۰ نفر

گزارش سال ۹۸ آپارات منتشر شد/رشد ۱۲۰درصدی بارگذاری ویدیو و رسیدن به رتبه ۸۰ الکسا

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱
کد خبر: 424826
گزارش سال ۹۸ آپارات منتشر شد/رشد ۱۲۰درصدی بارگذاری ویدیو و رسیدن به رتبه ۸۰ الکسا

بیش از ۱۰سال از تاسیس سایت اشتراک ویدیو یا UGC آپارات می‌گذرد.  از سال ۱۳۹۸سایت های اشترک ویدیو بی‌شماری فعالیت کردند، اما تعداد کمی از این سایت‌ها  ماندگار شدند یا اطلاعات آماری و ارقامی خود را رسانه‌ای کردند. با پیشرفت تکنولوژی و رشد کسب و کارهای دیجیتال، بررسی‌ دقیق آمار و سنجش رفتار کاربران برای روشن تر شدن مسیر آینده اهمیت پیدا می‌کند که آپارات نیز در همین راستا گزارش آماری سال ۹۸ را منتشر کرده است.

WhatsApp Image 2020-03-15 at 15.16.15

آپارات در گزارش پایان سال، از نگاه آمار و ارقام به تحلیل رفتار کاربران و تغییرات این UGC پرداخته‌ ‌است. از جمله اطلاعات این گزارش می‌توان به رتبه زیر  ۱۰۰ الکسا، تعداد کاربران، درصد تماشای ویدیو‌ها، میانگین تعداد نمایش موفق ویدیو در یک روز، کسب درآمد و ... اشاره کرد. داده­هایی که روند رشد آپارات را در یک سال نشان می‌دهند و ثابت می­کند این پلتفرم هر روز در تلاش است تا خود را به روز و  بدون توقف با دنیا رقابت کند.

آپارات در پایان امسال موفق شده است جایگاه ۸۰ الکسا را بدست آورد و لقب تنها سایت ایرانی به جهت تجربه رتبه زیر ۱۰۰ الکسا را از آن خود کند. همچنین در کنار این موفقیت جهانی، رتبه نخست بین تمام سایت‌های ایرانی هم متعلق به آپارات است.  بیش از ۱۸۰میلیون دقیقه نمایش روزانه موفق ویدیو و ۳۶ میلیون مخاطب ماهانه منحصر به فرد که جمعیتی به اندازه کشور مراکش را در بر می­گیرند، دو آمار مهمی هستند که آپارات در گزارش سال ۹۸ منتشر کرده است.

WhatsApp Image 2020-03-15 at 15.16.13

همچنین در سال ۹۸ کاربران آپارات پنج میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدیو آپلود کرده‌اند، که این رقم نشانگر روند رشد و ارتباط کاربر‌ها در آپلود و تماشای ویدیو را نشان می‌دهد. طبق این آمار میزان آپلود ویدیو در آپارات نسبت به سال ۱۳۹۷رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته است.

در بخش گیم استریم، بیش از ۳۵۰۰ نفر از ظرفیت‌های زیر ساخت آپارات استفاده و با رفتارشان پنج بازی محبوب دنیای استریم را رتبه­ بندی کرده­اند. اهمیت این آمار به اندازه­ای است که به  صاحبان صنعت گیم کمک می‌کند تا سلیقه مخاطب را بشناسند و متناسب با ظرفیت‌های کاربران به اهداف خود نزدیک شوند.

WhatsApp Image 2020-03-15 at 15.16.12

رفتار شناسی کاربران در جستجوی افراد و کاراکترها هم در آپارات بسیار جالب است. در سال ۹۸ در قسمت جستجوی آپارات، کاربران از بین خواننده­ها بیشتر در جستجوی محسن ابراهیم زاده، از بین بازیگران مرد بیشتر در جستجوی مهران مدیری، از بین بازیگران زن مهناز افشار، از بین شخصیت­های سیاسی علی‌اکبر رائفی پور،  در بین ورزشکاران کریستیانو رونالدو، در بین مداحان محمود کریمی و در بین شخصیت­های کارتونی در جستجوی باب اسفنجی بوده­اند.

همچنین این گزارش که در قالب اینفوگرافی منتشر شده است، اطلاعات فنی مهمی  از جمله تقسیم پهنای باند آپارات در بین اپراتورهای اینترنتی و نیز تناسب درصد تماشای ویدیوها بر اساس زمان ویدیو را بیان کرده است.

https://www.aparat.com/info98