترین گوشی این سری را می‌خواهید، Galaxy S21 Ultra برای شما مناسب است. این گوشی دارای بزرگ‌ترین نمایشگر 6.8 اینچی، بزرگ‌ترین باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت و بهترین تنظیمات دوربین با سنسور 108 مگاپیکسلی اولیه است. همچنین با 16 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

به‌طورکلی، پرچمداران سامسونگ دارای دوربین‌های عالی هستند. اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکس‌ها و یدیو‌های دنیای اندروید را داشته باشید. سری 2021 کاملاً این روند را ادامه می‌دهد. با گلکسی S21 شاهد یک‌عمر باتری عالی خواهیم بود. اگر در یک کنفرانس ویدئویی طولانی مدت شرکت خواهید داشت بدون کمترین نگرانی می‌توانید از گلکسی S21 انتظار باتری باکیفیت را تا 8 ساعت پخش یا بیشتر را داشته باشید. مشابه گلکسی 21S اولترا، گلکسی 21S معمولی می‌تواند یک گوشی دوروزه با استفاده سبک باشد.

مانند هر محصول فنی دیگری، گوشی‌های گلکسی 21S  از بسیاری جهات بهتر از مدل‌های سال قبل هستند.