۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

طرح دولت کانادا برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی و صنعت مواد غذایی/ کمک‌های مالی برای ارتقاء سطح فناوری و فعالیت‌های نوآورانه

۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۵۷
کد خبر: 463253
طرح دولت کانادا برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی و صنعت مواد غذایی/ کمک‌های مالی برای ارتقاء سطح فناوری و فعالیت‌های نوآورانه

دولت فدرال کانادا و دولت محلی ایالت اونتاریو در حال اجرای طرح 5 ساله‌ای به منظور ارتقاء سطح فناوری، بهره‌وری و نوآوری در بخش کشاورزی و صنعت مواد غذایی این ایالت هستند. مقامات این کشور‌، هدف از اجرای این طرح را کمک به خروج این کشور از رکود اقتصادی ناشی از اپیدمی کووید 19 و تقویت زنجیره عرضه مواد غذایی عنوان کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ دولت کانادا و دولت محلی اونتاریو در حال اجرای یک طرح 5 ساله و 3 میلیارد دلاری برای حمایت از بخش کشاورزی و صنعت مواد غذایی این ایالت هستند. در حال حاضر، بیش از 800 هزار نفر از ساکنان اونتاریو در بخش کشاورزی و فعالیت‌های مرتبط با آن مشغول به کار بوده و سالانه در حدود 47 میلیارد دلار از حجم تولیدات این ایالت را به خود اختصاص می‌دهند. در همین رابطه، ابعاد و اهمیت این بخش و همچنین معضلات اقتصادی ناشی از اپیدمی کووید 19، عزم مقامات کشور کانادا برای حمایت از آن را دو چندان کرده است.

 حوزه‌های مورد حمایت در این طرح را می‌توان به 3 دسته کلی تقسیم نمود: 1) کاربرد فناوری‌های پیشرفته در ارتقاء امنیت غذایی کشور، 2) کاربرد ابزارآلات صنعتی خودکار و فرایندهای رباتیک فرآوری مواد غذایی در جهت افزایش سطح بهره‌وری نیروی کار فعال در این بخش و 3) توسعه فرایندهای نوآورانه در زمینه بازاریابی و فروش اقلام کشاورزی و غذایی.

در همین رابطه، ارین هاردمن وزیر کشاورزی، مواد غذایی و امور روستایی کشور کانادا با اشاره به اهمیت صنعت مواد غذایی در ترمیم خسارات اقتصادی ناشی از اپیدمی کووید 19 در ایالت اونتاریو گفت: هدف از اجرای این طرح، کمک به افزایش سطح رقابت‌پذیری و نوآوری در شرکت‌های فعال در فرآوری مواد غذایی و ارتقاء جایگاه آن‌ها در زنجیره عرضه مواد غذایی در سطح ملی و بین‌المللی است.

لازم به ذکر است که دولت کانادا در کنار طرح‌های مختلف در زمینه‌هایی مانند افزایش سطح تولید محصولات لبنی، گوشتی و ... ، اجرای برخی طرح‌های ویژه و فوری در زمینه حفاظت از فعالان بخش کشاورزی در مقابل چالش‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا را در دستور کار قرار داده است که از آن جمله می‌توان به طرح Agri-Food Workplace Protection Program اشاره نمود.