۰ نفر

پیش بینی هواشناسی؛ هشدار زرد احتمال سیل برای این استان ها

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۵۱
کد خبر: 703972
پیش بینی هواشناسی؛ هشدار زرد احتمال سیل برای این استان ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای برخی استان‌های جنوبی کشور از احتمال وقوع سیلاب، ریزش تگرگ و خسارت به دامداران و کشاورزان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده در برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پراکنده،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

روز جمعه در برخی مناطق آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و آسمانی صاف پیش بینی شده است. فردا در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و نیمه شرقی کشور و جمعه تا یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور وزش باد قابل ملاحظه است.

همچنین روز جمعه در استان‌های غربی احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد، ضمن این‌که شنبه آینده افزایش محسوس دما در اکثر مناطق کشور به ویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر روی می‌دهد.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۰: سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر به‌طور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ.

توصیه: عدم توقف در بستر مسیل‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون‌شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها و انجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، احتیاط و ترجیحاً اجتناب از جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل، پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیرپلاستیکی در برابر تگرگ.