۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صرفه‌جویی ۱۱هزار دلاری با دورکاری هر کارمند/ دشواری جذب سرمایه توسط استارتاپ‌ها در دوران کرونا

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبر: 488403
صرفه‌جویی ۱۱هزار دلاری با دورکاری هر کارمند/ دشواری جذب سرمایه توسط استارتاپ‌ها در دوران کرونا

شواهد موجود حاکی از افزایش بهره‌وری کارمندان و همچنین کاهش هزینه شرکت‌ها، همزمان با گسترش پدیده دورکاری است. مزیت‌هایی که البته در مورد مساله جذب سرمایه صدق نمی‌کند. در همین رابطه، بررسی‌های صورت گرفته نشان‌دهنده دشوارتر شدن فرایند جذب سرمایه در روزهای کرونا و دورکاری افراد است.

اقتصاد آنلاین – سجاد رفیع؛ بروز اپیدمی کووید 19 و عدم امکان حضور فیزیکی بسیاری از افراد در محیط کار منجر به گسترش چشمگیر پدیده دورکاری شده است. بسیاری از کارشناسان با توجه به وسعت این پدیده، از استمرار آن در دوران پسا کرونا سخن می‌گویند. در همین رابطه، شواهد موجود حاکی از دورکاری 49.2 درصد از بزرگسالان جهان در آوریل سال 2020 است.

برخی از افراد در تشریح تجربه شخصی خود از پدیده دورکاری به چالش‌هایی مانند دشواری مدیریت زمان و حفظ انگیزه اشاره می‌کنند. با این حال، نتایج اکثر مطالعات صورت گرفته در این زمینه حاکی از تاثیرات مثبت این پدیده بر کسب و کارهای مختلف است. در همین زمینه می‌توان به مواردی مانند افزایش بهره‌وری 77 درصد از کارکنان در شرایط دورکاری (نسبت به شیوه سنتی اشتغال) و صرفه‌جویی 11 هزار دلاری در هزینه شرکت‌ها (به طور متوسط) به ازای تغییر شیوه اشتغال هر یک از کارکنان اشاره کرد.

جذب سرمایه در روزهای دورکاری

شیوع ویروس کرونا علیرغم پیامدهای منفی، همراه با فرصت‌های متعدد برای ورود افراد و شرکت‌های جدید به عرصه کسب و کار بوده است. ارائه محصولات در زمینه مقابله با این اپیدمی و همچنین پاسخ به نیازهای جدید شکل ‌گرفته در این روزها از جمله این فرصت‌ها می‌باشند. با این حال، یکی از چالش‌های مهم فعالان اقتصادی و شرکت‌ها در شرایط فعلی، جذب سرمایه به منظور شروع و یا گسترش کسب و کار است.

به طور کلی، بروز بحران اقتصادی منجر به افزایش احتیاط برخی سرمایه‌گذاران و ارتقاء سطح ریسک‌پذیری برخی دیگر از آن‌ها می‌شود. در چنین شرایطی، نکته کلیدی در فرایند جذب سرمایه، درک میزان اشتهای سرمایه‌گذار برای ریسک است. در همین رابطه، ارائه توضیحات شفاف و صادقانه در مورد چالش‌ها و فرصت‌های فعالیت در وضعیت خاص کنونی می‌تواند در اقناع افراد سرمایه‌گذار بسیار راهگشا باشد.

نکته قابل توجه در مورد جذب سرمایه‌ در دوران قرنطینه و دورکاری، عدم امکان دسترسی ساده به افراد سرمایه‌گذار است. بسیاری از این افراد به مانند سایرین در قرنطینه بوده و کمتر در جلسات و رویدادهای فیزیکی حضور پیدا می‌کنند. در چنین شرایطی، مساله ارتباطات اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. در همین زمینه، استفاده از محصولات شرکت‌هایی مانند Zoom، Slacky و Join.me می‌تواند نقش بسزایی در یافتن سرمایه‌گذار مناسب و دستیابی به توافق با او ایفا کند.