۰ نفر

انکار ارتباط کاهش سرعت اینستاگرام با طرح صیانت

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۱
کد خبر: 614212
انکار ارتباط کاهش سرعت اینستاگرام با طرح صیانت

رییس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با بیان اینکه فضای تخریبی ایجاد شده، صرفا برای امروز نیست و بسیاری از حرف های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است، گفت: ربط دادن کاهش سرعت اینستاگرام به طرح شبیه به شوخی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رضا تقی پور در حاشیه جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی اظهار داشت: بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی دارای شفافیت بی سابقه ای بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی بحثی مطرح شده است که طرح مذکور با هدف مسدود سازی و فیلتر شدن شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام است، گفت: این فضایی که مطرح می کنید، صرفا برای امروز نیست و بسیاری از حرف های ما تاکنون تقطیع، تحریف و تخریب شده است. کتاب جنگ رسانه های اجتماعی توسط یک آمریکایی نوشته شده است و اگر به این کتاب مراجعه کنید، می بینید که تمام آن تاکتیک ها در کشور ما پیاده می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در جنگ نرم هدف دشمنان تغییر رفتار مدیران است و الان هم می خواهند با دیکتاتوری رسانه ای خود کاری کنند که مسیولان و مدیران ما در تصمیمات خود تغییر ایجاد کنند.

تقی پور گفت: رسانه نباید به ما تحمیل کند که چه تصمیمی را اتخاذ کنیم. البته ما معتقدیم که حتما باید با مردم و رسانه ها تعامل و ارتباط داشته باشیم اما به هیچ وجه قبول نداریم که چند مافیای رسانه ای دست به کار شوند و تصمیمات ما را تغییر دهند.

رییس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی تصریح کرد: کاهش سرعت اینستاگرام هیچ ارتباطی به این طرح ندارد. کسانی که این ادعا را مطرح می کنند، حرفشان بیشتر شبیه شوخی و مزاح است چرا که هنوز این طرح در مرحله بررسی است و چگونه قبل از تصویب، امکان اجرایی شدن آن وجود دارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سکوهای غول خارجی و آمریکایی اگر می خواهند فعالیت کنند، باید چارچوب، قوانین و ارزش های ما را بپذیرند. حتی کشورهای اروپایی هم این موضوع را دنبال می کنند به گونه ای که مدیرعامل فیسبوک هفته پیش اعلام کرد که ممکن است فعالیت های خودش را در اتحادیه اروپا محدود کند چرا که چارچوب های آنان را قبول نداشت.

وی بیان کرد: یکی از انتقادات به طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی آن است که چرا ما برای فیلتر کردن مانع گذاشتیم و هیچ جا نگفتیم که فیلتر و مسدود سازی فضای مجازی اتفاق بیفتد. این بحث فقط مربوط به اینستاگرام نیست بلکه شامل همه شبکه های اجتماعی است.

تقی پور گفت: هدف ما از بررسی طرح مذکور آن است که تبعیض بین پلتفرم های مجازی داخلی و خارجی از بین برود و همان طور که پلتفرم های داخلی باید یک سری چارچوب را رعایت کنند، پلتفرم های مجازی خارجی هم باید قوانین و ارزش های جمهوری اسلامی ایران را رعایت نکنند و دنیا آنقدر تنگ و تاریک نشده است که اگر چند سکوی خارجی چارچوب های ما را قبول نکنند، ما دچار مشکل شویم و یا آنکه بخواهیم به آنان التماس کنیم.