۰ نفر

برنامه‌ های اپل پس از دو روز قطعی مجددا وصل شدند

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۵۳
کد خبر: 622879
برنامه‌ های اپل پس از دو روز قطعی مجددا وصل شدند

خدمات اپل از جمله اپ استور پس از قطعی برای دومین روز متوالی از سر گرفته می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روز دوشنبه و سه‌شنبه برنامه‌های نصب شده در گوشی‌های آیفون به دلایل نامشخص از دسترس کاربران خارج و باعث واکنش اعتراضی آن‌ها شد. به همین علت توسعه‌دهندگان این شرکت درصدد برآمدند تا مشکلات پیش آمده را رفع کرده و مجددا برنامه‌ها را وصل کنند.

به گزارش سایت رویترز؛ پس از تلاش‌های متعدد توسعه دهندگان برای از سرگیری برنامه‌های اپل، هم اکنون اپل موزیک، اپ استور موبایل و پادکست اپل، خدمات خود را از روز سه شنبه از سر گرفتند. گفته شده  این قطعی بر Mac App Store، کاربران Apple Card، Apple Books، iCloud Web Apps و Weather تأثیر گذاشت. قطعی روز دوشنبه نیز  ۱۱ سرویس اپل از جمله Arcade و Maps را تحت تاثیر قرار داد.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث قطعی‌ها در هر دو روز شده، اما بلومبرگ نیوز روز دوشنبه گزارش داد که اپل به کارکنان گفته که این قطعی ناشی از سیستم نام دامنه یا DNS است. یک دفترچه آدرس اینترنت که رایانه‌ها را قادر می‌سازد آدرس‌های وب‌ سایت را با آن مطابقت دهند.

اپل فوراً به درخواست اظهار نظر در مورد قطعی روز سه شنبه پاسخ نداد. شایان ذکر است پیش از این نیز برخی از برنامه‌های اپل قطع و باعث نارضایتی کاربران شده بود.