۰ نفر

کدام استان ها بارانی می شوند؟

۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹
کد خبر: 707714
کدام استان ها بارانی می شوند؟

رییس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد که امروز و فردا اول و دوم فروردین‌ماه سامانه بارشی در کل کشور فعال می‌شود.

به گزارش اقتصدآنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان در مورد وضعیت جوی در اولین روز از سال جدید با بیان این‌که سه شنبه و چهارشنبه اول و دوم فروردین ماه سامانه بارشی در کل کشور فعال می‌شود و تمام استان‌های کشور شاهد ابرناکی و بارش می‌باشد، گفت: سه‌شنبه فروردین ماه، در شمال خوزستان، غرب لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، شمال قزوین، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، برخی مناطق همدان و مرکزی بارش شدت خواهد داشت و رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی با احتمال رگبار تگرگ انتظار می‌رود.

وی با بیان این‌که در ارتفاعات البرز مرکزی بارش به صورت برف است، گفت: چهارشنبه دوم فروردین ماه در گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، شرق تهران، شمال قم و مرکزی، برخی مناطق خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش شدت دارد و در این روز در شرق کشور رگبار تگرگ انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: سه‌شنبه اول فروردین ماه در جنوب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی کشور و چهارشنبه دوم فروردین ماه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه سوم فروردین ماه نیز در یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد و این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

رییس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: جمعه چهارم فروردین‌ماه در اکثر مناطق کشور جوی آرام، همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان، استان اردبیل افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در روز شنبه پنجم فروردین‌ماه در مناطقی از دامنه زاگرس شامل استان‌هایی چون کردستان، آذربایجان شرقی، شمال کرمانشاه، همدان، مرکزی و قم، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران همچنین ارتفاعات کرمان افزایش ابر، وزش باد و بارش پیش بینی می‌شود و یکشنبه ششم فروردین‌ماه به تدریج با ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور در کل نوار غربی و مناطقی از بوشهر، فارس، اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز بارش آغاز می‌شود و در ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و شمال خوزستان بارش شدت خواهد داشت.

ضیاییان ادامه داد: علاوه بر این طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اول و دوم فروردین‌ماه در نیمه غربی کشور و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دوم و سوم فروردین‌ماه در نوار شرقی و شمال شرق کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه اول فروردین‌ماه خلیج فارس و شرق دریای عمان و از چهارشنبه تا جمعه (دوم تا چهارم فروردین‌ماه) نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود و همچنین چهارشنبه و اوایل وقت پنجشنبه دوم و سوم فروردین‌ماه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: دمای هوای تهران امروز اول فروردین‌ماه بین ۱۸ تا ۱۱ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود و برای آسمان تهران امروز اول فروردین‌ماه آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.