۰ نفر

اعلام ظرفیت استخدام ۲ هزار نخبه در دولت توسط سازمان امور استخدامی کشور

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲
کد خبر: 704654
اعلام ظرفیت استخدام ۲ هزار نخبه در دولت توسط سازمان امور استخدامی کشور

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از اعلام نیاز استخدام ۲۵۰۰ نخبه در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ناصر باقری مقدم در نشست خبری امروز که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: آیین‌نامه حمایت از نخبگان به همت جمع زیادی از مسؤولان و محققان در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تدوین شد و با تشریک مساعی، این آیین‌نامه تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه مقرر شد که حداقل سالانه ۲۰ درصد از نخبگان جذب دانشگاه‌ها شوند که این اقدام شایسته‌ای است.

وی ادامه داد: جایگاه واقعی نخبگانی ایرانی که به کشور بازگشته‌اند در دانشگاه‌ها است و هر چند که وزارت علوم و بهداشت در این زمینه مساعدت‌هایی داشته‌اند، ولی مشکلاتی در جذب این افراد داشتیم و در حال حاضر این مشکلات مرتفع شده است.

باقری مقدم ابراز امیدواری کرد که در سال آینده تعداد بیشتری از نخبگان جذب دانشگاه‌ها شوند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در خصوص چالش‌های استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، توضیح داد: سازمان امور استخدامی نامه رسمی ارسال کرده و در آن تاکید کرده ظرفیت استخدام ۲ هزار نخبه را در دستگاه‌های اجرایی فراهم کرده است و ما قریب به همین تعداد نخبگان را از طریق سامانه‌ها شناسایی کردیم و آنها را مورد ارزیابی و آموزش قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه این افراد به سازمان‌ها معرفی شده‌اند، اظهار کرد: سازمان امور استخدامی نیز به طور جدی به دنبال جذب این افراد است.

باقری مقدم یادآور شد: ما درخواست داریم که دستگاه‌های اجرایی در جذب این افراد فعال شوند. سازمان امور استخدامی یک سازمان میانی است و سازمان نهایی، دستگاه‌های اجرایی هستند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از همکاری چند دستگاه در این زمینه خبر داد و گفت: وزارت نیرو درخواست استخدام هزار نفر، وزارت ارشاد درخواست استخدام ۴۰۰ نخبه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری درخواست استخدام ۱۰۰ نخبه را ارسال کرده است.

به گفته وی، جمعا برای استخدام ۲۵۰۰ نخبه اعلام نیاز شده است.