۰ نفر

۱۰ اپلیکیشن‌ محبوب سال کدامند؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۶:۲۸
کد خبر: 521899
۱۰ اپلیکیشن‌ محبوب سال کدامند؟

اپلیکیشن‌های موبایل جهان پیرامون ما را شکل می‌دهند. تقریبا بخش عمده کارهای روزمره حالا توسط این اپلیکیشن‌‌ها تعریف و اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، کارآیی و کاربرد متفاوت اپلیکیشن‌‌ها گاه ارزشی میلیارد دلاری برای شرکت پشتیبان آنها ایجاد می‌کند و گاه تعداد کاربران برخی از آنها به صدها میلیون و حتی چند میلیارد نفر می‌رسد. اخیرا سایت نت سولوشنز فهرستی از ۱۰ اپلیکیشن‌ محبوب برای کاربران اندروید و ‌ iOS را منتشر کرده است.

جدیدترین فهرست ۱۰ اپلیکیشن‌ محبوب که برای کاربران اندروید و iOS موجود است، توسط وب‌سایت نت سولوشنز منتشر شد. هرچند برخی از این اپلیکیشن‌‌ها عمدتا از زاویه الزام به استفاده در رده محبوب‌ترین‌ها جای می‌گیرند اما به هر حال نشان‌دهنده مسیر استفاده کاربران هستند. ای‌مارکتر برآورد کرده که بزرگسالان آمریکایی به‌طور متوسط بیش از چهار ساعت را صرف اینترنت موبایل می‌کنند و ۸۸ درصد این زمان در اپلیکیشن‌هاست. اگر کسب‌وکارها می‌خواهند مشارکت خوب از موبایل را تضمین کنند، باید اپلیکیشن‌‌های خود را طراحی کرده و تجربه کاربری منحصری را فراهم کنند. متاسفانه اکثر اپلیکیشن‌‌های دانلودی موفق نیستند و بعضی از آنها عملکرد ضعیفی دارند و تنها معدودی از اپلیکیشن‌‌هایی که مفید و منحصرند، مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار می‌گیرند. اینها اپلیکیشن‌‌هایی هستند که انقلاب دیجیتالی را با خود به‌همراه می‌آورند.

  محبوب‌ترین اپلیکیشن‌‌های سال ۲۰۲۱

۱- اوبر

موجود برای اندروید و iOS

قیمت: پرداخت در هر سفر

اوبر بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌ خدمات تاکسی آنلاین است که بیش از ۱۰۳ میلیون کاربر فعال در ۴۰۰ شهر در ۷۰ کشور دنیا دارد. اوبر یک پلت‌فرم مبتنی بر فناوری است که امکان تماس میان رانندگان و مسافران را فراهم می‌کند. این سرویس با مرتبط‌کردن درگاه‌های پرداخت به کارت اعتباری یا بدهی و کیف پولی دیجیتالی، خدمات پرداخت را ساده کرده است. به‌علاوه در هر سفر، راننده و مسافر به یکدیگر امتیاز داده و نظرشان را به اشتراک می‌گذارند.

۲- اینستاگرام

موجود برای اندروید و iOS

قیمت: رایگان

اینستاگرام راهی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها برای کاربران فراهم می‌کند و از سال ۲۰۱۰ که برای نخستین‌بار عرضه شد، در میان اپلیکیشن‌‌هایی قرار داشته که پیوسته به محبوبیتشان اضافه می‌شود. این اپلیکیشن‌ در فضای شبکه اجتماعی، فرصت‌های بازاریابی دیجیتالی از طریق تبلیغات و ابزارها را فراهم کرده است. اینستاگرام در طول سالیان متمادی به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها تبدیل شده و قابلیت‌هایی نظیر استوری، های‌لایت و Reels را فراهم کرده است. اینستاگرام با داشتن بیش از یک‌میلیارد کاربر ماهانه فعال، در مقایسه با فیس‌بوک و توییتر قدرتمندتر است. از اخبار و سرگرمی گرفته تا سلامت و زیبایی، اینستاگرام انبوهی تصاویر درخصوص موضوعات مختلف دارد و محبوبیت زیادی نزد بازاریابان پیدا کرده است.

۳- تیک‌تاک

موجود برای اندروید و iOS

قیمت: رایگان

تیک‌تاک اپلیکیشن‌ ویدئویی محبوبی است که توسط شرکت چینی بایت‌دنس برای ساخت و اشتراک‌گذاری ویدئو ساخته شده است. محبوبیت روزافزون تیک‌تاک را از این حقیقت می‌توان دریافت که زمان روزانه سپری‌شدن در این اپلیکیشن‌ ۵۲ دقیقه است و ۹۰ درصد کاربران به‌صورت روزانه به این اپلیکیشن‌ دسترسی دارند. بایت‌دنس اکنون یکی از باارزش‌ترین استارت‌آپ‌های جهان است.

۴- اپلیکیشن‌ Airbnb

موجود برای اندروید و iOS

قیمت: پرداخت پول در هر بار رزرو

اپلیکیشن‌ Airbnb خدمات رزرو مکان اقامت را فراهم می‌کند و با داشتن میلیون‌ها کاربر که خانه‌شان را به روی گردشگران بازمی‌کنند، حضور جهانی دارد. این اپلیکیشن‌ با کمک فناوری، امکان رزرو آنلاین را به سهولت فراهم کرده است و کاربران می‌توانند با استفاده از فیلترهای متعدد و همچنین بررسی فعالیت‌هایی که در منطقه می‌توان انجام داد، مکان اقامتی مناسب را پیدا کنند.

۵- نت فلیکس

 موجود برای اندروید و iOS

قیمت: رایگان در ماه نخست و آغاز پرداخت هزینه اشتراک از ۹۹/ ۱۰ دلار

نت‌فلیکس یک اپلیکیشن‌ ویدئو درخواستی اشتراکی است و امکان تماشای فیلم، سریال و مستند در دستگاه‌های متعدد را فراهم می‌کند. وجود محتوای جالب و اشتراک تلفنی انحصاری، نت‌فلیکس را در زمره یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌‌های موبایل قرار داده است. نت فلیکس در پایان سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۴ میلیون مشترک پولی داشت و ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها نت‌فلیکس را به سرویس‌های پخش ویدئویی دیگر ترجیح می‌دهند. در دوران پاندمی که بسیاری از افراد در خانه محبوس مانده‌اند، نت‌فلیکس شاهد افزایش اشتراک‌ها و بینندگی در شرایط قرنطینه بوده و به یکی از پردانلودترین برنامه‌ها تبدیل شده است.

۶- آمازون

 موجود برای اندروید و iOS

قیمت: پرداخت پول در هر بار سفارش خرید

آمازون یکی از بزرگ‌ترین غول‌های فناوری چندملیتی است که خدمات پخش دیجیتال، رایانش ابری، تجارت الکترونیکی و هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. این شرکت نمونه کاملی از نوآوری از طریق فناوری است. آمازون در بخش تجارت، فرآیندهای منحصر زیادی را ایجاد کرده که ارزش خاصی برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند و فروشگاه‌های بدون پول یکی از آنهاست. این برنامه سبک بوده و استفاده از آن سریع است و به کاربران امکان می‌دهد انواع مختلف محصولات را بر مبنای پارامترهای مختلف تنها با چند کلیک، پیدا کنند.

اپلیکیشن‌ تجارت الکترونیکی آمازون، تجربه خرید دیجیتالی به‌همراه کنترل ساده، تحویل سریع و گشت و گذار راحت را فراهم می‌کند. حدود ۲۵ هزار فروشنده در آمازون با بیش از یک‌میلیون دلار فروش و ۲۰۰هزار فروشنده با بیش از ۱۰۰ هزار دلار فروش وجود دارد.

۷- یوتیوب

موجود برای اندروید و iOS

قیمت: رایگان است اما محتوای پولی دارد

یوتیوب محبوب‌ترین پلت‌فرم ویدئویی جهان به‌شمار می‌رود و یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که گنجینه اخبار و سرگرمی آن به میلیون‌ها تولیدکننده محتوا کمک می‌کند محتوای منحصر را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. اپلیکیشن‌ موبایلی یوتیوب به کاربران امکان می‌دهد مشترک ویدئوهای محبوبشان شده و به‌روزرسانی آنها را دریافت کنند. دسترسی به یوتیوب از طریق دستگاه‌های موبایل به کاربران امکان می‌دهد به اشتراک کانال‌ها دسترسی پیدا کرده و توصیه‌ها و راهنمایی‌های مرتبی دریافت کنند.

۸- دراپ باکس

موجود برای اندروید و iOS

قیمت: یک مدل رایگان و یک مدل پولی دارد

دراپ باکس یک اپلیکیشن‌ ذخیره ابری است که روی دستگاه‌های متعددی کار می‌کند و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در یک تیم یا گروه کمک می‌کند. حتی می‌توانید روی اسنادی که با دیگران به اشتراک می‌گذارید، دیدگاه خود را ثبت کنید و به مرور هرآنچه به‌صورت آنلاین ذخیره کرده‌اید، بپردازید. یک مزیت بزرگ دراپ‌باکس این است که با هر اپلیکیشن‌ و خدمات وب موجود می‌تواند یکپارچه شود بدون اینکه مشکل سازگاری داشته باشد. دراپ باکس همچنین برای بارگذاری از طریق اپلیکیشن‌ دسکتاپ یا موبایل محدودیت حجم فایل ندارد. کاربران پولی دراپ باکس در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به ۶/ ۱۴ میلیون نفر در مقایسه با ۲/ ۱۳ میلیون نفر در مدت مشابه سال گذشته رسیدند.

۹- اسپاتیفای

موجود برای اندروید و iOS

قیمت: رایگان بوده و گزینه اشتراک انتخابی ماهانه دارد

اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در فضای موسیقی است و در میان اپلیکیشن‌‌های پخش موسیقی محبوب، جایگاه برتر را در اختیار دارد. اسپاتیفای مدام در حال ارتقای طراحی اپلیکیشن‌ موبایل، کیفیت پخش و قابلیت‌ اشتراک‌گذاری موسیقی است. این اپلیکیشن‌ نسخه رایگان تحت‌پشتیبانی تبلیغات دارد درحالی‌که در مدل اشتراکی، تبلیغات حذف می‌شود و کاربران به قابلیت‌های بیشتری مانند وضعیت آفلاین برای دانلود آهنگ‌ها دسترسی خواهند داشت. اسپاتیفای در ۶۱ کشور موجود است و ۱۵۹ میلیون کاربر فعال و کتابخانه‌ای شامل ۳۵ میلیون آهنگ دارد. اسپاتیفای پادکست هم دارد و به بزرگ‌ترین پلت‌فرم پخش در جهان تبدیل شده است.

۱۰- واتس‌اپ

موجود برای اندروید و iOS

قیمت: رایگان

واتس‌اپ در سال ۲۰۰۹ توسط برایان اکتون و جین کوم راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار به فیس‌بوک فروخته شد. واتس‌اپ احتمالا اکنون در هر گوشی تلفن هوشمندی وجود دارد و یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌‌های چت است و از ارتباط میان شبکه‌های تلفن بین‌المللی پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن‌ بیش از ۵/ ۱ میلیارد کاربر جهانی دارد و رمزنگاری شده است. واتس‌اپ از ۱۹۳ کشور جهان در ۱۸۰ کشور حضور دارد که بزرگ‌ترین سهم در میان شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان است. واتس‌اپ همچنین می‌تواند برای تماس‌های صوتی و تصویری مورد استفاده قرار گیرد و قابلیت‌ آپدیت استاتوس را هم برای کاربرانش معرفی کرده است.