۰ نفر

سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران با اعلام سایت‌ها و اپلیکیشن‌های برتر سال ۹۹ به کار خود پایان داد

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
کد خبر: 507394
سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران با اعلام سایت‌ها و اپلیکیشن‌های برتر سال ۹۹ به کار خود پایان داد

سرانجام پس از نزدیک به یک سال برنامه‌ریزی و فعالیت تیمی در قالب جلسات آنلاین و فرآیندهای مجازی، با برگزاری آیین اختتامیه و اعلام برندگان نهایی هر گروه، جشنواره وب و موبایل ایران در دوره سیزدهم به پایان رسید.

جشنواره وب و موبایل ایران، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین عرصه‌ی رقابت بین اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌های فارسی است که در پایان هر سال برگزار و در آن بهترین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های فارسی با انتخاب داوران، برگزیده شده و تندیس جشنواره به آن‌ها اهدا می‌شود. همچنین در این جشنواره در هر گروه در بخش رای‌گیری‌های مردمی، محبوب‌ترین اثر از نگاه مردم نیز معرفی و تقدیر می‌شود.

این دوره بنا بر تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران و با توجه به پروتکل‌های مرتبط با کرونا و با هدف حفظ سلامت علاقمندان وب و موبایل ایران، به صورت کاملا مجازی و رایگان برگزار شد.

میلاد احرامپوش، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران درباره این دوره از جشنواره گفت: «خوشحالم که سیزدهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران در سلامت کامل برگزار شد. هدف ما برگزاری این دوره با حفظ سلامتی تمامی شرکت‌کنندگان بود و خوشبختانه استقبال بسیاری خوبی هم از جشنواره‌ی امسال صورت گرفت. امسال شاهد حضور بیش از ۲۵۰۰ استارتاپ بودیم که در بین آن‌ها، کسب و کارهای نوپای بسیار خوبی دیدیم. سال ۹۹ به ما ثابت کرد که چه قدر حضور کسب و کارهای نوپا در شرایطی که افراد باید از حضور غیر ضروری خود در جامعه بکاهند، اهمیت دارد و امیدواریم که دولت و حاکمیت نیز به استارتاپ‌هایی که در این روزها، در کنار مردم بودند، اهمیت قائل شود.»

در ادامه رضا الفت نسب، دبیر اجرایی جشنواره‌ی وب و موبایل ایران درباره‌ی سیزدهمین سال این جشنواره گفت: «آخرین دوره جشنواره وب و موبایل ایران در قرن سیزدهم را در حالی پایان می‌بریم که واقعاً هنوز نمی دانیم آیا در سال آینده دوباره می توانیم در کنار هم بنشینیم و دیدارها را تازه کنیم یا نه. به هر روی جشنواره سیزدهم در فضای غبارآلود کرونایی آغاز به کار کرد و امروز با زحمات فراوان تیم اجرایی به پایان رسید. نکته حائز اهمیت این دوره از جشنواره حضور کم سابقه کسب و کارها نوپا در بخش های مختلف بود که اندکی بارقه امید برایمان آفرید. روزهای سختی را گذراندیم اما همچنان به آینده پیش رو امیدواریم. امیدواریم جشنواره وب و موبایل سفیری شایسته برای انتقال این امیدواری باشد.»

رضا جمیلی دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل هم با اشاره به وضعیت خاص سال ۱۳۹۹ برای زندگی مردم سراسر جهان از جمله ایران که با موج‌های متعدد همه‌گیری کرونا روبه‌رو بود گفت: «اصولا در سالی که بسیاری از کسب‌وکارها چه آنلاین و چه غیرآنلاین به تعطیلی کشانده و تقریبا تمامی رویه‌ها و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی بلندمدت کن‌فیکون شدند باید خوشحال بود که هنوز می‌توان از جشنواره و انگیزه‌های رقابت صحبت کرد. سال سختی بود اما به نظر می‌رسد با آمدن واکسن‌، اندک روزنه‌هایی از امید پیدا شده است. جشنواره امسال در تاریخ صنعت و اقتصاد وب و موبایل کشور به عنوان یک دوره خاص به یاد آورده خواهد شد. باید گفت با وجود این دوره سخت و خاص، استقبال از جشنواره و حضور کسب‌وکارهای اینترنتی و استارتاپ‌های مختلف در آن، بسیار قابل‌توجه بود. جشنواره وب و موبایل، برند اقتصاد دیجیتال کشور شده و باید تلاش کرد در هر شرایطی چراغ آن را روشن نگه داشت.»

در پایان شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران از تجربه‌ی خود در برگزاری سیزدهمین سال جشنواره و آینده‌ی آن گفت: «تجربه برگزاری امسال جشنواره واقعا تجربه ای متفاوت بود. از طرفی برگشتیم به سه سال اول جشنواره که هیچ رویدادی نداشتیم و فقط فرایند های داوری و اعلام برندگان آنلاین بود. از طرفی با توجه به برگزاری ۹ مراسم بزرگ در ۹ سال گذشته به شدت فضای نبودن کنار هم‌دیگر احساس میشد. اما در نهایت با این همه مشکل تلاش کردیم که بتوانیم رویدادی را با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های اکوسیستم داشته باشیم. اما مشکلات زیادی داشتیم اینکه این اکوسیستم واقعا پخته و بالغ نیست. اینکه واقعا افراد مهم و بزرگ از ایران رفته‌اند. اینکه وضع اقتصاد به میزانی خراب است که استارتاپ‌های کوچک و متوسط و چه بسا بزرگ‌ها شرایط مالی خوبی ندارند. در هر صورت این اکوسیستم به سمتی نرود که نه منافع بخش خصوصی تأمین شود و نه دولت به اهداف خود در تحقق اقتصاد دانش بنیان برسد و در تولید ملی نتوانیم به دانش و تکنولوژی دل خوش کنیم. فشارها در گذشته فقط فیلترینگ و نگرانی های امنیتی بود، اما امروز در همین دولت چند وزارتخانه یک تنه جلوی پیشرفت امور ایستاده‌اند یا هر روز با یک آیین نامه و بخشنامه تیشه به ریشه آینده این کشور می‌زنند. این هم فقط از روی ناآگاهی و ترس از مواجه شدن با واقعیت و فناوری و تکنولوژی است. واقعا امیدوارم در دولت بعدی داستان ما داستان هر روز دریغ از پارسال نباشد و واقعا یک روزنه امید در کل دولت ببینیم. نه باز فقط دل خوش کنیم به معاونت علمی و وزارت ارتباطات که پیشرو هستند.»

برنده های امسال در گروه های ویژه:

  • بهترین کتاب تألیف یا ترجمه در کارآفرینی – تحلیل استراتژیک از انتشارات راه پرداخت
  • بهترین وبسایت و (کسب‌وکار) سال ۱۳۹۹ – صرافی کریپتولند
  • بهترین وبسایت یا اپلیکیشن از نظر دسترسی برای افراد توان‌یاب – دیوار
  • بهترین سریال یا فیلم ارایه شده در بستر اینترنت – سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی
  • بهترین فعالیت تبلیغاتی یا استارتاپی در مقابله با کرونا – این وان مین دات کام
  • بهترین کمپین تبلیغاتی دیجیتال سال ۱۳۹۹ – علی بابا کمپین #بسیارسفرآید
  • بهترین کسب و کار نوآورانه – سوپر اپلیکیشن وطندار
  • بهترین اپلیکیشن وب اپ PWA آشپزخانه‌ی ویترین

 

لیست برنده های سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.