۰ نفر

معرفی تکنولوژی‌های نوین در رویداد CES ۲۰۲۲ + عکس

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۱۴
کد خبر: 596922
معرفی تکنولوژی‌های نوین در  رویداد CES ۲۰۲۲  + عکس

رویداد سالانه CES که نوآوری‌ها در زمینه تکنولوژی در آن عرضه می‌شود از امروز آغاز به کار کرده و ۱۸ دی به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش  wired.com، رویداد CES یکی از مهمترین رویداد‌های مرتبط با تکنولوژی است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. در دوره جدید این رویداد بسیاری از این شرکت‌ها حضور پیدا نکردند، اما برگزار کنندگان می‌گویند باز هم شرکت‌های فناوری زیادی هستند که در این رویداد حضور دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که انتظار می‌رفت تعدادی از طرح‌های جدید شرکت‌های خودرو سازی و همچنین شرکت‌های فناوری از طرح‌های خود رونمایی کرده اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

احتمال تولید اتومبیل الکتریکی توسط سونی

وقتی برای اولین بار در رویداد CES ۲۰۲۰ سونی اعلام کرد که قصد ورود به تولید اتومبیل‌های برقی دارد، باعث تعجب دیگر شرکت‌ها شد، زیرا کمتر کسی فکر می‌کرد که سونی پا به این عرصه بگذارد. به تازگی این شرکت از یک طرح مفهومی دیگری از خودروی الکتریکی رونمایی کرده و می‌گوید به دنبال عرضه تجاری آن است. اگرچه این غول فناوری هیچ تجربه‌ای در خودروسازی ندارد، اما با شرکت‌های فعال در این زمینه مثل Bosch، Continental AG و Magna International در حال همکاری است.

ماشین برقی

از ویژگی‌های جالب این اتومبیل می‌توان به لب خوانی اشاره کرد که در زمان شلوغ بودن اتاق اتومبیل می‌تواند بسیار کاربردی باشد. سونی همچنین رانندگی خودکار را آزمایش کرده که البته خودران بودن کامل اتومبیل مثل هر شرکت خودروسازی دیگری در شرایط فعلی دور از دسترس است.

رونمایی از گوشی OnePlus ۱۰ Pro

روز دوشنبه بود که شرکت وان پلاس از طراحی گوشی OnePlus ۱۰ Pro رونمایی کرد که شباهتی به گلکسی S۲۱ اولترا دارد. روز سه شنبه نیز ویژگی‌های این گوشی منتشر شد و بر اساس آن این تلفن هوشمند از پردازنده نسل جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کند.

گوشی وا پلاس

OnePlus ۱۰ Pro یک صفحه نمایش با نرخ تازه سازی ۱۲ هرتز دارد. باتری آن نیز ۵ هزار میلی آمپر ساعتی است که با یک شارژر ۸۰ واتی تغذیه می‌شود. طبق ادعای این شرکت گوشی OnePlus ۱۰ Pro در ۲۹ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و دوربین اولترا واید آن نیز ۵۰ مگاپیکسل است. این گوشی هفته آینده در چین عرضه می‌شود و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

سینمای لیزری

سینمای لیزری

پرژکتور‌های لیزری کوتاه برد که از یک آینه برای بازتاب نور روی دیوار استفاده می‌کنند، این روز‌ها به دلیل استقرار بی دردسرشان به وسیله‌ای محبوب در بین علاقه‌مندان به فیلم‌های سینمایی تبدیل شده اند. شرکت چینی ها‌ی سنس از پرژکتور PX۱ Pro رونمایی کرده که برای ۴ هزار دلار در دسترس است. این پروژکتور تصاویری ۹۰ تا ۱۲۰ اینچی را با رزلوشن ۴K ارائه می‌دهد.

ایربادز‌هایی همرنگ پوست

ایربادز

بیشتر هدفون‌ها به یک رنگ هستند. از ایرپاد‌های کاملا سفید گرفته تا گلکسی بادز ۲ اغلب آن‌ها به یک رنگ هستند. شرکت JLab از هدفون‌هایی رونمایی که طیف گسترده‌ای از رنگ‌های پوست انسان را دارند و طوری طراحی شده‌اند که در گوش‌های شخص استفاده کننده محو می‌شود. قیمت این محصولات از ۲۰ دلار شروع می‌شوند. JLab ادعا می‌کند که عمر باتری این هدفون‌ها هشت ساعت خواهد بود و این هدفون دارای رتبه IPX۴ در برابر تعریق است.