۰ نفر

با یک برنامه‌ نوین؛

کمک گوگل به افراد کم بینا

۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۲۴
کد خبر: 459651
کمک گوگل به افراد کم بینا

شرکت گوگل اعلام کرد گزینه جدیدی به برنامه Lookout " خود افزوده است که به کاربران کم بینا یا نابینا امکان می‌دهد دوربین خود را به سمت اشیاء قرار داده و آنها را با جزئیات و راحت ببینند و سپس برنامه به آنها بگوید آن شی چه چیزی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از قابلیت‌های مهم این برنامه این است که کاربران کم بینا یا نابینا می‌توانند از آن برای اسکن متون استفاده کنند و سپس این برنامه متون را برای کاربران می‌خواند.

یکی از ویژگی‌های خاص این برنامه این است که به کاربران نابینا و کم بینا این امکان را می‌دهد تا برچسب مواد غذایی را به راحتی توسط آن اسکن کرده و بخوانند. برچسب مواد غذایی به کاربران اجازه می‌دهد تا با خواندن متن، شناسایی تصاویر و اسکن بارکد، محصولات موجود در قفسه‌های فروشگاه را به سرعت شناسایی کنند. این بدان معناست که خریداران دارای اختلال در بینایی نه تنها می‌توانند راحت‌تر آنچه را که به دنبال آن می‌گردند، پیدا کنند بلکه می‌توانند جزئیات مهمی را در مورد محتوای مواد مغذی، تاریخ انقضا و تاریخ تولید آن بدانند.

گوگل با انجام کار زندگی را تا حدی برای کاربران نابینا و کم بینا راحتتر کرده است تا این افراد نیز به راحتی به کار خود ادامه دهند. از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اگر در مواقعی کاربران جهت دوربین خود را نادرست قرار داده باشند، این برنامه سخنگو به آنها می‌گوید که دوربین را در چه جهتی قرار دهند. بنابر گزارش‌ها کاربران ساکن آمریکا می‌توانند صورتحساب‌ها و قبض‌های این کشور را نیز اسکن کرده تا جزئیات این قبوض برای آنها خوانده شود.

این برنامه بر روی گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید قابل اجراست. این برنامه همچنین تعداد زبان‌هایی را که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند افزایش داده و اکنون این برنامه از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کند.