۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چطور بر روی مک ویندوز نصب کنیم؟

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸
کد خبر: 606342
چطور بر روی مک ویندوز نصب کنیم؟

برای کاربران کامپیوترهای مکینتاش ممکن است بارها مشکلاتی به دلیل عدم نصب برنامه‌های ویندوز پیش آمده باشد، مساله‌ای که برای برخی از آنها چاره‌ای جز نصب ویندوز باقی نگذاشته است، در این گزارش مراحل نصب گام به گام ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوترهای مک دنبال خواهیم کرد.

اقتصاد آنلاین – پرهام کریمی؛ اولین گام این است که Boot Camp Assistant  ویندوز 10 را روی مک خود نصب کنید.

با بوت کمپ، می‌توانید مایکروسافت ویندوز 10 را روی مک خود نصب کنید، سپس هنگام راه اندازی مجدد (Restart) مک، بین macOS و Windows جابجا شوید.

آخرین به‌روزرسانی‌های macOS، که می‌تواند شامل به‌روزرسانی‌هایی برای Boot Camp Assistant باشد. برای نصب ویندوز10 از Boot Camp Assistant استفاده کنید.

1-برای نصب ویندوز10 باید حداقل 64 گیگ فضای خالی داشته باشید اما برای بهترین عملکرد و نصب آپدیت‌های بعدی ویندوز بهتر است 128 گیگ فضای خالی ایجاد کند.

2-اگر iMac Pro یا Mac Pro با حافظه 128 گیگابایتی (RAM) یا بیشتر دارید، راه‌اندازی ویندوز برای شما حداقل به اندازه حافظه مک شما به فضای ذخیره‌سازی خالی نیاز دارد.

اما حالا چگونه می‌توان ویندوز را بر روی مک نصب کرد.

1-تنظیمات Secure Boot خود را بررسی کنید.

تنظیمات Secure Boot به صورت پیش فرض Full Security است. اگر آن را به No Security تغییر داده‌اید، قبل از نصب ویندوز آن را به حالت Full Security برگردانید. پس از نصب ویندوز، می‌توانید از هر تنظیمات دلخواهی برای Secure Boot استفاده کنید، بدون اینکه بر راه‌اندازی  ویندوز تأثیری بگذارد.

2-برای ایجاد پارتیشن ویندوز از Boot Camp Assistant استفاده کنید.

Boot Camp Assistant را باز کنید که در پوشه Utilities پوشه Applications شما قرار دارد. از دستورالعمل‌های روی صفحه پیروی کنید.

اگر از شما خواسته شد که USB را متصل کنید، USB خود را به مک خود وصل کنید. Boot Camp Assistant از آن برای ایجاد یک درایو USB قابل بوت برای نصب ویندوز استفاده می‌کند.

هنگامی که Boot Camp Assistant از شما می‌خواهد اندازه پارتیشن ویندوز را تنظیم کنید، حداقل فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز در بخش قبلی را به خاطر بسپارید. اندازه پارتیشنی را جوری تنظیم کنید که نیازهای شما را برآورده کند، زیرا بعداً نمی‌توانید اندازه آن را تغییر دهید.

3-پارتیشن ویندوز (BOOTCAMP) را فرمت کنید.

هنگامی که Boot Camp Assistant تمام شد، مک شما به نصب کننده ویندوز راه اندازی مجدد می‌شود. اگر نصب کننده پرسید کجا ویندوز را نصب کنید، پارتیشن BOOTCAMP را انتخاب کنید و روی Format کلیک کنید. در بیشتر موارد، نصب کننده پارتیشن BOOTCAMP را به صورت خودکار انتخاب و فرمت می‌کند.

4-حالا ویندوز را نصب کنید.

هر دستگاه خارجی را که در حین نصب ضروری نیست از دستگاه جدا کنید. سپس روی Next کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا نصب ویندوز شروع شود.

5-از نصب کننده Boot Camp در ویندوز استفاده کنید.

پس از اتمام نصب ویندوز، مک شما در ویندوز راه اندازی می‌شود و پنجره "Welcome to the Boot Camp installer" را باز می‌کند. دستورالعمل‌های روی صفحه را برای نصب Boot Camp و نرم افزار پشتیبانی ویندوز (درایور) دنبال کنید. پس از اتمام، از شما خواسته می‌شود که راه اندازی مجدد کنید.