۰ نفر

ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸
کد خبر: 703846
 ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد

از سال ۲۰۲۱ ماسک، آرنو و بزوس مرتب در شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ جا به جا شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت‌های متعدد شامل تسلا و توئیتر است، سال ۲۰۲۲ را به عنوان اولین و تنها فردی در تاریخ که ۲۰۰ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد، پشت سر گذاشت و بیش از هر میلیاردر دیگری پول از دست داد. اما اکنون ماسک با ثروت خالص ۱۸۷.۱ میلیارد دلار، برنارد آرنو، مدیرعامل شرکت ال‌وی‌ام‌اچ که ارزش ثروتش ۱۸۲ میلیارد دلار بود را کنار زده و در صدر شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ ایستاد.

برنارد آرنو سال گذشته که ارزش سهام تسلا در دسامبر نزول کرد، از ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان سبقت گرفته است. طبق آمار یاهو فاینانس، قیمت سهام تسلا در سوم ژانویه سال ۲۰۲۳، به رکورد اندک ۱۰۸ دلار و ۱۰ سنت رسیده بود، اما سهام این خودروساز روز دوشنبه در ۲۰۷ دلار و ۶۳ سنت بسته شد.

پس از سال پر آشوبی که در طول آن، ایلان ماسک شرکت شبکه اجتماعی توئیتر را خریداری کرد این کارآفرین میلیاردر از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، وضعیت بهتری داشته است.

ایلان ماسک اوایل ماه میلادی جاری گفت: سه ماه گذشته بسیار دشوار بوده، زیرا وی تلاش کرده است توئیتر را از ورشکستگی نجات دهد و اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، وضعیت این شرکت، سر به سر خواهد شد. ماسک پیش‌تر گفته بود توئیتر روزانه بیش از چهار میلیون دلار ضرر می‌کند.

توئیتر از زمان خریداری شدن این پلتفرم توسط ایلان ماسک در اکتبر گذشته، با شکایت‌های متعدد از سوی فروشندگان، مالکان و شرکت‌های مشاوره روبرو شده است. به عنوان مثال، شرکت بازاریابی "کاناری ال ال سی"، توئیتر را متهم کرده است صورتحساب ۳۹۲ هزار و ۲۳۹ دلار را پرداخت نکرده است. توئیتر همچنین از سوی مالک دفاترش متهم شده است که اجاره خود را پرداخت نکرده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، ماسک در سال ۲۰۲۱، جف بزوس، بنیانگذار غول اینترنتی آمازون را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان مغلوب کرده بود. از آن زمان، ماسک، آرنو و بزوس مرتب در شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ جا به جا شده اند.