۰ نفر

متولدین کدام ماه ورزشکاران بهتری هستند؟ / در این ماه به دنیا بیایید قهرمان المپیک می شوید!

۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱:۲۵
کد خبر: 692437
متولدین کدام ماه ورزشکاران بهتری هستند؟ / در این ماه به دنیا بیایید قهرمان المپیک می شوید!

اینکه ماه تولد با قهرمانی در المپیک ارتباط داشته باشد کمی عجیب به نظر می رسد اما بررسی ها نشان داد که متولدین ماه مارس(اسفند) بیشتر به این مقام دست یافته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قهرمانی در المپیک و ماه تولد می تواند با یکدیگر مرتبط باشد چرا که طبق آمار ما افرادی که در یک ماه خاص به دنیا آمده اند در صورت تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای ،بهتر مسیر رسیدن به قهرمانی در بزرگترین تورنمنت دنیا را از آن خود کرده اند.

بنابر این اگر روز تولد مناسبی داشته باشید، می توانید قهرمان المپیک شوید!

جالب است بدانید شاید فرزندی که هم اکنون باردار باشید در آینده فاتح قهرمانی المپیک شود اما به شرط اینکه متولد این ماه باشد.

بسیاری از والدین وقت و هزینه زیادی را صرف می کنند تا فرزندانشان در ورزش پیشرفت بسزایی داشته باشند. با این حال راه میانبری نیز وجود دارد که به برنامه ریزی والدین برای بارداری ارتباط ویژه ای پیدا می کند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی پزشکی ورزشی منتشر شد، مادرانی که در اوایل زمستان باردار می شوند، از نظر بدنی بهتر و قوی تر از همسالان خود است.


دکتر گاوین ساندرکوک، فیزیولوژیست بالینی در دانشگاه اسکس در بریتانیا، سرپرست یک گروه تحقیقی که تقریباً ۹۰۰۰ پسر و دختر بین ۱۰ تا ۱۶ سال بودند.این گروه از نظر قدرت بدنی، استقامت و آمادگی قلبی عروقی آزمایش شدند . بچه هایی که در ماه های شهریور، مهر و آبان به دنیا آمدند، بهترین عملکرد را داشتند. کودکانی که در ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر به دنیا آمده بودند کمترین پیشرفت را داشتند.

 محققان می گویند که به دلیل قرار گرفتن بیشتر مادران در معرض آفتاب و دریافت ویتامین D در پایان بارداری است. ویتامین D - یکی از ۵ ماده مغذی است که انسان آن را به اندازه کافی از منبع طبیعی آن دریافت نمی کند و تأثیر مثبتی بر ورزشکاران دارد و با تحریک استخوان و رشد عضلات مرتبط است.

در حالی که ممکن است باردار شدن در فصل زمستان یک مزیت باشد، اما این مزیت برای یک فرزند قهرمان کافی نیست. ورزشکارانی که واقعاً با استعداد هستند،  قطعا در رشته خود حرفه ای می شوند و شاید بدون توجه به ماه تولدشان، ورزشکاران شگفت انگیزی خواهند بود.

با نگاهی به پنج بازیکن برتر مسابقات المپیک ۲۰۱۲ در مسابقات مختلف ما را به حقایقی رساند. در واقع، اگر ماهی وجود داشته باشد که بهترین ماه برای تولد قهرمانان المپیک باشد، آن ماه اسفند است.

از ۴۶ ورزشکاری که در بین پنج ورزشکار برتر قرار گرفتند (شایلین فلاناگان، امی هستینگز، گلن راپ و داتان ریتزنهایم همگی در دو رویداد مختلف در بین پنج نفر برتر قرار گرفتند)، ۹ ورزشکار در اسفند ماه متولد شدند، در حالی که پنج ورزشکار هر کدام در اردیبهشت، مرداد ،شهریور و مهر متولد شده بودند.

ژنتیک مطمئناً به اندازه ماه تولد برای دوندگان مهم است و به تناسب اندام ختم نمی شود. با دانستن تاریخ تولدتان، می‌توانید همه چیز را از آلرژی‌های غذایی گرفته تا آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی پیش‌بینی کنید. ببینید ماه تولدتان درباره شما چه می گوید.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان