۰ نفر

پیکسل صاحب پردازنده ساخت گوگل می‌ شود

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰
کد خبر: 550439
پیکسل صاحب پردازنده ساخت گوگل می‌ شود

گوگل اعلام کرد پردازنده تلفن هوشمند به نام گوگل تنسور (Tensor) را خواهد ساخت که در تولید گوشیهای جدید پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در پاییز امسال بکار می رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از اپل که استفاده از پردازنده ساخت خود را در رایانه های جدیدش به جای تراشه های اینتل آغاز کرد، اکنون نوبت گوگل رسیده است که تراشه های کوالکام را کنار گذاشته و تراشه مورد نظر خود را تولید کند. گوگل هم مانند اپل از یک معماری مبتنی بر Arm استفاده می کند. پردازنده های Arm مصرف نیروی کمتری دارند و در سراسر صنعت برای دستگاههای قابل حمل نظیر تلفنهای هوشمند، تبلتها و لپ تاپها استفاده می شوند.

کوالکام اعلام کرد به همکاری نزدیک با گوگل برای محصولات فعلی و آینده که مبتنی بر پلتفرم اسنپ دراگون هستند، ادامه خواهد داد.

پردازنده گوگل تنسور در ساخت گوشیهای پرچمدار جدیدی که قرار است در اکتبر عرضه شوند، بکار خواهد رفت. گوگل جزییات بیشتر درباره این گوشیها را در زمان رونمایی آنها اعلام می کند. این هم یک تغییر استراتژی از سوی گوگل است که در سالهای اخیر به جای عرضه گوشیهای گران قیمت، روی گوشیهای پیکسل با قیمت ارزانتر متمرکز شده است و نشان می دهد که گوگل تلاش می کند در فضای پرچمدار، با اپل و سامسونگ رقابت مستقیمتری داشته باشد.

ریک اوسترلو، رییس بخش سخت افزاری گوگل در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت: مشکلی که با پیکسل داشتیم این بود که راهکارهای فناوری آماده مصرف فعلی ما را برای افزودن قابلیتهای پیشرفته در گوشی، مدام با محدودیت روبرو می کرد. اکنون با آنچه که می توانیم با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در گوشی انجام دهیم، وضعیت واقعا متفاوت می شود. تراشه جدید کمک خواهد کرد تلفنهای گوگل عکسها و ویدیوهای بهتری بگیرند. ما واقعا یک رایانه سفارشی برای عکاسی کامپیوتری ساخته ایم.

تلفنهای پیکسل گوگل در حال حاضر یکی از بهترین عکسها را در بین گوشیهای موجود در بازار می گیرند بنابراین این ادعای بزرگی است. اما اوسترلو یک نمونه به سی ان بی سی نشان داد که مثالی از تاثیر این تراشه در کاهش تاری تصویر شیء در حال حرکت در هنگام عکس گرفتن بود. فناوری مشابهی که گوگل برای بهبود تصاویر استفاده می کند می تواند اکنون برای بهبود ویدیوها مورد استفاده قرار گیرد که به گفته اوسترلو، با استفاده از تراشه های دیگر امکان پذیر نبود.

همچنین نمونه های دیگر شامل تبدیل سریعتر و دقیقتر متن به گفتار و ترجمه آفلاین جدید برای زیرنویس ویدیوها بود. قابلیتهای مذکور نمونه هایی از قدرت تراشه تنسور هستند اما ممکن است برای ترغیب مصرف کنندگان برای خرید پیکسل به جای گوشی آیفون یا گلکسی سامسونگ کافی نباشند و این مشکلی است که گوگل باید حل کند یعنی مردم را به خرید پیکسل تشویق کند.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، اولین مدلهای گوشی گوگل فوق العاده بودند اما این شرکت اقدامات کافی برای بازاریابی آنها انجام نداد اما قصد دارد پیرامون مدلهای پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در پاییز تبلیغات بزرگی انجام دهد.