بر اساس آخرین آمار ارائه شده در خصوص میزان هزینه صرف شده توسط شرکت‌های بزرگ فناوری برای لابی‌گری، فیس‌بوک با اختصاص نزدیک به 20میلیون دلار در این زمینه، در جایگاه نخست قرار گرفت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در سالی که بررسی قدرت شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به یک موضوع اصلی در دولت فدرال تبدیل شد، پنج شرکت برتر در این زمینه میلیون‌ها دلار صرف لابی‌گری در کنگره، برای مسائل مختلف از بی‌نقص بودن انتخابات تا مهاجرت کردند.

شرکت‌های فناوری در اواخر هفته گذشته هزینه‌های لابی‌گری خود را برای سه ماهه چهارم سال 2020 فاش کردند که تغییرات بزرگی را در میزان صرف هزینه از سال 2019 تا 2020 نشان ‌داد.

با این حال، پنج شرکت بزرگ فناوری (آمازون، اپل، فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت)، در مجموع برای سال 2020 اندکی کمتر نسبت به سال گذشته در این زمینه هزینه صرف کردند. میزان آن 61.09میلیون دلار بود که 1.8درصد کاهش را نسبت به سال 2019 نشان می‌دهد.

برای کل سال 2020، فیس‌بوک با اختصاص 19.68میلیون دلار، بیش از سایر شرکت‌های بزرگ فناوری برای لابی‌گری هزینه صرف کرد. این شرکت در زمانی که کمیسیون تجارت فدرال و 48دادستان کل از ایالت‌ها شکایات ضد انحصار علیه این کسب و کار را مطرح کردند، هزینه لابی‌گری خود را از سال 2019، 17.8درصد افزایش داد.

گفتنی است که شرکت آمازون در این زمینه جایگاه دوم را در میان سایر همتایان به خود اختصاص داده و 17.86میلیون دلار در این زمینه هزینه کرده که 10.7درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

در نمودار ارائه شده، میزان هزینه صرف شده برای لابی‌گری توسط شرکت‌های بزرگ فناوری را مشاهده می‌کنید؛

لابی گری