۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دستور رییسی به وزیر ارتباطات؛ سرعت اینترنت افزایش یابد!

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبر: 614425
دستور رییسی به وزیر ارتباطات؛ سرعت اینترنت افزایش یابد!

چندی پس از آغاز به کار دولت سیزدهم، اینترنت وارد سیر نزولی سرعت شد به نحوی که انتقاد شدید کاربران را به دنبال داشته است. امروز ابراهیم رییسی، رییس جمهور، در جلسه هیات دولت، عنوان کرده است: "اینترنت پرسرعت در اختیار مردم باشد"، که به نظر می رسد در واکنش به انتقادات کاربران باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با آغاز به کار دولت سیزدهم شاهد کاهش قابل توجه سرعت هستیم. گواه این ادعا گزارش های اخیر پایگاه اینترنتی اسپیدتست یکی از برنامه های کاربردی در این زمینه است که، از افت سرعت اینترنت و رتبه ایران در جهان خبر می دهد. این افت اینترنت علاوه بر انتقاد کاربران صدای مسئولان را نیز درآورده است که آخرین آن ها مربوط به رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی است که در نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از کاهش سرعت اینترنت گفت؛ در مدت کوتاه پس از استقرار تیم جدید مدیریتی در وزارت ارتباطات، متاسفانه نه تنها حرکت به سمت اهداف تبیین‌شده در اسناد رسمی این حوزه شدت نگرفته که به صورت عملیاتی این موضوع منجر به نارضایتی گسترده در میان مردم و کسب‌وکارها شده است.

حالا امروز ابراهیم رییسی، رییس جمهور، در جلسه هیات دولت تاکید کرده است: " اینترنت با کیفیت و پرسرعت در اختیار مردم باشد".

رییس جمهور همچنین گفته است؛ وزارت ارتباطات مکلف است زیر ساخت لازم را برای استفاده مردم از مزایای اینترنت امن، با کیفیت و پرسرعت فراهم کند. 

این سخنان در حالی است که، بسیاری از کارشناسان معتقدند؛ مشکل اینترنت ورای زیرساخت‌ها است و آن را با اجرای طرح صیانت مربوط می‌دانند و برای شرایط کنونی اینترنت از عناوینی مانند " صیانت خاموش" یا " کودتای نامحسوسی علیه اینترنت کشور" استفاده می‌کنند.