۰ نفر

حذف تاریخچه جست و جوی گوگل در ۱۵دقیقه گذشته

۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱
کد خبر: 546167
حذف تاریخچه جست و جوی گوگل در ۱۵دقیقه گذشته

گوگل به‌تازگی از اضافه شدن قابلیتی جدید مرتبط با ارتقای حریم خصوصی کاربران خبر داد که براساس آن، افراد می‌توانند تاریخچه جست‌وجوی موبایلی خود در ۱۵ دقیقه گذشته را پاک کنند.

  به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، این گزینه برای اولین‌بار در کنار دیگر قابلیت‌ها‌ی مرتبط با جست‌وجو و مروگر کروم، در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل در سال‌جاری معرفی شد و اکنون این ویژگی به‌صورت عمومی‌ عرضه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. به گفته گوگل، فعلا گزینه حذف تاریخچه جست‌وجوی ۱۵‌دقیقه قبل در نسخه آی‌اواس اپلیکیشن گوگل قابل دسترس است، اما قرار است طی هفته‌ها‌ی آتی برای کاربران اندروید نیز عرضه شود.

 در سیستم‌ها‌ی رومیزی یا همان دسکتاپ نیز گزینه‌ها‌ی حذف تاریخچه جست‌وجو شامل حذف خودکار، هر سه ماه یک‌بار، هر ۱۸ماه یک‌بار و هر ۳۶ ماه یک‌بار می‌شود که به‌صورت پیش‌فرض، گزینه ۱۸ ماه انتخاب شده است. البته امکان حذف سوابق جست‌وجو به‌صورت دستی نیز فراهم شده است. به گفته گوگل، زمانی که گزینه Web and App Activity در بخش تنظیمات فعال باشد، تمام ‌فعالیت‌ها‌ی کاربر در فضای وب و جست‌وجوهایش به‌منظور ارائه تجربه‌ای «شخصی‌شده» ردیابی می‌شود.

اگرچه حذف تاریخچه می‌تواند آرامش خاطر را برای کاربران به‌دنبال داشته باشد، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که ممکن است شما را از قابلیت‌ها‌یی که دیگر کاربران با توجه به سوابق جست‌وجوی خود از آن بهره می‌برند، محروم کند. به هر روی، توصیه می‌شود که حتی‌الامکان از پاک‌کردن این اطلاعات خودداری شود و تنها در مواقعی که واقعا احساس می‌کنید نیازی نیست تا گوگل، نتایج جست‌وجوهای شخصی‌تان را در خاطر داشته باشد، از آن استفاده کنید.