۰ نفر

پیش بینی آخر هفته بارانی در این مناطق

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۰
کد خبر: 718092
پیش بینی آخر هفته بارانی در این مناطق

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا یکشنبه آینده در برخی مناطق از افزایش دما در نیمه جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، پیش‌بینی جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس افزایش ابر و بارش خفیف باران روی می‌دهد.

با گذر امواج تراز میانی جو روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز ابرناکی،‌ بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. طی روزهای جمعه تا یکشنبه آینده در مناطق جنوب شرق کشور به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

به گزارش تسنیم،‌از امروز تا یکشنبه آینده در نوار شرقی کشور در برخی ساعات روز افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است. این شرایط روز پنجشنبه تا شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

همچنین از امروز تا آخر هفته در نوار جنوبی کشور افزایش دما روی می‌دهد. شرق دریای عمان طی ۵ روز آینده و تنگه هرمز روزهای شنبه و یکشنبه آینده مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵

نوع مخاطره: افزایش وزش باد تا ۲۰ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۲ متر د رنواحی شمالی خلیج فارس (استان خوزستان)، وزش باد شدید تا ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر در دریای عمان به‌ویژه شرق دریای عمان، وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا ۲۶ نات و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر در نواحی شرقی خلیج فارس (استان هرمزگان) و به‌ویژه در محدوده تنگه هرمز.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر تنگه هرمز.