۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بزرگترین قطب‌های استارتاپی اروپا/ لندن؛ همچنان در صدر

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۹:۵۶
کد خبر: 489713
بزرگترین قطب‌های استارتاپی اروپا/ لندن؛ همچنان در صدر

بررسی‌ها حاکی از استمرار موقعیت لندن به عنوان بزرگترین قطب استارتاپی قاره اروپا در سال جاری است. در این رتبه‌بندی، تعداد استارتاپ‌ها و میزان جذب سرمایه توسط آن‌ها، مهمترین مولفه‌ها در سنجش اندازه قطب‌های استارتاپی محسوب می‌شوند.

اقتصاد آنلاین  سجاد رفیع؛ قاره اروپا همواره یکی از کانون‌های اصلی نوآوری و فعالیت‌های استارتاپی در جهان مطرح بوده است. مراکز علمی پیشتاز، نظام تامین مالی کارآمد، زیرساخت‌های اقتصادی مطلوب و ... منجر به تبدیل این قاره به یکی از مقاصد جذاب کارآفرینان و صاحبان ایده در اقصی نقاط جهان شده‌اند. در همین زمینه، در ادامه به معرفی بزرگترین قطب‌های استارتاپی اروپا بر اساس دو معیار تعداد استارتاپ‌های فعال و میزان جذب سرمایه توسط آن‌ها خواهیم پرداخت.

1) لندن: پایتخت بریتانیا به مانند سالیان اخیر در صدر کشورهای اروپایی از نظر تعداد استارتاپ‌ها و همچنین میزان تزریق سرمایه به آن‌ها قرار دارد.

2) برلین: برلین در سال 2016 موفق به سبقت از پاریس به عنوان دومین قطب بزرگ استارتاپی اروپا و حفظ این جایگاه در سال‌های بعد شد.

3) پاریس: با توجه به رشد سریع پایتخت فرانسه در عرصه نوآوری و فناوری، کارشناسان بازگشت این شهر به رتبه دوم بزرگترین قطب‌های استارتاپی اروپا طی دو سال آینده را دور از انتظار نمی‌دانند.

4) آمستردام: با توجه به وضعیت و روند حرکت زیست‌بوم استارتاپی پایتخت هلند، احتمال تغییر رتبه آن در این فهرست طی یک یا دو سال آینده، بعید نخواهد بود.

5) بارسلونا: شواهد موجود حاکی از فاصله بسیار اندک میان رتبه‌های پنجم تا هشتم بزرگترین قطب‌های استارتاپی اروپا است. بنابراین، سقوط احتمالی بارسلونا در این فهرست طی سال‌های پیش رو چندان دور از انتظار نخواهد بود.

6) مونیخ: مونیخ را می‌توان به عنوان یکی از نمونه‌های بسیار موفق در زمینه رشد زیست‌بوم استارتاپی در نظر گرفت. ارتقاء جایگاه این شهر در میان برترین قطب‌های استارتاپی اروپا از رتبه 12 در سال 2016 به رتبه 6 در سال جاری، موید همین موضوع است.

7) مادرید: پایتخت اسپانیا پس از سال‌ها قرار داشتن در رتبه 6 بزرگترین قطب‌های استارتاپی اروپا، امسال و با یک پله سقوط در جایگاه هفتم این فهرست قرار گرفت. اتفاقی که بیش از هر چیز به حجم بالای جذب سرمایه توسط استارتاپ‌های مستقر در مونیخ در مقایسه با مادرید بازمی‌گردد.

8) استکهلم: رشد شتابان مونیخ منجر به سقوط یک پله‌ای پایتخت سوئد و قرار گرفتن آن در رده هشتم بزرگترین قطب‌های استارتاپی اروپا شده است.

9) دوبلین: با توجه به تفاوت اندک میان وضعیت زیست‌بوم استارتاپی دوبلین و شهرهای استکهلم و میلان، احتمال صعود یا سقوط پایتخت ایرلند در فهرست سال بعد دور از انتظار نخواهد بود.

10) میلان: میلان پس از ارتقاء جایگاه خود به رتبه دهم بزرگترین قطب‌های استارتاپی اروپا در سال 2018، موفق به حفظ این موقعیت شده است.