۰ نفر

آیفون به دنبال راهی برای ارزان‌تر شدن

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۵
کد خبر: 623295
 آیفون به دنبال راهی برای ارزان‌تر شدن

آیفون و محصولات دیگر اپل فوق العاده گران شده اند به طوری که این شرکت آمریکایی به فکر استفاده از مدلهای فروش دیگری افتاده است تا درآمدش آسیب نبیند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، منابع آگاه در گفت و گو با بلومبرگ مدعی شده اند اپل در حال طراحی یک سرویس اشتراک برای آیفون و محصولات سخت افزاری دیگر است. در این مدل، کاربران به جای هزینه یکجا یا اقساط مالی، مانند برنامه ارتقای آیفون، ماهانه هزینه ای را پرداخت خواهند کرد و از طریق حساب اپل خود، اشتراکشان را مدیریت می کنند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، جزییات بیشتر هنوز موجود نیست اما این سرویس شامل ارتقاهای مرتب بوده و اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ راه اندازی می‌شود. قیمت این سرویس هنوز مشخص نیست. برنامه ارتقای فعلی اپل مستلزم پرداخت ماهانه ۳۵ دلار یا بیشتر برای برخورداری از ارتقای سالانه آیفون و پوشش AppleCare+ است.

نسل جدید آیفون با قیمتهایی که از ۶۹۹ دلار برای آیفون مینی ۱۳ تا ۱۰۹۹ دلار برای آیفون ۱۳ پرو مکس شروع می شود، از ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۲۱ روانه فروش شدند. اگر چه اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ در صدر فروشندگان تلفن هوشمند بود اما سهمش در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن کاهش داشت. سهم اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ حدود ۲۳ درصد و سامسونگ ۱۷ درصد بود.