۰ نفر

صفحه نمایش گوشی های هوشمند ضدگلوله می شود!

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲:۴۸
کد خبر: 607453
صفحه نمایش گوشی های هوشمند ضدگلوله می شود!

دانشمندان ماده‌ای قوی‌تر از شیشه ضد گلوله برای صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند ساخته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان ماده‌ای ساخته اند که مانند پلاستیک است، اما از فولاد و شیشه ضد گلوله قوی‌تر است تا از صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند محافظت کند.

 کارشناسان موسسه فناوری ماساچوست به پلیمریزاسیون در دو بعد دست یافتند موردی که مدت‌ها تصور می‌شد غیرممکن است.پلیمریزاسیون فرآیندی است که طی آن اتم‌های کوچکی به نام مونومر به یکدیگر متصل می‌شوند و معمولاً زنجیره‌های بلند و اسپاگتی مانندی به نام پلیمر را تشکیل می‌دهند.

این صفحات که پرولامرید‌ها نامیده می‌شوند، روی هم چیده شده اند و توسط پیوند‌های هیدروژنی قوی در کنار هم نگه داشته می‌شوند و ماده کلی را بسیار قوی می‌کند. علاوه بر تقویت قاب گوشی، این پلیمر همچنین می‌تواند به عنوان یک پوشش محافظ روی قطعات خودرو یا به عنوان مصالح ساختمانی استفاده شود.

پروفسور مایکل استرانو، که این مطالعه را رهبری کرد، گفت: با این ماده می‌توانید چیز‌های زیادی را تقویت کنید، زیرا خواص بسیار غیرعادی دارد و ما از این بابت بسیار هیجان زده هستیم. این ماده دارای "مدول الاستیسیته" است، معیاری از استحکام مورد نیاز که چهار تا شش برابر شیشه ضد گلوله است و از آنجایی که این ماده به خودی خود مونتاژ می‌شود، می‌تواند به راحتی در مقادیر بیشتری تولید شود