۰ نفر

چرخش سرمایه گذاری بر مدار بلاکچین

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴
کد خبر: 551191
چرخش سرمایه گذاری بر مدار بلاکچین

سکوی پرتاب، اینبار در حوزه بلاکچین برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رویداد سرمایه گذاری تخصصی بلاکچین روز گذشته با همکاری مجموعه جیبیت، نوبیتکس، شتابدهنده اکتا و 100استارتاپ در مرکز رویدادهای 100استارتاپ برگزار شد.

سرمایه گذاری تخصصی در حوزه بلاکچین

در این رویداد که با حضور 8 تیم برگزار شد، تیم‌های کندل، بلاکچین بلورین و لابلاک موفق به جذب سرمایه‌ای معادل یک میلیارد و 501 میلیون تومان شدند. لازم به ذکر است در مرحله اول 80 طرح کسب و کاری دریافت شد، از این بین 8 تیم موفق شدند به داوری حضوری راه پیدا کنند و 6 تیم دیگر به صورت مجازی به داوران و سرمایه گذاران ارائه شدند.

چرخش سرمایه گذاری بر مدار بلاکچین

 

در اختتامیه این رویداد که با حضور فعالان حوزه بلاکچین برگزار شد، شریعتمداری، مدیرعامل جیبیت گفت: من فکر میکنم در ده سال آینده جابه‌جایی سرویس‌های حاکمیتی با سرویس‌های بلاکچینی در حوزه‌های مختلفی اتفاق خواهد افتاد. وی در ادامه با اشاره به چالش‌های رگولیشن موجود در ایران گفت: این امر طبیعی است و اگر از بالاتر نگاه کنیم دغدغه‌هایی که در حاکمیت وجود دارد، ارزشمند است. شاید یکی از راه های رفع دغدغه‌های حاکمیت در این حوزه، ورود بخش خصوصی، توسعه ابزارها و سرمایه گذاری در این حوزه است.

حبیبی، مدیر عامل اکتا نیز اظهار داشت: بلاکچین در دنیا حوزه پر چالش و جوانی است. همینکه امروز به برگزاری چنین رویدادی فکر کردیم، از نظر ما موفقیت شکل گرفته و باید گفت رویداد در مجموع رویداد خوبی برگزار شد.

چرخش سرمایه گذاری بر مدار بلاکچین

در ادامه عرفان عزیزپور، مدیر اجرایی 100استارتاپ ضمن ابراز امیدواری از برگزاری رویداد بلاکچین و ورود به یک حوزه نوپا عنوان کرد: 100استارتاپ تا به حال حدود 20 رویداد برگزار و به 13 استان کشور برای برگزاری رویداد سفر کرده است. بنا داریم رویدادهای تخصصی دیگری در حوزه‌های فین تک، سلامت و معدن برگزار کنیم. 

صیانت در برابر قدرت واقعی حاکمیت قرار میگیرد!

همچنین درحاشیه رویداد سرمایه گذاری بلاکچین، پنلی تحت عنوان «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و تاثیر آن بر حوزه رمز ارز و بلاکچین» برگزار شد.

حامد میرزایی، مدیرعامل صرافی بیتستان در این گفتگو عنوان کرد: اگر بحث حمایت و صیانت از کاربر مطرح باشد، این‌ کلمات معنای خوبی دارند اما اگر تفسیر به‌غیر کنیم، می‌تواند خروجی متفاوتی رقم بزند. صیانت از حقوق کاربر معقول و منطقی است اما نباید با صیانت از قانون‌گذار اشتباه گرفته شود.

مهدی نوری، استاد دانشگاه تهران و مشاور حوزه بلاکچین افزود: اگر حاکمیت به دنبال قدرت یافتن در فضای مجازی است، قدرت از پلتفرم‌ها وکسب‌وکارها آغاز می‌شود. باز گذاشتن فضا باعث می‌شود، استارتاپ‌ها بتوانند در کشورهای همسایه فعالیت کنند و قدرتمند شوند. ارزش یک شبکه به کاربرهای آن است.

صندوق سرمایه گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی، خانه نوآوری، مکس دیجیتال، بلاک‌دیز و بلاک‌ویز از حامیان سکوی پرتاب بلاکچین بودند و مدیریت ثروت ستارگان به عنوان سرمایه گذار در این رویداد حضور داشت.

چرخش سرمایه گذاری بر مدار بلاکچین

لازم به ذکر است 100استارتاپ قصد دارد در شهریور ماه سال جاری به برگزاری رویداد 100 تکاپوی صادراتی بپردازد. رویداد 100 تکاپوی صادراتی یک رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری در حوزه صادرات است که برای کسب‌وکارهایی که قصد ورود به این حوزه را دارند، برگزار می‌شود. مدیر اجرایی 100استارتاپ در انتها با اشاره به رویداد 100 تکاپوی صادراتی عنوان کرد: من از همه دعوت میکنم در رویداد صادرات که ورودی گسترده و فرایندی برای اکوسیستم استارتاپی به حوزه صادرات است؛ ثبت نام کنند. فرایند دوم ثبت نام از دو هفته دیگر آغاز می‌شود و تا به حال حدود هفت میلیون دلار سرمایه برای این رویداد تخصصی جمع‌آوری شده است.

این مطلب رپورتاژ آگهی است.