۰ نفر

انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد؛

فعال سازی ۱۶میلیون تلفن همراه در یک سال

۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۱۷
کد خبر: 558917
فعال سازی ۱۶میلیون تلفن همراه در یک سال

به گفته انجمن واردکنندگان موبایل، در یک سال گذشته، ۱۶میلیون و ۷۰۰هزار تلفن همراه در شبکه ارتباطی کشور فعال شده و بیشترین سهم متعلق به سامسونگ یا ۵۲درصد یوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، تعداد ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تلفن همراه در ۱۲ ماه گذشته در بازار فروخته شده و در شبکه ارتباطی کشور فعال شده است. در این مدت سهم برندهای موبایل از بازار ایران، به ترتیب در اختیار سامسونگ با ۵۴ درصد، شیائومی با ۳۳ درصد، اپل با ۷ درصد، نوکیا با ۳ درصد و هواوی با ۲ درصد بوده است.

این آمار در حالی است که  سال گذشته  و بر اساس گزارش‌های دریافتی از سامانه همتا، سهم بازار برندها در بازار ایران بدین ترتیب بود که سامسونگ رتبه اول سهم بازار را با ۵۲ درصد در دست داشت، پس از آن شیائومی با ۱۵ درصد در جایگاه دوم قرار داشت. نوکیا، هواوی و اپل نیز جایگاه‌های بعدی را در سهم بازار موبایل کشور به ترتیب با ۱۳، ۱۰ و ۵ درصد به خود اختصاص داده‌ بودند.

از سوی دیگر، به تازگی میزان واردات شش برند اپل، آنر، هوآوی، نوکیا، سامسونگ و شیائومی از ابتدای سال ۱۴۰۰، نشان می‌دهد در حالی که در تیرماه، بالغ بر ۶۱۳ هزار گوشی شیائومی وارد کشور شده،  آمار این برند در مردادماه، به ۳۰۱ هزار گوشی رسیده است . انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد پس از اعمال ممنوعیت واردات مدل‌های پرتقاضای شیائومی از ابتدای تیرماه، واردات این برند در مردادماه ۵۰ درصد کاهش یافته است.