۰ نفر

۲۰ پیشنهاد برای کسب درآمد اینترنتی و معرفی بهترین روش سال ۲۰۲۰

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبر: 428622
۲۰ پیشنهاد برای کسب درآمد اینترنتی و معرفی بهترین روش سال ۲۰۲۰

ما در یک دوره دیجیتالی زندگی می کنیم، جایی که رشد سریع فناوری را شاهد هستیم و لذا یادگیری و اجرای یک ایده برای کسب درآمد آنلاین بیش از گذشته آسان‌ و نزدیک به واقعیت است.

جهان به سمت اقتصاد در دسترس و آنلاین، در حال تغییر است. مردم هر چیزی که پیش از این برای دریافت آن باید منتظر می‌ماندند یا باید خود مراجعه می‌کردند را به صورت فوری و آنلاین طلب می‌کنند (نمونه خرید آنلاین از سوپر مارکت). این تغییر رویه، فرصت‌های خارق‌العاده ای برای کارآفرینی، ایجاد ثروت، کار در خانه و آزادی زمان را پیش روی جامعه جوان و آشنا به اینترنت گذاشته است.

در این مقاله، منظور از کسب و کار آنلاین در واقع ایده‌هایی است که عملیات اصلی، بازاریابی و کسب درآمد آن‌ها آنلاین است وگرنه همه کسب و کارها قابلیت معرفی، نوبت‌گیری یا خرید به صورت آنلاین را دارند. مثلا یک رستوران فیزیکی که به صورت آنلاین سفارش می‌گیرد، کسب و کار آنلاین محسوب نمی‌شود، اما سایتی که این امکان را فراهم کرده طبیعتا یک کسب و کار اینترنتی محسوب می‌شود.

بریم سراغ ایده‌های طلایی و امیدوار به اینکه شما بتوانید با توجه به ظرفیت‌های فنی و مالی خودتان بهترین انتخاب را داشته باشد:

۱. وب سایت شخصی خود را بسازید

ایده اصیل جدید و خارق‌العاده نیست، تاکید ما بر این است که شما از وب‌سایت شخصی به عنوان بستر درآمدزایی استفاده کنید و نه صرفا یک ویترین از رزومه و عکس‌های گالری. شما باید مداوما تولید محتوای مرتبط کنید، در شبکه‌های اجتماعی برند خود و خدمات قابل ارایه را معرفی کنید. یک وب‌سایت شخصی در شرایط امروزی باید طراحی چشم‌نوازی داشته باشد، اصول سئو را رعایت کند و درباره موضوعات مرتبط  محتوای مفید و به روز داشته باشد.

پس می‌توانید همین حالا سرچ کنید، سایت‌های شخصی را ببینید و ایده بگیرید و سپس بر حسب علاقه و دانشی که دارید، توسط خودتان و یا شخص دیگری سایت را توسعه دهید و شروع به تبلیغات کنید.

یکی از محبوب ترین راه های کسب درآمد آنلاین با شروع وبلاگ شخصی خود است. شما می توانید بلافاصله وبلاگ خود را در مورد هر موضوعی که علاقه‌مند به آن هستید شروع کنید، اما اگر قصد دارید با وبلاگ خود درآمد کسب کنید، باید یک بازار کوچک سودمند (niche market) پیدا کنید.

۲. پنل نمایندگی پیامک

اگر اطلاعات حداقلی از اینترنت و کار با کامپیوتر دارید، روابط عمومی مناسبی دارید و در شرایط ایده‌آل فردی صاحب نفوذ و ارتباط هستید، این ایده برای شما بسیار مفید خواهد بود. کل زحمت اولیه، خرید یک پنل نمایندگی پیامک و راه‌اندازی یک سایت ساده با برند شماست.

پیش از آن باید خوب بدانید که پیامک چه کاربردهایی برای کسب و کارها دارد تا بتوانید از روی ایجاد نیاز برای انواع بیزنس‌ها فروشنده خوبی باشید. در این مدل، شما از فروش پنل کاربری، اعطای نمایندگی زیر مجموعه، شارژ پیامک درآمد کسب می‌کنید. جذابیت این ایده، سه وجه دارد:

  • هزینه بسیار پایین راه‌اندازی اولیه
  • پنل پیامک، خود یک سامانه تبلیغاتی است که می‌توانید برای جذب مشتری از امکانات آن استفاده کنید.
  • پس از دوره اولیه و جذب مشتری، روی مبل استراحت کنید و پول در بیاورید.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانید به سایت www.medianasms.com مراجعه کنید.

۳. فریلنسر شوید

اگر مهارت‌های نوشتاری و روزنامه نگاری خاصی دارید یا در زمینه های مختلف طراحی، IT، نرم افزار ماهر هستید، فریلنسینگ می‌تواند بهترین ایده برای درآمد ثانویه و حتی اصلی شما باشد. امروزه به طور فزاینده‌ای، شرکت‌ها برای کارهای خاص به منابع خارجی روی می‌آورند و اگر بتوانید ارزش خود را اثبات کنید، کارهای بیشتری در دسترس خواهد بود. حتی مهارت های ساده ای مانند ورود اطلاعات در سایت یا دیتابیس ممکن است دلخواه شما باشد، به شرط آنکه بتوانید حداقل ۵ تا ۱۰ ساعت در هفته اختصاص دهید. فریلنسری دنیای خود را دارد و حتی انواعی که می‌‌توانید با سرچ در وب با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

معافیت از مالیات، عدم نیاز به دفتر کار، هزینه‌های سربار تقریبا صفر(بسته به نوع کار)، برندینگ شخصی، نداشتن کارفرما و مدیر که واقعا در برخی شرایط یک نعمت محسوب می‌شود، از جمله مزایای فریلنسری است.

یک پیشنهاد جذاب

اگر طراح سایت یا اپلیکیشن هستید، می‌توانید ایده قبلی یعنی پنل نمایندگی پیامک را نیز همزمان به اجرا بگذارید. با تهیه یک پنل نمایندگی و درج سرویس‌های مبتنی بر اس ام اس مثل کد فعالسازی، پیام‌های تبریک و تشکر و ... در سایت مشتری خود، به ازای هر ارسال پیامک آن‌ها درآمد کسب کنید. برای مشاهده و مقایسه تعرفه پیامک به سایت مدیانا اس ام اس مراجعه کنید.

۴. آموزش و مشاوره آنلاین

با کمترین هزینه ارتباطات و فناوری می توانید با هر شخصی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. اگر قبلاً به فروش آنلاین از طریق کتاب‌های ebook، بازاریابی مشارکتی (affiliate) یا محصولات شخصی خود پرداخته‌اید و یا دانش و تجربه‌ای مفید این کارها را کسب کرده‌اید. قطعاً این فرصت را دارید که به عنوان منبع درآمد اضافی، مربیگری، آموزش و مشاوره آنلاین را نیز به سبد درآمد خود اضافه کنید.

بیشتر افرادی که در دوره‌های شما ثبت‌نام می‌کنند یا مشتاق دیدن ما هستند، دوست دارند فرصتی برای گفتگو با شما داشته باشند تا به سؤالات خاص پاسخ دهند و از مشاوره شخصی استفاده کنند.

با ابزارهایی مانند اسکایپ، کنفرانس ویدئویی و فن آوری وبینار می توانید تماس های یک به یک، تماس های کوچینگ گروهی و جلسات کوچک را ارائه دهید و مدیریت کنید.

لل

۵. طراحی و برگزاری تور

تعداد افرادی که عاشق سفر هستند ولی زمان و دانش برنامه‌ریزی آن را ندارند روزانه در حال افزایش است و شما می‌توانید با استفاده از استعلام قیمت بلیط، رزرو اقامتگاه، ترانسفر و غذا و ... یک تور طراحی کنید. حتی اگر بتوانید ارتباط مناسبی با آژانس‌های مسافرتی برقرار کنید تخفیف‌های ویژه و شاید آفرهای خاص دریافت کنید. این کار نه نیازی به وب‌سایت دارد و نه هزینه اولیه، یک صفحه اینستاگرام مملو از عکس‌های جذاب و مرتبط می‌تواند شما را در رسیدن به یک تور لیدری مجازی کمک کند.

۶. مشاور، منشی غیر حضوری به صورت مجازی

بسیاری از افراد را می‌شناسیم که در چندین محل کار می‌کنند، جلسات متعدد برگزار می‌کنند، تعهدات مالی، کاری و شخصی خود را فراموش می‌کنند و ... راه حل این موضوع استخدام دستیار شخصی است.

اگر شما فردی با انگیزه، دقیق و با حوصله هستید و در سنین حدود ۲۰ تا ۲۵ سال قرار دارید، این ایده می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت تسک، جیمیل، پیام‌رسان‌ها و سواد مستندسازی و استفاده از اکسل می‌توانید دستیار بی‌نظیری باشد. توجه کنید این شغل برای بلندمدت شاید اذیت کننده باشد، پس حواس خود را جمع کنید، خوب یاد بگیرید تا درآینده رئیس خود باشید.

۷. معامله در بورس

بورس، بازاری است پر از سود و هیجان اما دقیق و بی‌رحم. لذا شما باید دانش کافی در این زمینه را داشته باشید یا بنا به میزان سرمایه خود و دانش مالی، از بین گزینه‌های مشاوره، سبد و صندوق سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. در روش پرریسک، در صورتی که دانش و جرات کافی دارید، خودتان معامله کنید و سود بیشتری را ازان خود کنید.

در برخی کشورهای دنیا، ربات‌های مشاور به شما در تخمین و سوددهی سهام‌ها کمک می‌کنند، از این دستیاران هوشمند می‌توانید استفاده کنید.

۸. خرید و فروش و دلالی آنلاین

امروزه پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین کالا بسیار باب شده است. این ایده نیاز به یک سرمایه اولیه دارد تا درست و قانونی انجام بگیرد. شما یک کالا را در سایتی مثل دیوار پیدا می‌کنید که با قیمت فرضی ۱ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است، در سمت دیگر ممکن است یک متقاضی در شهری دیگر یا اپلیکیشن دیگر مثل شیپور، همان جنس را ۱ میلیون و پانصد هزار تومان خریداری می‌کند. پس شما کالا را از فروشنده اول می‌خرید و به خریدار می‌فروشید. به همین سادگی!!

۹. ویدیو مارکتینگ +‌ کسب درآمد از یوتیوب و آپارات

YouTube نیمی از اینترنت است، 1.9 میلیارد کاربر در هر ماه وارد این سایت می شوند و در همین حال، در هر دقیقه، بیش از ۵۰۰ ساعت ویدیو در یوتیوب بارگذاری می شود. آپارات نیز مدل مشابه همین پلتفرم در ایران است و یکی از پربازدیدترین سایت‌های دنیا محسوب می‌شود. مهم‌تر از بستر پخش ویدیو، محتوای آن است که بتواند مخاطب را در صفحه میخکوب کرده و مجاب کنید که تبلیغات را به خاطر ویدیو ببیند و ادامه دهد و شما از آن ویدیوها درآمد کسب کنید.

علاوه بر کسب درآمد از پلتفرم، شما می‌توانید برای ویدیو خود اسپانسر بگیرید.

۱۰. در اینستاگرام اینفلوئنسر شوید و پول پارو کنید.

تعداد بسیار زیاد کاربر ایرانی و ضریب بالای فعالیت روزانه آن‌‌ها در اینستاگرام، این رسانه را بدل به یک بازار آنلاین بسیار وسیع کرده است. کافیست شما یک جای خالی از نظر موضوع محتوا، عنوان شغل، سبک زندگی و نوع مخاطب پیدا کنید و آن‌ها را بمباران محتوا کنید. هرروز ویدیو بگیرید، تدوین کنید و منتشر کنید، با مخاطبان ارتباط برقرار و تبلیغات را فراموش نکنید. پس از یک مدتی که خیلی دور نیست، برندها به سراغ شما خواهند آمد تا پست اسپانسری برای آن‌ها بگذارید و کسب درآمد کنید.

۱۱. نوشتن ترانه و ساخت موزیک و فروش آنلاین

امروزه هنر با تکنولوژی آمیخته شده و دیگر نیازی به یک ارکستر و تعدد سازهای فیزیکی برای تدوین موسیقی نیست. اگر علاقه به موسیقی دارید در هر سطحی، ‌از یک نوازنده حرفه‌ای، تنظیم کننده با سابقه تا کسی که فقط آهنگ‌ها را میکس و یک ترکیب جذاب ایجاد می‌کند. می‌توانید به درآمد آنلاین فکر کنید. حتی در کنار آن می‌توانید از ایده آموزش آنلاین نیز استفاده کنید.

۱۲. آموزش آشپزی،‌خیاطی، نقاشی و سایر هنرهای دستی

یکی از جذابیت‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های محتوای ویدیویی امکان انتشار رایگان محتوا در آن‌هاست. کافیست غذاهای خوش‌مزه، لباس یا طرح‌های جذاب،‌ مجسمه، تابلو نقاشی درست کنید، هم به عنوان محصول بفروشید و هم آموزش بدهید، دوره آنلاین برگزار کنید و پول دربیاورید.

۱۳. آموزش کامل + آزمون آزمایشی آنلاین کنکور، زبان و سایر آزمون‌ها

از پلتفرم‌ها یا افزونه‌های آزمون‌ساز استفاده کنید، تعیین سطح کنید، آزمون بفروشید. برای رفع اشکال کلاس ویدیویی برگزار کنید، تست و جزوه بفروشید و هزاران کار دیگر در این حوزه می‌توانید انجام دهید. برای آزمون‌های تخصصی می‌توانید از ارسال اس ام اس تبلیغاتی برای تبلیغات استفاده کنید و به آن صنف خاص، برای دانش‌آموزان یا دانشجویان یک واحد آموزشی پیامک بفرستید و آن‌ها را به خرید بسته‌های آموزشی ترغیب کنید.

۱۴. اجاره یا فروش آنلاین وسایل

ممکن است در کودکی هوس ساز زدن داشتید ولی دیگر وقت و حوصله آن را ندارید. می‌توانید این ساز را در دیوار بفروشید یا با اندک مراقبت از آن برای استفاده‌های مقطعی مثل کنسرت، اجرای زنده، ضبط آلبوم و ... کرایه دهید. برای دوربین و لوازم عکاسی، خودرو، ماشین‌آلات و ... این ایده بسیار مفید و کاربردی است.

 ۱۵. دیجیتال مارکتینگ

نیاز به سواد در حوزه آنلاین، تبلیغات و بازاریابی دارد. باید ثابت کنید که می‌توانید ترافیک یک سایت را به بهترین روش و کمترین هزینه افزایش ‌دهید، فروش یک سرویس را با استفاده از کانال‌های دیجیتال مثل وب، شبکه‌های اجتماعی و گوگل بالا ببرید. نمونه کارهای خود را در وب‌سایت شخصی منتشر کنید و به همان نحو که مدعی دانش و تجربه هستید، برای خودتان دیجیتال مارکتینگ کنید. تولید محتوا کنید و با سئو از گوگل ترافیک جذب کنید.

۱۶ . بازاریابی مشارکتی یا Affiliate marketing

چه وب سایت داشته باشید یا هنوز در حال ایده گرفتن از وبلاگ هستید، می توانید به بازاریابی مشارکتی نیز نیم نگاهی داشته‌ باشید. با بازاریابی مشارکتی، با برندهای موجود در محتوای وب سایت خود شریک می شوید. اگر به یک محصول یا خدمات اشاره می کنید‌، با استفاده از یک کد اختصاصی و منحصر به فرد که هنگام ثبت نام در آن برنامه مشارکتی دریافت کرده‌اید، به آن محصول یا خدمات پیوند می دهید. از آنجا، هر زمان شخصی یک محصول یا خدمات را از طریق پیوند شما خریداری کند، درآمد کسب می کنید.

۱۷. کتاب ترجمه کنید یا بنویسید.

بسیاری از افراد رویای نوشتن کتاب را دارند، اما هرگز با آن روبرو نشده‌اند. فارغ از هر تجربه و دانشی که دارید، قطعا و یقینا، می‌توانید از طریق نوشتن کتاب، تجربه و ارزش خود را ارایه دهید. با جمع‌بندی مهارت‌ها و دانش خود در یک کتاب الکترونیکی که به افراد کمک کند مهارتی را یاد بگیرند، مشاغل خود را پیش ببرند یا استارتاپ خود را راه اندازی کنند، می‌توانید زندگی شخصی خود را تغییر دهید و حتی درآمد آنلاین خوبی کسب کنید.

۱۸. دورکاری کنید

اموری مثل حسابداری، بازاریابی آنلاین، تولید محتوای گرافیکی و متنی، آموزش کارکنان و ... می‌تواند به صورت از راه دور صورت گیرد، خصوصا اگر از نظر دانش، ‌تخصص و نهایتا قیمت برای کسب و کارهای هدف مناسب باشید. نرم‌افزاهای بسیاری برای ردیابی کار کردن، مدیریت تسک‌ها و ارتباط بین تیمی وجود دارد و سال‌هاست که این ایده دنبال‌کنندگان خاص خود را دارد.

۱۹. پادکست و نریشن تولید کنید

پادکست ها در حال حاضر بسیار روی بورس هستند و مورد استقبال اقشار مختلف قرار دارند. با توجه به اینکه زندگی ما شلوغ شده، تعداد بیشتری از افراد به دنبال راه‌های منفعلانه‌ای برای پیدا کردن محتوا هستند. این باعث می شود تا پادکست، هم فرصتی عالی برای ایجاد مخاطب و هم  کسب درآمد آنلاین باشد.

و در حالی که ایجاد یک حجم مخاطب به اندازه کافی بزرگ برای جذب تبلیغ کننده و راه های دیگر برای درآمدزایی اضافی از پادکست شما زمان خواهد برد، فرصت کافی وجود دارد.

بازار پادکست مدام به دنبال مطالب جدید و با کیفیت است. خوشبختانه برای هر کسی که سعی در شروع کار دارد، اکنون ساده‌تر از همیشه است.

۲۰. مشاور مهاجرت و اخذ پذیرش

این امر بسیار ساده است . فقط نیاز به دانش زبان مناسب هر کشور را دارد و باید به صورت عمومی سواد انگلیسی خوبی داشته باشید. مستندات و آپدیت‌های هر سفارت را بخوانید، مسیرهای دریافت ویزا را برای متقاضی طی کنید و کمیسیون بگیرید.

درباره پذیرش هم می‌توانید با مکاتبه با اساتید، کمک کردن به فرد در تهیه رزومه و نامه درخواست مناسب می‌توانید درآمد کسب کنید.

در ادامه روش‌های بیشتر و متعدد را می‌توانید در بلاگ ما به آدرس www.medianasms.com/blog بخوانید.