۰ نفر

فراوانی گوشی همراه، گرانی دلار را کم اثر کرد

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبر: 417927
فراوانی گوشی همراه، گرانی دلار را کم اثر کرد

نایب رییس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران گفت: فراوانی برندهای مختلف گوشی تلفن همراه در بازار، تاثیر افزایش قیمت دلار بر این کالا را کاهش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، افشین اکبری افزود: هم اکنون گوشی تلفن همراه به صورت فراوان از طریق مجاری رسمی وارد کشور می‌شود و هیچ مشکلی در تامین و توزیع آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: فراوان ترین برند گوشی تلفن همراه در بازار کشور سامسونگ بوده و بعد از آن برندهای شیائومی، آنر، هوآوی، آیفون و نوکیا جزو پرفروش‌ترین گوشی‌ها هستند.

رییس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها، ایران سهمی در خرید مستقیم برندی نظیر سامسونگ از کشور تولیدکننده آن ندارد بلکه به طور غیر مستقیم به نحوی تحریم‌ها را دور می‌زند.

اکبری گفت: با اینکه قیمت دلار طی چند روز اخیر در بازار افزایش یافته است اما فراوانی گوشی تلفن همراه تاثیر نرخ دلار بر قیمت این کالا را به پنج تا ۶ درصد رسانده است.

واردات لوازم جانبی غیررسمی است

وی افزود: با اینکه کمبودی در لوازم جانبی گوشی تلفن همراه وجود ندارد اما عمده آنها به صورت غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت هنوز زیرساخت‌های مناسبی برای واردات لوازم جانبی گوشی تلفن همراه فراهم نکرده است لذا واردات رسمی آن کمتر انجام می‌شود.

اکبری گفت: تاجران و واردکنندگان لوازم جانبی گوشی تلفن همراه جدا از واردکنندگان و تاجران گوشی تلفن همراه هستند.