۰ نفر

روبات اخبارگو در تلویزیون روسیه استخدام شد!

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۰۶
کد خبر: 347952
روبات اخبارگو در تلویزیون روسیه استخدام شد!

تلویزیون روسیه به طور رسمی از روبات اخبارگو در یکی از بخش‌های خبری خود استفاده کرد. این اقدام باعث تعجب بسیاری از فعالان خبری و رسانه‌ای در سطح روسیه و جهان شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، روسیه امیدوار است با کمک روبات ها اخبار محلی خود را دستخوش تغییراتی شگرف کند.

روبات ها در راه رسیدن به قله های موفقیت در مشاغل مختلف هستند. براز روبات های آشپز تا روبات های پزشک و پرستار، همگی با یک هدف فعالیت می کنند و آن هم چیزی نیست جز، جایگزین انسان ها شدن. با این وجود، حضور روبات های اخبارگو در شبکه های رسمی موضوع سابقه داری نیست و بسیار جالب و مهیج به نظر می رسد.

اکنون کانال خبری روسیه 24، تلاش دیگری را در زمینه خودکار سازی بخش های خبری به نمایش گذاشته است. این تلاش چیزی نیست به جز حضور یک روبات به عنوان گوینده رسمی اخبار. این روبات توسط شرکت فن آوری Promobot در شهر پرم در حدود 700 کیلومتری شرق مسکو، توسعه یافته است. البته به اعتقاد تیم سازنده این روبات، روبات اخبارگو هنوز هم نیاز به کار دارد اما با این وجود به خوبی می تواند روند اخبار گویی را کنترل کند.  

این روبات که الکس نام دارد بر اساس چهره سازنده آن یعنی الکسی یوژاکوف مدل سازی شده است. در حالی که نسخه فعلی تنها قادر به حرکت بخش هایی از صورت خود است  مهندسان طراح این روبات می گویند در حال کار روی نسخه هایی هستند که روبات بتواند به طور کامل اندامهای خود را حرکت دهد و حتی در طول اخبار گویی در استدیو قدم بزند. این موضوعی است که برای اخبارگوهای ورزشی و هواشناسی بسیار مفید خواهد بود.

شرکت سازنده این روبات برای طراحی الکس بیش از یک میلیون روبل روسی (حدود 15،600 دلار) هزینه کرده است و Promobot می گوید تا کنون 12 سفارش برای ساخت این روبات دریافت کرده است. گرچه هویت این 12 سفارش دهنده مشخص نیست.

الکس تا به حال اخبار مختلفی را برای روسیه-24 خوانده است که  می توان به اخبار کشاورزی، فناوری هسته ای و اقتصاد اشاره کرد. در حالی که بعضی از شبکه های اجتماعی الکس را در گزارش های خبری خود مبنی به تبلیغات سیاسی متهم کرده اند، دیگران به راحتی از این روبات جالب لذت می برند.

گزارش اخیر انجمن اقتصادی جهانی نشان می دهد که تا سال 2025 روبات ها می توانند تا 75 میلیون شغل از انسان ها بگیرند و این یک زنگ خطر برای کارمندانی است که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند.