۰ نفر

حمایت از تولید گوشی داخلی با تخصیص منابع حاصل از واردات این کالا

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۳۹
کد خبر: 618067
حمایت از تولید گوشی داخلی با تخصیص منابع حاصل از واردات این کالا

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند تا منابع حاصل از واردات تلفن همراه به ساخت تولید گوشی های هوشمند داخلی و صنعت میکرو الکترونیک اختصاص یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با بندهای الحاقی ۳ و ۴ تبصره ۷ این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۳ تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به واگذاری مجوزهای معادن تعطیل در اختیار خود در قالب شرکت‌های سهامی عام طرح(پروژه) از طریق بازار سرمایه اقدام نماید.

همچنین شش ماه پس از اجرای این قانون مجوز کلیه معادن تعطیل که بیش از یک سال از تعطیلی آن‌ها می‌گذرد، به صورت خودکار لغو می‌گردد.

آئین‌نامه اجرای این بند ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تأیید شورای عالی بورس تدوین و اجرایی می گردد.

گزارش عملکرد این بند سه ماه پس از مهلت مقرر  به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه می شود.

براساس بند الحاقی ۴ تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- حقوق ورودی واردات گوشی های همراه(موبایل)ساخته شده خارجی بالای ششصد(۶۰۰) دلار برابر دوازده درصد(۱۲%) تعیین می گردد.

کل منابع حاصل به وزارت صنعت، معدن و تجارت(صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته) به منظور حمایت از تولید گوشی‌های هوشمند داخلی و صنعت میکرو الکترونیک اختصاص می‌یابد.

آئین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.