بسیاری از مردم سراسر جهان روز به روز بیشتر به اینترنت روی می‌آورند و بر اساس بررسی‌های انجام شده، میزان استفاده از اینترنت برای نخستین بار در سال گذشته از تلویزیون پیشی گرفت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ مردم سراسر جهان با تقریبا 8ساعت در روز، بیش از هر زمان دیگری از رسانه‌ها استفاده می‌کنند. این گزارش بر اساس آخرین چشم‌انداز استفاده از رسانه توسط Zenith بوده که روند جالبی را از استفاده از رسانه نشان می‌دهد.

برای دهه‌ها، تلویزیون از نظر استفاده روزانه از رسانه‌ها بدون چون و چرا در رتبه نخست بود و اگر استفاده از اینترنت در کامپیوتر و موبایل را جداگانه حساب کنیم، هنوز هم این موضوع صدق می‌کند. اگر این دو را با هم در نظر بگیریم، مجموع استفاده از اینترنت در سال گذشته برای نخستین بار از میزان استفاده از تلویزیون پیشی گرفت.

به گفته Zenith، مصرف روزانه اینترنت تلفن همراه در سال 2019 به 130دقیقه در روز رسیده، در حالی که در سال 2015 این میزان تنها 80دقیقه بود. با افزوده شدن 40دقیقه به استفاده از اینترنت دسکتاپ، مجموع استفاده از اینترنت در سال گذشته به 170دقیقه در روز افزایش یافت، که در مقایسه، میزان تماشای تلویزیون 167دقیقه بود.

از سویی، صرف هزینه برای تبلیغات آنلاین نیز در حال افزایش بوده و برای نخستین بار در سال 2017 از هزینه تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت.

در نمودار ارائه شده، روند مصرف روزانه تلویزیون و اینترنت در سراسر جهان را مشاهده می‌کنید؛

photo_2020-11-22_11-43-19