۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

طراحی ۱۰میلیون سیم‌ کارت دانش‌ آموزی

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳
کد خبر: 535920
طراحی ۱۰میلیون سیم‌ کارت دانش‌ آموزی

معاون وزیر آموزش و پرورش به تشریح امکانات و ظرفیت‌های سامانه هدایت، شیوه تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی و نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی طرح هدایت پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی اظهار کرد: طرح هدایت شامل چند محور اصلی است و شناسایی دقیق دانش‌آموزان نیازمند به تفکیک منطقه، مدرسه و جنسیت اولین محور طرح هدایت است که این کار از طریق شناسایی دانش‌آموزان نیازمند از طریق مدیر و شورای مدرسه و بارگذاری اطلاعات در سامانه طرح هدایت امکان‌پذیر شده است.

وی افزود: سامانه طرح هدایت با راهبری فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش به آدرس hedayat.medu.ir در دسترس همه خیرین، خانواده‌ها، رؤسای ادارات و مدیران مدارس قرار دارد و در مرحله اول ادارات کل استان‌ها باید از طریق دسترسی که به مدیران مدارس داده شده است اطلاعات دانش‌آموزان نیازمند را به‌روزرسانی نمایند.

وی تصریح کرد: کمک خیرین به دانش‌آموزان کم‌برخوردار برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی از طریق سامانه هدایت امکان‌پذیر است و خیرین می‌توانند با انتخاب یک یا چند مدرسه به تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی به‌ویژه تبلت کمک کنند.

حسینی محور دوم طرح هدایت را تأمین منابع ۳ میلیون تبلت دانست و گفت: در تفاهم‌نامه با استانداری‌ها یک میلیون و ۷۰۰ هزار تبلت تعهد شده است و مؤسسات عمومی و غیردولتی نیز تعهد تأمین یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۹۱۵ تبلت را داده‌اند.

وی گفت: در بودجه سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد اعتبار برای طرح هدایت دیده شده است که از این طریق نیز ۱۲۵ هزار تبلت تأمین خواهد شد و در مجموع تاکنون تأمین ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تبلت با اعتبار ده‌هزار میلیاردی تعهد شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون و در قالب طرح هدایت ۲۸۵ هزار تبلت تهیه و به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده است.

 حسینی با بیان اینکه محور بعدی طرح هدایت نحوه تأمین تبلت‌ها است اظهار کرد: تأمین تبلت‌ها با محوریت شرکت صنایع آموزشی و از طریق همکاری با ۷ شرکت داخلی این تبلت‌ها از طریق تولیدات داخلی و واردات صورت خواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر واردات تبلت، خط تولید تبلت شرکت صنایع آموزشی نیز هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: ادارات کل استان‌ها در خصوص نحوه تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی از مشاوره شرکت صنایع آموزشی بهره لازم را ببرند.

معاون وزیر محور بعدی در طرح هدایت را تبلیغات دانست و گفت: تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی طرح هدایت از طریق عقد تفاهم‌نامه به شرکتی معتبر واگذار شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی و انجام کلیه امور مرتبط با تولید محتوای تبلیغی و اطلاع‌رسانی، ترویج، تبلیغ و عمومی‌سازی با بهره‌گیری از کلیه رسانه‌های دیداری و شنیداری، فضای مجازی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، صداوسیما، برگزاری رویدادها، اجرای نشست خبری به‌منظور جلب حمایت مادی و معنوی و حداکثرسازی مشارکت مردمی در تأمین وسایل هوشمند آموزشی و تجهیزات و امکانات و سایر نیازمندی‌های موردنظر وزارت آموزش‌وپرورش از جمله تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند و جلب و جذب خیرین، شرکت‌ها، مؤسسات و نهادها، کارخانه‌ها و صنایع بزرگ در اجرای این طرح از طریق ایفای مسئولیت اجتماعی برعهده شرکت می‌باشد.

حسینی با بیان اینکه آسیب‌های فضای مجازی و استفاده از تجهیزات هوشمند آموزشی توسط دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش است اظهار کرد: اینترنت و فضای مجازی در سه بعد به‌عنوان ابزار، محتوا و عمل ارتباطی آسیب‌زا است و صیانت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های فضای مجازی از جمله دغدغه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، وی گفت: طراحی نرم‌افزارهای کنترلی ویژه والدین، طراحی ۱۰ میلیون سیم‌کارت دانش‌آموزی توسط وزارت ارتباطات و واگذاری آن از اول مهرماه، تولید تبلت‌های داخلی با سیستم‌عامل دانش‌آموزی و برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از جمله برنامه‌های اندیشیده شده وزارت آموزش‌وپرورش در حوزه صیانت از آسیب‌های فضای مجازی است.