۰ نفر

Fitbit Sense نوآوری­ هوشمند سلامتی

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبر: 638210
Fitbit Sense نوآوری­ هوشمند سلامتی

فیت بیت در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد و یک شرکت لوازم الکترونیکی مصرفی است که بیشتر به خاطر خط تولید ساعت‌های هوشمند و ردیاب های تناسب‌اندام شناخته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، Fitbit Sense در حال حاضر گران‌ترین و پیچیده‌ترین ساعت هوشمند این برند است. همچنین تنها Fitbit است که استرس را از طریق اسکن الکترودرمال (EDA) کنترل می‌کند و اولین مدلی است که نظارت بر ضربان قلب الکتروکاردیوگرام (ECG) را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این دستگاه از تمرینات، سطح استرس، خواب، چرخه های قاعدگی و موارد دیگر اطلاعاتی را حفظ می‌کند. با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا Sense ارزش خرید دارد یا خیر. این مقاله یک بررسی جامع از Fitbit Sense ارائه می‌کند، از اینکه آیا ارزش خرید دارد یا خیر!

نقاط قوت

صفحه نمایش آسان برای خواندن

ردیابی دقیق خواب

راه‌اندازی و استفاده ساده

بدون دکمه فیزیکی

به راحتی می­توان دسته­ها را تعویض کرد

گزینه‌های ردیابی قوی، از جمله ضربان قلب، ورزش، مصرف آب و نوار قلب

ابزارهای مدیریت استرس را ارائه می‌دهد

افزونه­ها (ویجت­ها­) قابل تنظیم هستند

موسیقی را می‌توان از ساعت شما کنترل کرد

قابلیت فعال کردن اعلان‌های گوشی هوشمند

GPS داخلی

برنامه «تلفن من را پیدا کن» (یک ویژگی مفید که اغلب کاربرد دارد)

نقاط ضعف

بستن ساعت توسط خودتان ممکن است دشوار باشد

نمی‌تواند متن سفارشی ارسال کند یا تماس تلفنی برقرار کند

برنامه امروز زمان زیادی طول می‌کشد تا بارگذاری شود

همگام‌سازی GPS می‌تواند سریع‌تر باشد

صفحه نمایش به راحتی می شکند

اصول اولیه Fitbit Sense

قبل از بررسی ویژگی ها و طراحی دستگاه، در اینجا برخی از مشخصات کلیدی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید:

قیمت: حدود 11 میلیون

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی رنگی AMOLED با دکمه لمسی

اندازه صفحه نمایش: 1.58 اینچ (3.8 سانتی متر)

عمر باتری: تا 6 روز با استفاده منظم، 12 ساعت با GPS مداوم

درجه ضد آب: مقاوم در برابر آب تا 164 فوت (50 متر)

قابلیت اتصال: بلوتوث، وای فای و GPS (از شبکه تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کند)

مدل مختلف فیت بیت سنس Fitbit Sense

طراحی کلی Fitbit Sense

Fitbit Sense دارای یک صفحه مربع با گوشه‌های گرد و صفحه نمایش واضح و شفاف است. در حالی که صفحه نمایش با گوریلا گلس 3 ساخته شده است، که قرار است دوام بیشتری داشته باشد، من بعد از انداختن آن روی یک کف چوبی از ارتفاع حدود 3 فوت (91.4 سانتی متری) با یک ترک کوچک در صفحه نمایشم مواجه شدم. صفحه ساعت با استفاده از برنامه Fitbit به راحتی قابل تنظیم است. من در حال حاضر صفحه "Hawaiian Punch" را دارم.

در خود ساعت، می‌توانید نمایشگر را روی «همیشه روشن» تنظیم کنید (من فهمیدم که باتری را خیلی سریع تخلیه می‌کند)، یا می‌توانید آن را روی «بیدار شدن خودکار» تنظیم کنید، که وقتی صفحه را به سمت صورتتان کج می‌کنید، به‌طور خودکار صفحه نمایش را روشن می‌کند. در غیر این صورت، به سادگی می‌توانید با فشار دادن دکمه سمت چپ دستگاه، صفحه نمایش را روشن کنید.

Sense در دو سبک موجود است، از جمله یک نوار سیلیکونی مشکی با قاب فولادی ضدزنگ گرافیتی، یا یک نوار سفید با یک قاب از جنس استیل ضدزنگ طلایی. قسمتی از صفحه که مچ دست را لمس می‌کند آلومینیومی است. اگر رنگ متفاوتی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به راحتی با فشار یک دکمه بند را عوض کنید. این شرکت چندین بند لوازم جانبی را ارائه می‌دهد که به طور جداگانه خریداری می­شوند، از جمله چرم، نایلون، استیل، سیلیکون و آپشن های ورزشی. یک بند فانتزی نیز وجود دارد که در رنگ‌های مختلف از جمله صورتی و آبی موجود است. بند فانتزی یک میخ و حلقه بسته است که زیر مچ حلقه می‌شود، بنابراین هیچ بندی آویزان نمی‌شود. هنگام خیس شدن بندها حس بد می­دهند، اما تصور می‌کنم در مورد هر ساعتی این‌طور باشد.

راه‌اندازی و استفاده از دستگاه شما

شروع کار با Fitbit Sense

هنگامی‌که برنامه Fitbit را در تلفن خود دارید، Fitbit Sense را راه‌اندازی می‌کنید. ابتدا باید ساعت را شارژ کنید. پس از شارژ شدن، از شما می‌خواهد با یک شبکه وای‌فای مجاور جفت شود که به رمز وای‌فای شما نیاز دارد. در مرحله بعد، می‌توانید ساعت خود را سفارشی کنید، از جمله دانلود برنامه‌ها و ایجاد نمایه کاربری، کل فرآیند، از جمله دانلود برنامه‌هایی که می‌خواهید (مانند Spotify و Weather)، حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. هنگام ساختن نمایه کاربری خود، می‌توانید هر چقدر که دوست دارید اطلاعاتی درباره خودتان به اشتراک بگذارید. نام، تولد، جنس، قد، وزن و جزئیات چرخه قاعدگی را انتخاب کردم.

Fitbit Sense دارای صفحه نمایش لمسی پاسخگو مشابه با گوشی‌های هوشمند است. برای دسترسی به ویژگی‌ها و ابزارک‌ها، کافی است انگشت خود را به بالا، پایین، چپ یا راست بکشید. یکی دیگر از شباهت‌های بسیاری از گوشی‌های هوشمند این است که به جای دکمه فیزیکی، سمت چپ ساعت دارای یک دکمه لمسی است، فرورفتگی که هنگام فشار دادن بازخورد لرزشی می‌دهد، که به مقاوم‌تر شدن ساعت در برابر آب کمک می‌کند. به نبود یک دکمه واقعی پس از مدتی عادت می­کنید و برایتان شهودی می‌شود. با فشار دادن یک بار دکمه صفحه نمایش روشن می‌شود، با دوبار فشار دادن دکمه میانبرها ظاهر می‌شود، و با یک فشار طولانی دستیار صوتی ظاهر می‌شود، اگرچه می‌توانید فشار طولانی را برای انجام آنچه می خواهید تنظیم کنید.

هنگام راه‌اندازی دستگاه، گزینه‌ای برای اتصال ساعت به Amazon Alexa یا Google Assistant نیز وجود دارد، که به‌دلخواه می­توانید فعال کنید. تعداد زیادی برنامه برای انتخاب وجود دارد. در واقع، چندین برند، از جمله اوبر، نیویورک تایمز، و یونایتد ایرلاینز نیز اپلیکیشن‌هایی برای Sense دارند، اگرچه در مقایسه با ساعت اپل گزینه‌های زیادی وجود ندارد. در حالی که برخی از داده‌ها بر روی خود ساعت نمایش داده می‌شود، برای دسترسی به گزارش‌های دقیق‌تر به برنامه Fitbit در گوشی هوشمند خود نیاز دارید. 

استفاده از Fitbit Sense چگونه است

استفاده از Sense نسبتاً آسان و شهودی است، اگرچه می‌خواهید آن را از طریق بلوتوث به تلفن خود متصل کنید تا اطمینان حاصل کنید که داده‌های شما به درستی ردیابی می‌شوند. کشیدن انگشت به بالا و پایین، آمار اصلی شما را برای روز نشان می‌دهد، از جمله کالری‌های سوزانده شده، قدم‌های برداشته شده، طبقه‌های بالا رفته وActive Zone. 

چگونه Fitbit Sense را شارژ می‌کنید؟

شارژ Fitbit Sense با یک پورت USB

 

 

Fitbit Sense دارای یک شارژر اختصاصی است که در یک پورت USB قرار می‌گیرد (شامل نمی‌شود) و در پشت ساعت مغناطیسی می‌شود. در حالی که خود شارژر گنجانده‌شده است، می‌توانید یک سیم اضافی یا جایگزین را به قیمت حدود 600 هزار تومان خریداری کنید. شارژ کامل ساعت 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد و تا 6 روز عمر باتری به شما می‌دهد. با این حال، اگر GPS خود را روشن نگه دارید، احتمالاً پس از 12 ساعت باید دستگاه خود را دوباره شارژ کنید. اگر وقتتان کم است، Sense می‌تواند پس از تنها 12 دقیقه شارژ، انرژی کافی برای دوام 24 ساعته دریافت کند.

Fitbit Sense چه معیارهایی را ردیابی می‌کند؟

Fitbit Sense طیف گسترده‌ای از معیارها را دنبال می‌کند تا اطلاعات بیشتری از سلامت کلی شما ارائه دهد.

این معیارها عبارت‌اند از:

دقیقه Active Zone

سرعت تنفس

کالری سوزانده شده

امتیاز آمادگی قلبی

فاصله

طبقات بالا رفته

مصرف غذا

ضربان قلب

چرخه قاعدگی

مراحل خواب

SpO2 (اشباع اکسیژن)

مراحل

فشار

درجه حرارت

مصرف آب

وزن

به خاطر داشته باشید که در حالی که برخی از این موارد به طور خودکار ثبت می‌شوند، مانند ضربان قلب شما، برخی دیگر از جمله میزان مصرف آب و غذا باید به‌صورت دستی وارد شوند.

سه حسگر Pure Pulse 2.0، SpO2 و دما در پشت ساعت هوشمند Fitbit Sense

حسگرها

Fitbit Sense دارای چندین حسگر است که بسیاری از آن‌ها برای ردیابی تناسب‌اندام استفاده می‌شوند. سه حسگر آن‌که بیشتر برای داده‌های سلامتی طراحی‌شده‌اند، از جمله سنسورهای Pure Pulse 2.0، SpO2 و دما.

ضربان قلب

Sense با استفاده از حسگر Pure Pulse 2.0 در پشت دستگاه، تقریباً هر 5 ثانیه ضربان قلب شما را کالیبره می‌کند. با این حال، برخی از منتقدان اشاره می‌کنند که مانیتور ضربان قلب به اندازه اپل یا گارمین دقیق نیست.

SpO2

SpO2 اشباع اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند. برای دریافت خواندن SpO2 از طریق Sense، یا باید صفحه ساعت را با ردیابی SpO2 دانلود کنید یا برنامه SpO2 Tracker را دانلود کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در حالی که برخی از ساعت‌های هوشمند ردیابی براساس تقاضای کاربر را ارائه می‌دهند، Sense فقط SpO2 را در هنگام خواب نظارت می‌کند.

درجه حرارت

برخلاف دیگر مدل‌های Fitbit، Sense دارای یک ردیاب دمای اختصاصی است که دمای پوست شما را هنگام خواب اندازه‌گیری می‌کند. بسته به اینکه دمای شما بالاتر یا پایین‌تر از دمای پایه است، این داده‌ها ممکن است نشان دهد که شما آرام می‌خوابید یا ممکن است شروع به بیماری کنید. دما همچنین برای کمک به محاسبه نمره استرس EDA شما استفاده می‌شود.

امکانات

ویژگی‌های بسیار خوبی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها بدانید، از جمله:

اسکن نوار قلب

اسکن EDA

ردیابی تمرین

ردیابی خواب

اعلان‌های گوشی‌های هوشمند

کارکردهای اجتماعی

موسیقی

فیت بیت پرداخت

در زیر به تفکیک این ویژگی‌های کلیدی اشاره‌شده است.

اسکن نوار قلب

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که Sense را از رقبا و سایر دستگاه‌های Fitbit متمایز می‌کند، توانایی آن در انجام اسکن سریع نوار قلب برای کمک به مراقبت دقیق‌تر از سلامت شما است. این اسکن همچنین می‌تواند به شما در مورد علائم بالقوه فیبریلاسیون دهلیزی (Afib) هشدار دهد - یک وضعیت جدی که باید با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت شود. برای استفاده از این ویژگی، با فعال کردن افزونه ECG در برنامه تلفن شروع کنید. سپس، افزونه را در ساعت خود باز کنید. سپس، از شما خواسته می‌شود که گوشه‌های ساعت را بگیرید و دست و بازوی خود را به مدت 30 ثانیه ثابت نگه دارید. سپس اسکن شما مستقیماً در Sense ظاهر می‌شود. توجه به این نکته مهم است که اگر ضربان قلب شما کمتر از 50 باشد، اسکن ECG نمی‌تواند خوانده شود و این ویژگی را بی‌فایده می‌کند.

اسکن EDA

اسکن EDA یک ابزار مدیریت استرس در Sense است. این اسکن با اندازه‌گیری فعالیت الکترودرمال در کف دست شما در حین انجام یک جلسه ذهن آگاهی هدایت‌شده کار می‌کند. در طول جلسه، به شما دستور داده می­شود که به مدت 2 دقیقه ثابت بنشینید و نفس عمیق بکشید. پس از آن، از شما خواسته می­شود که احساس خود را پس از اتمام تمرین ثبت کنید. سپس برنامه EDA پاسخ‌های EDA شما را در طول زمان نمودار می‌کند. به طور کلی، هر چه احساس آرامش بیشتری داشته باشید، پاسخ‌های EDA کمتری خواهید داشت.

خواب

ردیابی خواب یکی از ویژگی‌های موردعلاقه من در Sense است. این دستگاه با استفاده از ترکیبی از الگوهای تنفس و حرکت شما، زمان به خواب رفتن شما را حس می‌کند و مراحل خواب شما را در طول شب ردیابی می‌کند. در صبح، می‌توانید به اطلاعات کاملی از نحوه گذراندن شب، از جمله زمان خواب، زمان سپری‌شده در خواب عمیق و REM و سطح بازیابی دسترسی داشته باشید. همه این فاکتورها در یک امتیاز کلی از 1 تا 100 ترکیب می‌شوند که 100 نشان دهنده کیفیت بالای خواب است. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید، زنگ بیدار هوشمند است که شما را در زمان بهینه در طول چرخه خواب خود در عرض 30 دقیقه از زمان تنظیم زنگ هشدار بیدار می‌کند.

ردیابی تمرین

Sense می‌تواند بیش از 20 نوع فعالیت از جمله دویدن، شنا، یوگا، وزنه برداری، پیاده‌روی و چرخش را با استفاده از افزونه تمرین ردیابی کند. این ویژگی دوست‌داشتنی است و چندین جنبه از تجربه افزونه­های تمرین را می‌توان بهبود بخشید. به عنوان مثال، اتصال به GPS داخلی Sense برای اولین بار نزدیک به 5 دقیقه طول می‌کشد. با نگاهی به نظرات کاربران Fitbit، دیگران نیز مشکلات مشابهی داشته‌اند. در حالی که دفعات بعدی سریع‌تر متصل می­شود، اتصال GPS می‌تواند بهتر باشد. یکی دیگر از نقاط ضعف جزئی این است که برخلاف ساعت­های دیگر، گزینه‌ای برای تنظیم زنگ سرعت وجود ندارد هشداری که به شما اطلاع می‌دهد به اندازه کافی سریع برای رسیدن به اهداف تمرینی خود حرکت نمی‌کنید.

سومین دلیل که من از طرفداران عملکرد ردیابی تمرین نیستم این است که تمام صفحه ساعت را اشغال می‌کند. در نتیجه، نمی‌توانید ابزارک‌های دیگر خود را در طول تمرین ببینید، مگر اینکه مکث را فشار دهید. با این اوصاف، خوشحالم که می‌توانید برای مشاهده زمان، زمان سپری‌شده، قدم‌ها، ضربان قلب، کالری سوزانده شده، سرعت، مسافت، سرعت متوسط ​​و دقیقه‌های Active Zone، انگشت خود را به سمت راست بکشید. در مورد دقیقه­های Active Zone، این معیارها براساس ضربان قلب و سن ایده آل شما تنظیم می‌شوند. در پایان تمرین، نمودار Active Zone را به شما نشان می‌دهد که چه مدت زمانی را در نواحی چربی سوزی، کاردیو و نواحی پیک سپری کرده‌اید.

در حالی که من از عملکرد ورزش در طول تمریناتم، که معمولاً کلاس‌های یوگا هستند، استفاده نمی‌کنم، Sense همچنان زمان من را در Active Zone ردیابی می‌کند، و از اینکه می‌توانم به پایین نگاه کنم و ضربان قلبم را ببینم لذت می‌برم. با این وجود، اگر دونده، پیاده‌رو یا دوچرخه‌سوار مشتاق‌تری بودم، می‌توانستم عملکرد تمرین را مفیدتر ببینم.

اعلان‌های گوشی‌های هوشمند

با استفاده از بلوتوث، Sense می‌تواند اعلان‌های تلفن هوشمند، از جمله تماس‌ها، متن و یادآوری رویدادهای تقویم را دریافت کند. با این حال، نمی‌تواند تصاویر ارسال شده به‌صورت متنی را دانلود کند و تنها در صورتی که گوشی اندرویدی دارید می‌توانید با پاسخ‌های سریع پاسخ دهید. من یک آیفون دارم و تصمیم گرفتم اعلان‌های متنی را فعال نکنم زیرا نمی‌خواهم حواس‌پرتی را ایجاد کنم. با این حال، ویژگی خوب ساعت این است که برای اعلان­ها بی‌صدا می‌لرزد، زیرا تلفن من تقریباً همیشه در حالت بی‌صدا است. یادآوری‌های تقویم نیز مفید هستند.

کارکردهای اجتماعی

در حالی که من شخصاً از عملکردهای اجتماعی در برنامه Fitbit استفاده نمی‌کنم، شما به راحتی می‌توانید دوستان خود را از مخاطبین یا حساب فیس بوک خود اضافه کنید. برای دوستانی که نمایه‌های Fitbit دارند، می‌توانید با جستجوی نام کاربری آن‌ها در صفحه گروه برنامه، آن‌ها را به لیست دوستان خود اضافه کنید. افزودن دوستان راهی عالی برای ارتباط ماندن است، زیرا می‌توانید با هم در چالش‌ها شرکت کنید، مانند افرادی که می‌توانند بیشترین قدم‌ها را در یک روز بردارند، و همچنین برای حفظ انگیزه یکدیگر را تشویق کنید. این برنامه همچنین دارای یک تابلوی امتیازات است که کل مراحل هفتگی که دوستانتان انجام می­دهند به شما نشان می‌دهد.

موسیقی

Fitbit Sense با چندین برنامه موسیقی از جمله Spotify، Pandora و Deezer سازگار است. در حالی که برای پخش موسیقی به تلفن خود نیاز دارید، می‌توانید روی ساعت خود مکث، عقب یا سریع به جلو ببرید. همچنین می‌توانید از بین آهنگ‌ها و لیست‌های پخش اخیراً پخش ‌شده انتخاب کنید، که به نظرم وقتی نمی‌خواهم تلفنم را در دست بگیرم یا در حین ورزش آن را بیرون بیاورم، مفید هستند. برای گوش دادن به موسیقی، به هدفون یا اسپیکرهای بلوتوثی برای جفت شدن با ساعت خود نیاز دارید.

مبلغ پرداختی

Sense همراه با برنامه Wallet است که از Fitbit Pay پشتیبانی می‌کند یک سیستم پرداخت بدون کارت که می‌توانید در هر جایی که روش‌های پرداخت بدون تماس را می‌پذیرد استفاده کنید.

Fitbit Pay تقریباً مشابه Google یا Apple Pay عمل می‌کند، اگرچه گزینه‌های دوم در Sense پشتیبانی نمی‌شوند. من از این ویژگی استفاده نمی‌کنم، زیرا ترجیح می‌دهم کارت همراه داشته باشم. با این حال، من شنیده‌ام که استفاده از این برنامه ساده است. به علاوه، می‌توانید تا شش کارت اعتباری اضافه کنید و اکثر بانک‌های بزرگ پشتیبانی می‌شوند. برای افزودن کارت، تب Today را در برنامه باز کنید و به بخش کیف پول بروید، جایی که از شما خواسته می‌شود مشخصات کارت خود را وارد کنید. برنامه Wallet برای باز کردن به یک پین چهار رقمی نیاز دارد، بنابراین اطلاعات کارت اعتباری شما باید ایمن باشد، حتی اگر Sense خود را اشتباه قرار دهید یا به سرقت رفته باشد.

قیمت Fitbit Sense چقدر است؟

Fitbit Sense با قیمت حدود 11 میلیون تومان به فروش می‌رسد. خرید شما شامل صفحه ساعت، بند فانتزی مقاوم در برابر آب با بسته شدن حلقه و گیره، و یک شارژر است. اگر Sense را مستقیماً از وب‌سایت این برند خریداری می‌کنید، می‌توانید با QuadPay نیز چک کنید، که به شما امکان می‌دهد در 6 هفته در 4 پرداخت بدون بهره، ساعت را پرداخت کنید. اگر به هر دلیلی مایل به بازگرداندن دستگاه Fitbit خود هستید، باید ظرف 45 روز از تاریخ ارسال خود، مجوز بازگشت درخواست کنید. این دستگاه دارای یک سال گارانتی محدود محصول هست. اگرچه، با حدود 2 میلیون تومان، می‌توانید یک برنامه گارانتی 2 ساله خریداری کنید که آسیب‌های تصادفی را پوشش می‌دهد. اگر قصد دارید به طور مرتب ساعت را بپوشید یا عادت به انداختن وسایل دارید، خرید پوشش اضافی را به شدت توصیه می‌کنم. از آنجایی که ساعت را به من هدیه دادند، این یک گزینه نبود. با این حال، حفاظت اضافه شده می‌تواند مفید باشد زیرا ساعت من قبلاً دارای یک ترک جزئی در آن است.

Fitbit Premium

هر خرید شامل یک دوره آزمایشی رایگان 6 ماهه از Fitbit Premium است، برنامه‌ای که بینش‌های شخصی‌سازی شده، تفکیک نمره خواب شما، ویدیوهای تمرینی، نکات بهداشتی، دستورالعمل‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که یک گزارش سلامتی را بارگیری کنید که تمام داده‌های شما را طی یک سال، 6 ماه، 3 ماه و 30 روز ردیابی می‌کند. پس از 6 ماه، دسترسی به Premium حدود 300 هزار تومان در ماه هزینه دارد. من هنوز در دوره آزمایشی خود هستم، اما قصد دارم برای برنامه Premium هزینه کنم، زیرا دوست دارم به داده‌های قوی‌تر، به ویژه ردیابی دقیق خواب دسترسی داشته باشم. 

چگونه Fitbit Sense با ساعت‌های هوشمند مشابه مقایسه می‌شود

Sense از بسیاری جهات با Apple Watch و Garmin Venu Sq قابل مقایسه است. در اینجا مقایسه‌ای کنار هم از این سه ساعت هوشمند آورده شده است:
Garmin Venu Sq
 
Apple Watch 6
 
 
Fitbit Sense
 
 
• ردیابی تناسب اندام چند ورزشی
• ضربان قلب
• سرعت تنفس
• چرخه قاعدگی
• سر و صدا
• خواب
• کالری
• طبقات بالا رفت
• فاصله
• سرعت
 
• ردیابی تناسب اندام چند ورزشی
• ضربان قلب
• چرخه قاعدگی
• سر و صدا
• زمان بی تحرکی
• خواب
• کالری
• طبقات بالا رفت
• فاصله
• سرعت
 
• مدیریت استرس
• مراحل خواب و نمره کلی
• ضربان قلب و تغییرپذیری
• سرعت تنفس
• سلامت قاعدگی
• منطقه فعال
• کالری
• طبقات بالا رفت
• فاصله
 
اطلاعات اولیه
• سنسورهای SpO2
• GPS داخلی
 
• SpoO2
• نوار قلب
• تشخیص سقوط
• GPS داخلی
 
• اسکنEDA 
• درجه حرارت
• اسکن نوار قلب
• SpO2
• GPS داخلی
 
سنسورهای اضافی
تا 164 فوت (50 متر)
 
تا 164 فوت (50 متر)
 
تا 164 فوت (50 متر)
 
مقاومت آب
 
تا 6 روز (14 ساعت با استفاده از GPS)
 
تا 18 ساعت
 
تا 6 روز (یا 12 ساعت با استفاده از GPS)
 
عمر باتری
299.99 دلار
از 399 دلار
299.95 دلار
قیمت
1 سال
1 سال
1 سال
گارانتی

 

 

به طور کلی، Fitbit Sense دارای قیمت رقابتی است و بسیاری از ویژگی‌های مشابه Apple Watch 6 و Garmin Venu Sq را ارائه می‌دهد. با این حال، در مقایسه با Venu Sq، اگر به داده‌های سلامتی علاقه دارید، Sense گزینه بهتری است، زیرا شامل اسکن‌های ECG و EDA و همچنین سنسور دمای داخلی است. از طرف دیگر، اگر در درجه اول به دنبال معیارهای عملکرد در طول تمرینات خود هستید، Venu Sq انتخاب بهتری است. در نهایت، اپل واچ 6 ترکیب خوبی از داده‌های سلامتی و ورزش را ارائه می‌دهد، اگرچه گران‌ترین گزینه از بین این سه گزینه است.

آیا Fitbit Sense ارزش خرید دارد؟

استفاده از Fitbit Sense آسان است و دارای ویژگی‌هایی است. در واقع، بزرگ‌ترین مشکل من با ساعت این است که تعداد ویژگی‌های آن بسیار زیاد است. در نتیجه، در حالی که راه‌اندازی اولیه آسان است، باید زمانی را صرف تحقیق کنید تا به طور کامل از همه ‌چیزهایی که Sense ارائه می‌دهد استفاده کنید. با این اوصاف، اگر علاقه‌مند به ردیابی جنبه‌های سلامتی خود هستید، این ساعت یک گزینه عالی است. در واقع، من متوجه شده‌ام که بهترین و مفیدترین ویژگی‌های دستگاه، پایش ضربان قلب و ردیابی خواب است هرچند، برنامه Find My Phone و اعلان‌های گوشی هوشمند نیز مفید بوده‌اند. در حالی که ساعت ردیابی تمرین و داده‌های Active Zone را ارائه می‌دهد، سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار داده‌های تمرینی قوی‌تر و ویژه ورزش را ارائه می‌دهند.

خط پایان

Fitbit Sense یک ساعت هوشمند شیک است که خواندن آن آسان است و تعداد زیادی ویژگی اصلی را ارائه می‌دهد. همچنین نسبت به بسیاری از ساعت‌های هوشمند مشابه ارزان‌تر است و یکی از معدود ساعت‌هایی است که مانیتورینگ ECG و EDA را ارائه می‌دهد. به طور کلی، Fitbit Sense ایده آل است اگر شما علاقه‌مند به حفظ سلامتی خود، به ویژه عادات خواب و ضربان قلب خود هستید. با این حال، اگر به دنبال یک ساعت هوشمند ساده و کارآمد هستید یا معیارهای عملکرد ورزشی خاص را ردیابی می‌کنید، ارزش خرید کردن را دارد.