۰ نفر

ربات های اینترنتی مجرم را بشناسید!

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۳:۰۲
کد خبر: 596533
ربات های اینترنتی مجرم را بشناسید!

جالب است بدانید ربات‌ها بیش از نیمی از ترافیک اینترنت را در برگرفته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پلیس فتا، ربات‌ها نرم افزار‌های کاربردی هستند که اسکریپت‌ها (برنامه‌های کوچکی که به وسیله آن‌ها می‌توان برخی وظایف تکراری و یا یک وظیفه طولانی را به طور خودکار انجام داد) را بر روی اینترنت اجرا می‌کنند. البته که هنوز هیچ نهادی نتوانسته به طور قطع تشخیص دهند که آیا ترافیک وب ناشی از انسان است یا ربات، اما بسیار پر اهمیت است که فرق ربات‌های بد و خوب را بدانیم تا بتوانیم با آن‌ها اصولی برخورد کنیم.

ربات‌های خوب موتور‌های جستجو را قادر می‌سازند تا به محتوای وب دسترسی یابند، خدمات مقایسه‌ای انجام دهند (در فروشگاه‌های اینترنتی در مورد قیمت ها)، انواع و اقسام جستجو‌ها را برای کاربران انجام دهند و مثلاً در فضای مجازی افراد را قادر سازند تا با یکدیگر چت کنند.

در مقابل ربات‌های بد برای انجام انواع فعالیت‌های مضر از جمله داده کاوی، کلاهبرداری‌های آنلاین، ربودن حساب، سرقت اطلاعات، اسپم و تبلیغات تقلبی دیجیتال استفاده می‌شود که شامل هکرها، اسکراپر و اسپم ربات‌ها می‌شوند و در بسیاری از وب سایت‌ها توسط بسیاری از گروه‌ها برای اهداف مختلفی، چون جرایم سازمان یافته، استفاده می‌شود. راه‌های بسیاری برای اینکه بتوانیم تشخیص دهیم آیا وب سایت توسط ربات بازدید شده است یا خیر وجود دارد. دانستن این موضوع به ما کمک می‌کند تا بتوانیم جلوی این فعالیت‌های مضر و سوء استفاده‌ی برخی گروه‌ها از وب سایت را بگیریم.

در اینجا ۵ راه را پیش رویتان می‌گذاریم

۱- بر روی تلاش افراد برای لاگین شدن یا ورود به وب سایت نظارت کنید.
۲- هیستوری و تاریخچه‌ی وقایع سرور را چک کنید.
۳- Outbox ایمیلتان را چک کنید.
۴- اگر سرعت وب سایت کند شده است به دنبال علت باشید.
۵- بررسی کنید که آیا محتویات سایت شما در دیگر سایت‌ها نمایش داده می‌شود یا خیر؟