۰ نفر

این ۴ استان منتظر بارش برف باشند

۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۴۲
کد خبر: 705821
این ۴ استان منتظر بارش برف باشند

سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و برف در مناطقی از چهار استان کشور طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و به تبع آن بارش باران، گاهی رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید موقتی و رخداد مه از امروز جمعه ۱۹ اسفند تا فردا شنبه ۲۰ اسفند خبر داد. منطقه اثر این سامانه بارشی برای امروز جمعه ۱۹ اسفند شرق گیلان، مازندران، گلستان و برای فردا شنبه ۲۰ اسفند خراسان رضوی است.

کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی، احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و کولاک برف در نواحی کوهستانی از اثرات فعالیت این سامانه بارشی است و از این رو سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر توصیه کرده است.

در همین راستا سازمان هواشناسی بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه در نواحی سردسیر تاکید کرده است.

همچنین سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی و به تبع آن رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و بارش برف و کولاک برف در نقاط مرتفع و سردسیر طی شنبه ۲۰ اسفند در خراسان رضوی خبر داده است.

لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، کولاک برف و بهمن در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی از اثرات این مخاطره هستند و توصیه می‌شود از سفرهای برون شهری، اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل‌ها اجتناب شود.

همچنین سازمان هواشناسی در خصوص به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه توصیه کرده است.