۰ نفر

پر درآمدترین اینفلوئسرهای خارجی تیک تاک، یوتیوب، اینستاگرام و توییچ

۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 600284
پر درآمدترین اینفلوئسرهای خارجی تیک تاک، یوتیوب، اینستاگرام و توییچ

آیا از درآمد اینفلوئنسرهای محبوب دنیا با خبر هستید؟! آن‌ها با مجموعه‌ای از عکس‌ها و ویدیوهای خود تاکنون توانسته‌اند درآمد چشمگیری داشته باشند.

کریستیانو رونالدو با یک پست اینستاگرامی خود به راحتی می‌تواند بیش از یک و نیم میلیون دلار درآمد کسب کند، بدون آنکه اصلا به درآمدی که از مهارت فوتبالی خود به دست می‌آورد، توجه داشته باشد.

آماری که در ادامه می‌بینید به خوبی نشان می‌دهد که اینفلوئنسرها بدون آنکه دست به کارهای عجیب و غریب بزنند درآمدهای کلان را از آن خود می‌کنند. اما در این بین سوالی که ممکن است ذهن افراد متعدد را مشغول کند اینکه چه چیز خاصی در آن‌ها وجود دارد که می‌توانند به چنین درآمدهای کلانی که برای بیشتر افراد یک رویاست، دست یابند.

چه کسانی را می‌توانیم اینفلوئنسر حساب کنیم؟

ما همیشه هنگام تعیین میزان تأثیرگذاری افراد عادی از فعالیت اینترنتی آن‌ها با مشکل مواجه می‌شویم. بسیاری از اینفلوئنسرهای با عملکرد برتر فعالیت‌های خود را بیرون از خط و به صورت آفلاین انجام می‌دهند. اما چه چیزی باعث موفقیت این افراد می‌شود؟ شاید این سوال شما هم باشد، آیا این دست از افراد به خاطر فعالیت آنلاین و مستمر خود محبوبیت پیدا کرده‌اند یا با به خاطر شهرتی که داشته‌اند؟!

1

اینفلوئنسرهای اینستاگرام

بیایید نگاهی به اینفلوئنسرهای برتر و معتبر اینستاگرام بیندازیم. متوجه خواهید شد که اکثر اسامی بالای لیست با بیشترین فالوور افراد مشهوری هستند که قبلاً نام خود را در جاهای دیگر به ثبت رسانده‌اند. بر اساس این لیست، کریستیانو رونالدو با ۳۴۲ میلیون فالوور، برترین اینفلوئنسر اینستاگرام است.

پنل‌هایی برای اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد که درواقع واسطه‌ای بین مشتری و اینفلوئنسرها هستند و می‌توانید در این پلتفرم‌ها ارقام تبلیغات پست و استوری را مشاهده کنید و بر اساس موضوع و بودجه به آنها سفارش دهید. یکی از مشهورترین پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ دنیا GRIN است و در ایران هم پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ جریان خدمات مشابهی ارائه میدهد.

با استفاده از اطلاعات منتشر شده توسط Hopper در سال ۲۰۲۱، لیست ثروتمندان اینستاگرام که با انتشار یک پست به راحتی می‌توانند بیشترین سرانه را از آن خود کنند را خواهیم شناخت:

  1. Cristiano Ronaldo (فوتبالیست) با درآمد ۱،۶۰۴،۰۰۰ دلار
  2. Dwayne Johnson (سلبریتی) با درآمد ۱،۵۲۳،۰۰۰ دلار
  3. Ariana Grande (سلبریتی) با در آمد ۱،۵۱۰،۰۰۰ دلار
  4. Kylie Jenner (سلبریتی) ۱،۴۹۴،۰۰۰ دلار
  5. Selena Gomez (سلبریتی) ۱،۴۶۸،۰۰۰ دلار
  6. Kim Kardashian (سلبریتی) ۱،۴۱۹،۰۰۰ دلار
  7. Lionel Messi (ورزشکار) ۱،۱۶۹،۰۰۰ دلار
  8. Beyonce Knowles (سلبریتی) ۱،۱۴۷،۰۰۰ دلار
  9. Justin Bieber (سلبریتی) ۱،۱۱۲،۰۰۰ دلار
  10. Kendall Jenner (سلبریتی) ۱.۰۵۶۰۳۰۰ دلار

البته این ارقامی که این سوپراستارها از اینفلوئنسر بودن اینستاگرام تنها بخش کوچکیست که از این طریق به دست می‌آورند. برای مثال کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۱ طبق آماری که از فوربس منتشر شد با کسب مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار در رده سوم پر درآمدترین ورزشکاران جهان قرار گرفت. ۵۰ میلیون دلار از این مبلغ از سرمایه‌گذاری‌های خارج از فوتبال به دست آمده است.

در حالی که مرز بین سلبریتی و اینفلوئنسر به طور قطعی مبهم است، قابل توجه است که به بخش انتهای فهرست اینفلوئنسرهای برتر اینستاگرام منتشر شده در Hopper بروید تا افرادی را پیدا کنید که آنها در جایگاه‌های غیر سلبریتی قرار می‌گیرند:

44. Eleonora Pons (اینفلوئنسر) با در آمد ۱۸۰ هزار دلار

45. Charli D’Amelio (اینفلوئنسر) با درآمد ۱۷۲.۷۰۰ دلار

48. Addison Rae  (اینفلوئنسر) با در آمد ۱۵۵.۸۰۰ دلار

50. Caio Castro (اینفلوئنسر حوزه سفر) با درآمد ۱۵۳.۸۰۰ دلار

51. Bella Hadid (اینفلوئنسر حوزه مد) با درآمد ۱۴۹.۴۰۰ دلار

در حالی که این اعداد کمتر از میزان پولی است که افراد مشهور و ورزشکاران برتر جهانی می‌توانند کسب کنند، اما مبلغی نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد. به یاد داشته باشید که این‌ها عددهایی هستند که اینفلوئنسرها می‌توانند برای هر پست اینستاگرام خود دریافت کنند. اینفلوئنسرهای واقعی باید مخاطبان خود را درگیر کنند. به همین خاطر ما در ادامه به پنج اینفلوئنسر غیر سلبریتی اینستاگرام نیز اشاره می‌کنیم:

  1. Addison Rae ((@addisonraee با درآمد تخمینی ۱۳۲ هزار دلار برای هر پست
  2. Khaby Lame (@khaby00) با درآمد میانگین ۸۴.۹۶۶ تا ۱۴۱.۶۱۰ دلار برای هر پست
  3. PewDiePie (@pewdiepie) با درآمد متوسط ۴۳ تا ۷۱ هزار دلار برای هر پست
  4. James Charles (@jamescharles) با درآمد متوسط ۴۹ تا ۸۲ هزار دلار در هر پست
  5. Luis Arturo Villar Sudek (@luisitocomunica) با درآمد متوسط ۵۷ تا ۹۵ هزار دلار برای هر پست

2

اینفلوئنسرهای تیک تاک (tik tok)

داده‌های دقیقی درباره اینفلوئنسرهای تیک تاک در دسترس نیست، اما با کمی تحقیقات لیستی از پر درآمدترین کاربران آن تهیه کردیم. تیک تاک در مقایسه با اینستاگرام افراد مشهور کمتری را در خود جای داده است.

اما جالب توجه است که بدانید تعداد اینفلوئنسرهای واقعی بیشتری به نسبت اینستاگرام دارد. دلیل آن هم می‌تواند نیاز به زمان بیشتر برای برای ساخت یک ویدیو و اشتراک‌گذاری در تیک تاک در مقایسه با اینستاگرام باشد. یکی دیگر از دلایل آن می‌تواند میانگین سنی افراد باشد، زیرا اکثر سلبریتی‌ها از کاربران معمولی تیک تاک مسن‌تر هستند. پر درآمدترین اینفلوئنسرهای تیک تاک عبارتند از:

  1. Addison Rae با ۵ میلیون دلار درآمد
  2. Charli D’Amelio با ۴ میلیون درآمد
  3. Dixie D’Amelio با ۲.۹ میلیون دلار درآمد
  4. Loren Gray با ۲۰۶ میلیون دلار درآمد
  5. Josh Richards با ۱۰۶ میلیون دلار درآمد
  6. Michael Le با ۱۰۲ میلیون دلار درآمد
  7. Spencer X با ۱.۲ میلیون دلار درآمد

به یاد داشته باشید که این ارقام با درآمدهای اینستاگرام قابل مقایسه نیست. این اعداد درآمد هر پست این افراد در تیک تاک نیستند، بلکه جز درآمد سالیانه آن‌ها محسوب می‌شوند.

اینفلوئنسرهای یوتیوب

یوتیوب‌برها این مزیت را دارند که می‌توانند درآمد تبلیغاتی خود را در پلتفرم به اشتراک بگذارند. اینفلوئنسرهای برتر یوتیوب راه‌های مختلفی برای کسب درآمد دارند. آنها می‌توانند با موارد زیر به سهم خود از درآمد تبلیغاتی اضافه کنند:

  • کسب جوایز به عنوان شریک YouTube
  • پیوستن به شبکه چند کاناله MCN
  • هزینه اشتراک
  • پشتیبانی تامین مالی جمعی

فوربس فهرستی از پردرآمدترین ستارگان یوتیوب در سال ۲۰۲۰ را گردآوری کرد. مانند تیک تاک، اکثر این یوتیوبرهای برتر در مقایسه با اینستاگرام، اینفلوئنسرهای واقعی هستند تا افراد مشهور. اما باز هم دلیل این موضوع را می‌توان به وقت‌گیر بودن ساخت و انتشار ویدیو در یوتیوب دانست. برای راه اندازی یک کانال یوتیوب موفق زمان زیادی نیاز است و این تفاوتی بین اینکه سوپر استار باشید یا یک فرد معمولی ندارد. ده نفر از پردرآمدترین اینفلوئنسرهای یوتیوب که فوربس با درآمد تخمینی اعلام کرده، عبارتند از:

  1. Ryan Kaji (of Ryan's World) با درآمد ۲۹.۵ میلیون دلار
  2. Jimmy Donaldson (Mr. Beast) با درآمد ۲۴ میلیون دلار
  3. Coby Cotton, Cory Cotton, Garret Hilbert, Cody Jones, and Tyler Toney (Dude Perfect) با درآمد ۲۳ میلیون دلار
  4. Rhett James McLaughlin and Charles Lincoln Neal III (Rhett and Link) با درآمد ۲۰ میلیون دلار
  5. Mark Fischbach (Markiplier) با درآمد ۱۹ میلیون دلار
  6. Preston Arsement با درآمد ۱۹ میلیون دلار
  7. Anastasia Radzinskaya  (Nastya) با درآمد ۱۸.۵ میلیون دلار
  8. Stevin John (Blippi) با درآمد ۱۷ میلیون دلار
  9. David Dobrik با درآمد ۱۵.۵ میلیون دلار
  10.  Jeffree Star با درآمد ۱۵ میلیون دلار

همانطور که می‌بینید، یوتیوبرهای محبوب درآمد فوق‌العاده‌ای کسب می‌کنند. احتمالا رایان کاجی اولین عضو از نسل آلفا (یعنی کسانی که از سال ۲۰۱۰ به دنیا به آمده‌اند) است که جز برجسته‌ترین اینفلوئنسرهای دنیای دیجیتال معرفی می‌شود.

استریمرهای مطرح توییچ  (Twitch)

توییچ برنامه‌ای مخصوص پخش آنلاین ورزش‌های الکترونیکی و بازی‌های ویدیویی است. توسعه‌دهنده‌های توییچ در تلاش هستند که به جذابیت این برنامه روز به روز افزوده شود. با وجود Just Chatting که به عنوان محبوب‌ترین کانال شناخته می‌شود، توییچ هنوز هم برای گیمرها یک بهشت به شمار می‌رود.

به همین خاطر هم باعث می‌شود تا این پلتفرم اجتماعی بسیار تخصصی‌تر از بقیه مواردی باشد که در اینجا بررسی کرده‌ایم و هدف قرار دادن مخاطبان مناسب را برای بازاریابان محتوایی آسان‌تر می‌کند. در نتیجه، پخش‌کننده‌های محبوب توییچ می‌توانند با صحبت کردن و بازی کردن به طور همزمان، درآمد بسیار سالمی کسب کنند.

کاربران توییچ با انجام فعالیت‌های زیر می‌توانند درآمد داشته باشند:

  • فروش اجناس سفارشی
  • کمک‌های مالی
  • بردهای مسابقات
  • توییچ بیتس (Twitch Bits)
  • فروش بازی، ابزارها و وسایل مورد نیاز درون بازی
  • تبلیغات ویدیویی

3

ده پیج و کاربر برتر توییچ در سال ۲۰۲۱ که در لیست پر درآمدترین اینفلوئسرهای آن قرار می‌گیرند، عبارتند از:

  1. Ninja با درآمد ۲۵ میلیون دلار
  2. PewDiePie با درآمد ۲۰ میلیون دلار
  3. Shroud با درآمد ۱۲ میلیون دلار
  4. TimTheTatman با درآمد ۸ میلیون دلار
  5. Dr. Disrespect با درآمد ۶ میلیون دلار
  6. Nickmercs با درآمد ۸ میلیون دلار
  7. Summit1g با درآمد ۷.۵ میلیون دلار
  8. Syndicate با درآمد ۴.۸ میلیون دلار
  9. xQc با در آمد ۱۰۵ میلیون دلار
  10.  Pokimane با درآمد ۱.۳ میلیون دلار

این درآمدهای ذکر شده در بالا نیز همانند اینفلوئسرهای تیک تاک و یوتیوب به صورت سالانه محاسبه شده‌اند. با نگاهی به این فهرست‌های ذکر شده متوجه خواهید شد که بسیاری از اینفلوئنسرها از چندین منبع درآمد کسب می‌کنند. برای مثال PewDiePie از اینستاگرام، یوتیوب و توییچ به طور همزمان با محتواها و منابع مرتبط درآمد کسب می‌کند.

منبع: https://influencermarketinghub.com/influencer-earnings/

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.