۰ نفر

۵ نکته مهم در بهبود سئو وردپرس

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 513219
۵ نکته مهم در بهبود سئو وردپرس

بهبود سئو وردپرس یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید برای بهتر کردن وضعیت رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو انجام بدهید. وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا در زمینه بهبود سئو سایت می‌باشد. اما حتی اگر عملکرد خوبی برای شما داشته باشد، هنوز هم کارهای بیشتری وجود دارد که می‌توانید برای بهبود عملکرد سایت خود انجام دهید.

آیا شما نیز تازه وارد وردپرس شده اید؟ آموزش‌های رایگان ما در سایت آنی آی تی برای کمک به طراحی سایت وردپرس شماست. بیاموزید که چگونه سایت خود را راه اندازی کنید، اطلاعاتی در مورد ایجاد و نگهداری آن و مدیریت سایت وردپرس و کسب و کار اینترنتی خود بیاموزید و یاد بگیرید که چگونه سئو سایت خود را بهتر از قبل کنید. از آنجا که شما باید سئو مناسب را در تمام جنبه‌های بازاریابی آنلاین و روابط عمومی خود استفاده کنید، این راهنما زمینه های زیادی را پوشش می‌دهد!

Screenshot_2021-03-13 محتوای شماره

تمام کارهایی که برای افزایش ورودی گوگل و موتورهای جستجو صورت می گیرد سئو می گویند. در این میان تکنیک های سئو موسوم به سئو کلاه سفید و کلاه سیاه مطرح می شوند که به طور خلاصه به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم. به تمام روش های اصولی که بدون فریب گوگل و موتورهای جستجو باعث افزایش ورودی از آنها می شود، سئو کلاه سفید می گویند. در مقابل آن به تمام روش هایی که با فریب گوگل و موتورهای جستجو باعث افزایش ورودی از آنها می شود سئو کلاه سیاه می گویند. در این مقاله روش های سئو کلاه سفید در وردپرس و مزایای وردپرس را آموزش می دهیم تا بتوان بهترین نتیجه را از بهینه سازی سایت گرفت.

1. برای بهبود سئو وردپرس  مطالب خود را بهینه کنید

سایت شما باید بهترین مطالب را در مورد موضوع انتخاب شده شما در سئو وردپرس و سئو داخلی ارائه دهد. افراد به دنبال مقالات جذاب، معتبر و پاسخ‌های قابل اعتماد به سوالات خود هستند. نوشتن محتوای با کیفیت بالا برای بهبود سئو سایت وردپرس خود با ایده‌های منحصر به فرد یا برداشت متمایز از یک موضوع خاص آغاز می‌شود. اما همچنین به معنای ارائه این ایده‌ها به روشی کاملاً ساختار یافته و در دسترس است. با هم، این موارد به شما کمک می‌کند مخاطب مورد نظر خود را جذب کنید و آن‌ها را درگیر خود کنید.

قبل از نوشتن مطالب خود، باید به این فکر کنید که می‌خواهید برای چه عباراتی جستجو کنید. شما باید هر صفحه یا پست را برای یک عبارت کلیدی خاص بهینه کنید. همچنین ضروری است که درباره آنچه مخاطب شما می‌خواهد با جستجوی اصطلاح خاصی بدست آورد، فکر کنید. این را هدف جستجو می‌نامند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند به دنبال پاسخ یک سوال خاص باشند و شما می‌توانید اطلاعات لازم را ارائه دهید. یا ممکن است آن‌ها بخواهند کالای خاصی را خریداری کنند که شما می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد دهید. برای بهبود سئو وردپرس به نیاز بازدیدکنندگان خود بیندیشید و متناسب با آن‌ها محتوای لازم را تولید کنید.

2.  پست‌ها و صفحات فردی خود را در وردپرس بهینه کنید

هنگام نوشتن یا ویرایش پست خود، تعدادی عنصر وجود دارد که باید برای بهبود سئو وردپرس به آن‌ها توجه ویژه ای داشته باشید تا بتواند آن را به صورت مناسب سئو کند. این عناصر شامل زیر عنوان‌های شما، عنوان شما و توضیحات متای شما هستند. همه این‌ها باید بازتاب دهنده موضوع پست خاص باشد. فراموش نکنید که سئو مناسب فقط به این معنی نیست که درک آسان یک موضوع برای یک موتور جستجو امکان پذیر باشد. از همه مهم تر، این موضوع بدان معنی است که بازدید کنندگان شما می‌توانند در یک نگاه خلاصه ای از صفحه شما را دریافت کنند.

Screenshot_2021-03-13 محتوای شماره(1)

توصیف متا و عنوان شما ممکن است عاملی تعیین کننده باشد برای اینکه بازدیدکنندگان در وهله اول بر روی صفحه شما در نتایج جستجو کلیک کنند. و هنگامی که آن‌ها از سایت شما بازدید کردند، عناصری مانند زیر عنوان‌ها می‌توانند برای بازدیدکنندگان بسیار مهم باشند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند در سایت شما بمانند یا خیر.

3. تنظیم کلید واژه (ها) متمرکز در سایت وردپرسی شما

یک قانون مهم  دیگر در بهبود سئو وردپرس این است که از یک عبارت کلیدی متمرکز در بیش از یک صفحه استفاده نکنید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت باعث آسیب به رتبه بندی سایت شما شود زیرا شما نمی‌خواهید برای چندین صفحه در یک عبارت کلیدی رتبه بندی داشته باشید، زیرا این بدان معنی است که شما خود را به عنوان رقیب خود تنظیم می‌کنید.

همچنین مهم است که در بهبود سئو وردپرس عبارت اصلی متمرکز را در عناصر مهم پست خود مانند عنوان، مقدمه، زیر عنوان‌ها و توضیحات متای خود قرار دهید. همه این عناصر سیگنالی برای بیان موضوع و محتوای صفحه شما می‌باشد. از آنجا که عبارت اصلی متمرکز شما در واقع موضوع اصلی صفحه شما است ، نتیجه منطقی این است که باید مطمئن شوید این موضوع در همه این عناصر منعکس شده است.

در کل شما باید اطمینان حاصل کنید که از موضوع خارج نمی‌شوید. اگر همچنان در موضوع خود باشید ، باید به طور طبیعی دنبال کنید که از عبارت اصلی خود چندین بار در متن خود استفاده کنید. اما از پر کردن متن خود با عبارت اصلی خود فقط به خاطر سئو خودداری کنید.  برای جلوگیری از تکرار، می‌توانید از کلمات مترادف استفاده کنید.

4. توضیحات متا خود را در وردپرس بهینه کنید

برخی از تم‌ها و افزونه‌ها با گرفتن جمله اول، سعی می‌کنند به طور خودکار توضیحات را تولید کنند. این یک میانبر هوشمندانه است اما بندرت توصیفات خوبی ایجاد می‌کند. اولین جمله یک پست اغلب اطلاعات مقدماتی است، که خلاصه عالی یا تبلیغات فریبنده ای را برای بهبود سئو وردپرس ارائه نمی‌دهد! بهترین راه کار این است که خودتان این توضیحات را بنویسید.

طراحی و نوشتن توضیحات متای توصیفی می‌تواند کاربران را ترغیب کند تا روی نتایج شما در موتور جستجو کلیک کنند، حتی اگر لزوماً در موقعیت بالایی نباشید. این یک تبلیغ است و فرصت شما برای تحت تأثیر قرار دادن افراد می‌باشد. نوشتن توضیحات جذاب و آموزنده از محتوای صفحه خود برای هر صفحه در سایت خود بهترین روش است و به شما این امکان را می‌دهد که بازدید بیشتری داشته باشید. گرچه ممکن است برای تهیه تک تک صفحه‌ها و پست‌ها کار زیادی لازم باشد ، اما ارزش تلاش برای آن را دارد.

Screenshot_2021-03-13 محتوای شماره(2)

5. تصاویر و رسانه‌های خود را در سایت وردپرس بهینه کنید

بخشی از روند بهبود سئو وردپرس که اغلب نادیده گرفته می‌شود، نحوه مدیریت و سئو تصاویر وردپرس، فیلم‌ها و محتوای رسانه ای شما است. برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می‌توانند تصاویر شما را درک کنند، باید به نحوه نام‌گذاری و قالب بندی فایل‌های خود بیندیشید. نوشتن توصیف متن قابل دسترس نیز به شما کمک می‌کند و می‌تواند عملکرد شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. به عنوان یک مزیت اضافی، شما همچنین به خوانندگان کمک می‌کنید که به فن آوری های کمکی مانند صفحه خوان‌ها اعتماد کنند.