۰ نفر

جزئیات واگذاری اینترنت VDSL از زبان وزیر ارتباطات

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۶
کد خبر: 367399
جزئیات واگذاری اینترنت VDSL از زبان وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات واگذاری اینترنت VDSL به عنوان جایگزین سرویس ADSLدر کشور را تشریح کرد و گفت:ظرفیت واگذاری این سرویس با چهاربرابر سرعت برای دو میلیون مشترک فراهم شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاستگذاری جدید ما برای توسعه شبکه پهن‌باند ثابت اینترنت این است که از امروز شرکت مخابرات ایران، سرویس VDSL که اینترنت مشترکان را تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد، ارائه دهد.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران از امروز این سرویس را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کند و دو میلیون پورت VDSL با نام «سرویس سورینو» و متوسط سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه به متقاضیان عرضه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه به دلیل عقب‌ماندگی ما در حوزه شبکه ارتباطات ثابت، وضعیت خوبی در این بخش نداریم، گفت: با راه‌اندازی سرویس VDSL، امیدواریم که این عقب‌ماندگی جبران شود و سایر اپراتورها نیز می‌توانند این امکان را برای مشترکانشان فراهم کنند.

آذری جهرمی افزود: این سرویس تا کابینت خط مشترک، به صورت فیبر نوری و در منطقه محل سکونت، از طریق سیم مسی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل فاصله زیاد خطوط مسی تا مراکز مخابراتی، ۳۰ درصد مشترکان تنها به اینترنت دو مِگ دسترسی دارند و ۱۶ درصد مشترکان می‌توانند اینترنت ۸ تا ۱۶ مگ دریافت کنند به همین دلیل در صورت راه‌اندازی و توسعه سرویس VDSL، مشکل سرعت مشترکان حل خواهد شد. همچنین در شروع این سرویس، ظرفیت دو میلیون پورت در سراسر کشور، آماده واگذاری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: تعرفه جدیدی برای این سرویس وضع نشده است و قیمتگذاری این سرویس، مطابق مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات دیده شده است. در این مصوبه، قیمت و سرعت سرویس در تمامی سطوح دیده شده است.