۰ نفر

فوری: نتایج نوبت اول کنکور اعلام شد

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۱۱
کد خبر: 703909
فوری: نتایج نوبت اول کنکور اعلام شد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالرسول پور عباس با اعلام این خبر، گفت: نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هم‌اکنون به صورت کارنامه حاوی نمرات خام بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مجموعاً ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند که در ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری با هم به رقابت پرداختند و بر اساس آمار، ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، وی در خصوص بیشترین داوطلب شرکت‌کننده در گروه‌های آزمایشی گفت: گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷  داوطلب،  بیشترین تعداد داوطلب  شرکت‌کننده را داشت. سپس  گروه علوم انسانی با ۳۰۹ هزار داوطلب، در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ داوطلب شرکت کرده‌اند، همچنین گروه هنر ۳۹ هزار داوطلب و گروه زبان نیز ۵۹ هزار داوطلب شرکت‌کننده داشت.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: نتیجه علمی تمامی داوطلبانی که در این نوبت یا در نوبت دوم آزمون شرکت می‌نمایند در قالب کارنامه نهایی شامل نمرات خام، نمره کل آزمون اختصاصی نوبت اول یا دوم، نمره کل سابقه تحصیلی آموزش و پرورش و نمره کل نهایی حاصل از بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی دو نوبت و نمره کل سوابق تحصیلی و رتبه انها در سهمیه و بدون اعمال سهمیه در مرداد ماه ۱۴۰۲ به منظور انجام انتخاب رشته منتشر خواهد شد.

دکتر پورعباس در پایان یادآور شدند: که ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین ماه آغاز و تا ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.