۰ نفر

حضور صندوق توسعه فناوری های نوین در اینوتکس ۲۰۲۲

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۳۳
کد خبر: 633468
حضور صندوق توسعه فناوری های نوین در اینوتکس ۲۰۲۲

صندوق توسعه فناوری‌های نوین به عنوان بازوی مالی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارت‌آپ‌ها در راستای تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های برتر آنها، در یازدهمین نمایشگاه اینوتکس حضور می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هدف از حضور این صندوق در یازدهمین نمایشگاه اینوتکس مانند ادوار گذشته، رصد و تامین مالی  شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور، طرح‌ها و ایده‌های استارت‌آپی در راستای دستیابی به توسعه، رشد و شکوفایی آنها خواهد بود. همچنین شبکه سازی و هم افزایی بیشتر با بانک‌ها و سایر نهادهای مالی از دیگر اهداف حضور این نهاد مالی در اینوتکس سال جاری است.

امضای تفاهم نامه همکاری با بانک‌ها و شرکت‌های تامین مالی جمعی در جهت هم افزایی و گسترش تعاملات فی‌مابین، رصد فرصت‌های سرمایه ‌گذاری و مشارکت، برگزاری کارگاه‌های آشنایی با ابزارهای مالی صندوق، و ... از برنامه‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در یازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس عنوان شده است.

این صندوق که رسالت تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و فناور را برای تجاری سازی، رونق و توسعه بازار بر عهده دارد، در طی روزهای برگزاری اینوتکس در غرفه شماره ....  پذیرای مخاطبان خود برای معرفی خدمات و مشاوره خواهد بود.

اینوتکس یازدهم؛ پُل نوآوران و سرمایه گذاران

نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری(INOTEX 2022) که هرساله در راستای پشتیبانی و ظرفیت سازی برای تولید دانش و محصول ایرانی و تجاری سازی آنها با حضور جمع کثیری از شرکت های دانش بنیان و فناور کشور در پارک فناوری پردیس برگزار می شود، بزرگترین گردهمایی فعالان این حوزه است.

اینوتکس یازدهم نیز که همزمان با نامگذاری سال « سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری برگزار می شود، اهدافی همچون افزایش مشارکت و همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و فناوران خارجی، جذب سرمایه برای استارتاپ ها و شبکه سازی میان بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری را دنبال می کند.

شایان ذکر است که یکی از مهمترین بخش های این نمایشگاه رقابت شرکت های نوپا و استارتاپ‌ها برای جذب سرمایه است؛ این مهم که در قالب برنامه‌هایی همچون "اینوتکس پیج" و "کافه سرمایه اینوتکس" برگزار می شود، ضمن رقابت شرکت ها، امکان مذاکره برای جذب سرمایه برای شرکت های نوپا و استارتاپ ها را فراهم می سازد.

این نمایشگاه با حضور بیش از 400 شرکت کننده از میان استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، مراکز نوآوری، خانه‎‌های خلاق و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، صندوق‌های پژوهش و فناوری، بانک‌ها و برگزارکنندگان رویدادهای کار آفرینی از 20 تا 23 اردیبهشت سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.