۰ نفر

با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتالی را بشناسید

۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴
کد خبر: 412062
با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتالی را بشناسید

بیت‌کوین کماکان باارزش‌ترین ارز دیجیتالی در جهان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ارزهای دیجیتالی مانند یک گردباد بازارهای مالی جهان را در نوردیده‌اند و با وجود نگرانی های گسترده از احتمال استفاده از این ارزها در امور مجرمانه ای نظیر پولشویی و تامین مالی تروریسم، استفاده از آن ها در کشورهای مختلف رو به گسترش است.

در ادامه با با ارزش ترین ارزهای دیجیتالی در جهان آشنا می شوید:

۱-بیت کوین

شناخته شده‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین ارز دیجیتالی معتبر دنیا که در سال ۲۰۰۹ معرفی و راه اندازی شد. تاکنون بیش از سه چهارم کل بیت کوین های موجود استخراج شده اند و ارزش بیت کوین های موجود در بازار در حال حاضر ۱۵۶.۵۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۲- اتریوم

این ارز از سال ۲۰۱۵ وارد بازارها شد و یکی از محبوب‌ترین ارزهای مورد استفاده در قرارداده ای هوشمند است. ارزش اتریوم های موجود در بازار در حال حاضر ۱۷.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۳- ریپل

با وجود ان که هدف از معرفی ریپل، تسهیل تراکنش های بین شرکت ها و موسسات مالی بزرگ بود، این ارز به یک ارز دیجیتالی محبوب تبدیل شده است و ارزش ریپل های موجود در بازار در حال حاضر ۹.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۴- بیت کوین کش

یک ارز دیجیتالی مشابه بیت کوین که در سال ۲۰۱۷ توسعه داده شد. این ارز دارای تعرفه‌های ارزان تری در مقایسه با بیت کوین است و ارزش بیت کوین کش های موجود در بازار در حال حاضر ۵.۷۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۵- بیت کوین اس وی

یکی دیگر از ارزهای دارای عملکرد مشابه بیت کوین که دارای پروتکل های امنیتی بیشتری در مقایسه با بیت کوین کش است و به همین دلیل نیز هزینه استخراج بالاتری دارد. ارزش بیت کوین اس وی های موجود در بازار در حال حاضر ۵.۵۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۶- تتر

یک ارز دیجیتالی که به گونه‌ای توسعه داده شده است که دارای ثبات قیمتی بیشتری باشد. این ارز متکی به دلار کانادا، روپیه هند و یورو بودهو ارزش تترهای موجود در بازار در حال حاضر ۴.۱۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۷- لایت کوین

در سال ۲۰۱۱ و با تکیه بر چارچوب های استاندارد بیت کوین طراحی و عرضه شد. سرعت انتقال و میزان استخراج ارز دو عامل متمایز لایت کوین از بیت کوین هستند. ارزش لایت کوین های موجود در بازار در حال حاضر ۳.۵۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.