۰ نفر

فراخوان ایستگاه فضایی چین؛

آماده جذب فضانوردان خارجی هستیم

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبر: 619653
آماده جذب فضانوردان خارجی هستیم

طراح ارشد برنامه فضایی سرنشین‌دار چین گفت: مشتاقانه منتظر حضور فضانوردان خارجی در ایستگاه فضایی این کشور هستیم! در دو مأموریت Shenzhou-۱۲ و Shenzhou-۱۳ در مجموع ۶ فضانورد چینی یا تایکونورد به ماژول اصلی ایستگاه فضایی منتقل شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، "ژوجیان‌پینگ" طراح ارشد برنامه فضایی سرنشین‌دار چین گفت: مشتاقانه منتظر حضور فضانوردان خارجی در ایستگاه فضایی این کشور پس از تکمیل آن است.

"ژو" در مصاحبه‌ای اختصاصی با CGTN تصریح کرد: ما به طور فعال، مشارکت فضانوردان خارجی را در کار در ایستگاه فضایی چین که بخش مهمی از همکاری‌های فضایی بین‌المللی است، ترویج خواهیم کرد. شما مشتاقانه منتظر آن هستید و من نیز مشتاقانه منتظر آن هستم!

به گفته ژو که عضو سیزدهمین کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین است، ایستگاه فضایی چین که هنوز در مرحله تأیید فناوری آن است، از ماه "می" وارد دوره ساخت‌وساز در مدار خواهد شد؛ در مرحله اولیه ایستگاه فضایی چین، ابتدا باید تکمیل کار ساخت‌و‌ساز و سپس عملکرد ایمن و روان ایستگاه را تضمین کند.

یک سال کار در سال 2021، ایستگاه فضایی را به یک ماژول هسته‌ای و یک بازوی رباتیک مجهز کرده است که به پیاده‌روی فضایی فضانوردان و سایر کارهای مونتاژ بدون سرنشین کمک می‌کند؛ در دو مأموریت  Shenzhou-12 و Shenzhou-13، در مجموع 6 فضانورد چینی یا تایکونورد به ماژول اصلی ایستگاه فضایی منتقل شدند.

در سال جاری، 6 ماموریت برای تکمیل ساخت ایستگاه فضایی چین برنامه‌ریزی شده است که شامل پرتاب دو کشتی باری، دو سفینه فضایی سرنشین‌دار و دو ماژول آزمایشگاهی است.