۰ نفر

بررسی عملکرد یک سال گذشته شرکت تاپ

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳
کد خبر: 535914
 بررسی عملکرد یک سال گذشته شرکت تاپ

بازار فین‌تک و اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه روزبه‌روز گسترده‌تر شده و دارندگان تلفن‌های هوشمند با اعتماد به این زیرساخت‌ها، انجام امور روزانه را برای خود تسهیل می‌کنند. در حال حاضر اپلیکیشن‌های پرداخت متعددی در کشور اقدام به ارائه خدمات می‌کنند ولیکن برای کاربران انتخاب یک زیرساخت مناسب جهت دریافت بهترین و امن‌ترین خدمات همواره دغدغه بزرگی بوده است. امنیت اطلاعات و سهولت کاربری در دنیای امروز شاید ارزشمندترین قابلیت برای یک اپلیکیشن در این حوزه باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  در اینجا به بررسی تحولات اپلیکیشن تاپ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پر مخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های این حوزه می‌پردازیم که در مدت اخیر تغییرات ملموسی را به خود دیده است.

WhatsApp Image 2021-06-13 at 15.47.45 (1)

اپلیکیشن تاپ در راستای افزایش سطح رضایتمندی کاربران خود و همچنین گام نهادن در مسیر تبدیل به یک سوپراپلیکیشن جامع خدماتی، ضمن انجام بازنگری و ریبرندینگ در طراحی لوگو و ظاهر آن، اقدامات گسترده‌ای را طی سال گذشته انجام داده است. با توجه به اهمیت تجربه کاربری، تلاش شده است تا زیرساخت فنی در حوزه‌های متعددی مانند دسترس‌پذیری، پایدارسازی و امنیت اطلاعات توسعه پیدا کند.

به عقیده برخی از کارشناسان، این اپلیکیشن یکی از قوی‌ترین زیرساخت‌ها در بین رقبای خود را دارد و در کنار ارائه خدمات پایه‌ای و پرکاربرد حوزه پرداخت شامل کارت‌به‌کارت، استعلام موجودی، خرید شارژ و بسته اینترنتی و پرداخت قبض، خدمات حوزه خودرو، گردشگری، بازار سرمایه و عملیات مالی اعتباری و غیره را با کیفیت بسیار مناسبی ارائه می‌کند.

WhatsApp Image 2021-06-13 at 15.47.45 (2)

تاپ طی یک سال اخیر با سرعت قابل توجهی خدمات متنوع و مفیدی را به کاربرانش ارائه کرده است. این اپلیکیشن شاید امروز در بهترین موقعیت برای جهش در بازار قرار داشته باشد. یکی از نکات بسیار مهم در تصمیم‌گیری مدیران در خصوص توسعه خدمات، رویکرد کاهش مراجعات کاربران به شعب بانک‌ها و سایر بخش‌های درگیر با ارباب رجوع بوده است. طبیعتاً این تصمیم هوشمندانه ناشی از ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام شیوع بیماری کرونا است و برای استفاده‌کنندگان از این اپلیکیشن‌ها مطلوبیت بسیار ایجاد می‌کند.

از جمله دیگر خدمات اپلیکیشن تاپ میتوان به حوزه بازار سرمایه اشاره کرد. این اپلیکیشن طی مدت اخیر اقدام به ارائه دو خدمت نوآورانه جهت پرداخت سود سهام شرکت‌ها و پذیره‌نویسی حق تقدم سهام نمادهای بورسی کرده است. گزار‌ش‌ها از استقبال فعالین این بازارها از خدمات مذکور به واسطه کاهش مراجعه به شعب بانک‌ها و دردسرهای ارتباط با امور سهام شرکت‌ها حکایت دارد. با توجه به سطح فعالیت تاپ، این اپلیکیشن در راستای ساماندهی فضای کسب‌وکار به کمک متولیان امر برآمده است و سامانه‌های مهمی مانند سجام (ثبت‌نام و احراز هویت غیرحضوری) و صیاد را با نظارت مستقیم بانک مرکزی و سایر نهادهای ذیربط در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار فعالین بازارهای مالی قرار داده است. مضافاً تاپ یکی از موفق‌ترین درگاه‌های عرضه سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و دارا دوم به روایت آمار بانک مرکزی بوده است.

در ایام پاندمی کرونا سفارش آنلاین کارت هدیه با امکان ارسال به محل و با تصویری که کاربر بارگذاری می‌کند و متن مورد نظر او از دیگر خدمات جالب و نوآورانه برای کاربران است. جالب آنکه این کارت‌ها را می‌توان به صورت عطری یا سه‌بعدی هم سفارش داد. به علاوه کاربران می‌توانند یک کارت هدیه را از طریق تاپ سفارش و به صورت دیجیتالی به موبایل عزیزان خود ارسال کنند. این خدمت که با استقبال هم مواجه شده است امکان ارسال کارت هدیه به صورت آنی و شبانه‌روزی را فراهم کرده است.

تاپ در راستای توسعه بانکداری مجازی و تبدیل شدن به نئوبانک، در حال حاضر کلیه خدمات موبایل بانک پارسیان را به مشتریان این بانک ارائه می‌دهد. در مسیر توسعه این خدمات، به زودی تاپ به یک شعبه جامع و مجازی از بانک پارسیان تبدیل خواهد شد که به صورت تمام‌وقت در اختیار مشتریان آن بانک خواهد بود. در همین راستا کلیه مراحل اعطای تسهیلات ازدواج از صندوق قرض الحسنه پارسیان و بازپرداخت کارتهای اعتباری پارسیان، در تاپ امکان‌پذیر شده است. خبرها حکایت از توسعه تمام خدمات تسهیلات و اعتباری پارسیان در این اپلیکیشن طی آینده نزدیک دارد. نکته دیگر آن است که تاپ برای ارائه خدمات اعتباری جهت خریدهای خرد اقدامات گسترده‌ای را در زیرساخت کیف پول خود شروع کرده و در حال حاضر مشتریان قابل‌توجهی را در این بستر سرویس‌دهی می‌کند.

WhatsApp Image 2021-06-13 at 15.47.45 (3)

در سال گذشته تاپ در بخش خدمات خودرو بدون شک پرچمدار بازار بوده و تا به امروز بیشترین میزان وصول عوارض آزادراهی را در بین پلتفرم‌های مختلف داشته است. بر همین اساس و به واسطه مشتریان متعدد خود در حوزه خودرو علاوه بر عوارض آزادراهی، موفقیت قابل توجهی را در خدمات استعلام و پرداخت خلافی، وصول طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و خدمات متنوع و نوآورانه بیمه‌ای مانند بیمه شخص ثالث و بیمه تک سفره تردد آزادراهی کسب نموده است.

عملکرد تاپ در موضوع ارائه روش‌های نوین پرداخت مانند پرداخت با QR طی یک سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است. تا جایی که با همراهی شرکت پرداخت تجارت الکترونیک پارسیان توانسته فعال‌ترین بازیگر در این زمینه باشد. بر اساس این گزارش، تاپ با همکاری شهرداری تهران در ارائه خدمات نوین پرداخت مبتنی بر QR در ناوگان تاکسیرانی در پایتخت و نیز در برخی دیگر از استان‌های بزرگ با نام تجاری کدپرداز حضوری پررنگ و فعال داشته است.

اما حوزه فعالیت جدید دیگری که تاپ در آن ورود کرده است بخش گردشگری و تفریحات است. خدماتی چون خرید بلیت آنلاین ورودی مراکز مختلف گردشگری، تفریحی و موزه‌ها در سراسر کشور و فروش بلیت‌های سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس به تاپ اضافه شده است. همچنین خدمت جدیدی برای عرضه مستقیم صنایع دستی از هنرمندان اقصی نقاط کشور در تاپ فعال شده است. لازم به توضیح است که کلیه خدمات تاپ در این حوزه تحت نظارت مستقیم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده است. این حرکت توسعه زیرساختی در ایام کرونا حکایت از برنامه جامع این پلتفرم برای آینده‌ای نزدیک به دور از کرونا دارد. لذا با توجه به امکان تخصیص اعتبار توسط بانک پارسیان به این حوزه، انتظار شنیدن خبرهای گسترده‌ای در این حوزه را از تاپ خواهیم داشت.

به علاوه در تاپ خدمت منحصربه‌فرد و نوآورانه کیف توکن ققنوس برای فعالان و علاقه‌مندان به بازار دارایی‌های دیجیتال در دسترس است که قریب به اتفاق کارشناسان آینده روشنی را برای این حوزه متصور هستند و تاپ در این مسیر با کمک شرکای استراتژیک خود پیشتاز است.

WhatsApp Image 2021-06-13 at 15.47.45 (4)

تیم تاپ با برنامه‌ریزی و بهبود زیرساخت در تلاش است تا در کنار شرکای تجاری قدرتمند خود با افزایش کیفیت خدمات کاربردی و دارای اولویت برای هموطنان، آسایش، اطمینان خاطر و امنیت را به کاربران خود اعطا کند. تاپ به منظور قدردانی از همراهی کاربران خود جشنواره‌های متعددی را برگزار کرده و در دستور کار دارد و ایجاد باشگاه وفاداری از دیگر برنامه‌های در دست انجام تاپ برای کاربران خود است.

می‌توان برای نصب تاپ عدد ۱ را به ۳۰۰۰۷۱ ارسال یا به سایت https://top.ir و یا کلیه اپ استورهای معتبر برای گوشی‌های اندروید و iOS مراجعه کرد.