۰ نفر

وزیر ارتباطات تاکید کرد؛

همراهی شرکت مخابرات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات

۸ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۵۱
کد خبر: 594562
همراهی شرکت مخابرات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات از نماینده دولت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران خواست، همراهی مخابرات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و دستیابی به اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی «محمد شریف‌خانی» را به عنوان نماینده سهام دولت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران منصوب کرد.   

برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای همراهی شرکت مخابرات ایران با وزارتخانه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و دستیابی به اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، توسعه ارتقاء دسترسی پهن باند ثابت با تاکید بر توسعه فیبرنوری، توسعه و تکمیل شبکه انتقال درون استانی و درون شهری مخابرات ایران، افزایش انضباط مالی و اداری در شرکت مخابرات ایران و برنامه ریزی برای افزایش بهره وری و مدیریت هزینه‌ها و بهبود معیشت و تکریم کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران از اهم انتظارت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از محمد شریف خانی است که در حکم انتصاب وی آمده است.

محمد شریف خانی دارای مدرک دکتری مهندسی برق از دانشگاه واترلو کانادا است و هم اکنون با مرتبه علمی دانشیار، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف است. وی بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت اجرایی- پژوهشی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارنامه خود دارد. «معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما»، «ریاست مرکز فضای مجازی سازمان صداوسیما»، «مدیر دفاتر و مراکز فناوری دانشگاه صنعتی شریف»، «مدیرعامل و عضو هیات مدیره در شرکت های مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات» بخشی از سوابق اجرایی شریف خانی است. انتشار بیش از ۴۰ مقاله در معتبرترین مجلات و کنفرانس های بین المللی و ملی و ثبت چند اختراع در حوزه ی برق و الکترونیک بخشی از سوابق علمی، تحقیقاتی وی است.