۰ نفر

گران ترین شیشه ترشی در بازار با قیمت شگفت انگیز! + جدول

۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 702990
گران ترین شیشه ترشی در بازار  با قیمت شگفت انگیز! + جدول

قیمت ترشی می‌تواند با گوشت قرمز برابری کند. الان که همه حواس‌ها به قیمت گوشت قرمز معطوف شده، در سوپرمارکت‌ها شیشه ۳۳۰ گرمی ترشی مارچوبه را ۱۶۵ هزار تومان می‌فروشند. یعنی می‌توانیم قیمت یک کیلو از آن را به‌طور تقریبی ۵۰۰ هزار تومان درنظر بگیریم که معادل دو کیلو گوشت قرمز چرخکرده است و می‌شود با این پول یک کیلو استیک خرید. ترشی امریکن گرین در غرفه ترشیجات سوپرمارکت‌ها فقط یکی از شیشه‌هایی است که قیمتش شما را شگفت‌زده می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، ترشی بیبی کورن برند توکل را در شیشه ۶۸۰ گرمی ۱۰۴ هزار تومان می‌فروشند و آن را به‌عنوان یکی دیگر از گزینه‌های گران‌قیمت در غرفه ترشیجات سوپرمارکت‌ها می‌شناسیم. البته در یک هفته گذشته که بیشتر حواس‌ها به قیمت گوشت و مرغ معطوف شده بود، شیشه ۶۸۰ گرمی ترشی بیبی‌کورن توکل حدود ۱۱ هزارتومان یعنی تقریبا ۱۰ درصد گران شده است و یک هفته قبل آن را ۹۳ هزار تومان می‌فروختند. روی این شیشه اسم سرکه، نمک و آب به‌عنوان مواد تشکیل‌دهنده دیده می‌شود و از همین برند انواع شیشه‌های زیتون و ترشی در سوپرکارکت‌ها دیده می‌شود.

قیمت ترشی مخلوط برند گل‌باز در شیشه ۵۰۰ گرمی، ۱۳۵ هزار تومان است. آن را به‌اسم ترشی مخلوط فلفل و زیتون در روغن زیتون می‌فروشند و قیمتش نسبت به شیشه نیم‌کیلویی ترشی زیتون گریل‌شده گل‌باز تقریبا ۱۷ هزار تومان بیشتر است. به‌جز زیتون و فلفل و روغن زیتون، از سیر و نمک و ادویه برای درست کردن این ترشی استفاده کردند. با همین اسم گل‌باز، شاید انواع ترشیجات و سبزیجات بسته‌بندی‌شده را در بقالی‌ها دیده باشید.

ترشی بیبی کورن ذاتا یک مدل ترشی گران‌قیمت است و به‌جز شیشه ۶۸۰ گرمی برند توکل که چند خط بالاتر به آن اشاره کردیم، شیشه ۳۴۰ گرمی برند گلدن‌ویو را هم باید جزو فهرست گران‌ترین شیشه ترشی لحاظ کنیم. برندی که برخلاف اسم گول‌زننده‌ای که دارد، ایرانی است و چیز‌هایی دیگری مثل کنسرو ماهی تن، کنسرو مرغ، کمپوت و ... را در بازار می‌فروشد. قیمت شیشه ۳۴۰ گرمی بیبی کورن گلدن‌ویو ۹۷ هزار تومان است و می‌توانیم قیمت یک کیلو از آن را حول‌وحوش ۲۸۵ هزار تومان درنظر بگیریم.

قیمت ترشی پیتزایی برند خوش‌طعم بهار با وزن ۶۸۰ گرم، تقریبا ۹۰ هزار تومان است. این یکی در عرض یک ماه گذشته حدود ۱۳ درصد گران شده و روی این شیشه اوایل بهمن قیمت مصرف‌کننده را ۷۹ هزار تومان می‌نوشتند. روی این شیشه، عبارت ترشی مخصوص قارچ و کرفس دیده می‌شود و به جز اینها، زیتون، هویج، فلفل دلمه‌ای، فلفل سبز، شکر، نمک و کاپاریس یا همان هندوانه کوهی که مزه تندی دارد، در شیشه ترشی پیتزایی برند خوش‌طعم بهار دیده می‌شود.

قیمت ترشی قارچ برند ژانت با وزن ۶۴۰ گرم، تقریبا ۷۵ هزار تومان و آن را هم در فهرستمان قرار دادیم. در این ترشی، قارچ‌ها را به‌شکل کامل و با چندتا سیر و فلفل در شیشه گذاشتند و به آن نمک و سرکه و ادویه اضافه کردند. از همین برند ژانت شیشه‌های ترشی قارچ با وزن ۴۴۰ گرم در سوپرمارکت‌ها وجود دارد و می‌شود آن را تقریبا ۵۵ هزار تومان خرید.

ترشی اسپانیایی یکجور ترشی مخلوط است و با زیتون، ذرت شیرین، هویج، فلفل دلمه، سرکه، نمک، سیاه دانه، شربت گلوکز و سبزیجات درست می‌شود. یکی از گران‌ترین ترشی‌های اسپانیایی را برند بدر در بازار می‌فروشد که قیمت شیشه ۶۵۰ گرمی آن حدود ۷۰ هزار تومان است. بین گران‌ترین شیشه‌های ترشی سیر هم می‌توانیم به شیشه ۶۵۰ گرمی برند ماهوند اشاره کنیم که قیمت آن به حدود ۵۵ هزار تومان رسیده است.

برند

وزن

قیمت

امریکن گرین (ترشی مارچوبه)

330 گرم

165 هزار تومان

گل‌باز (ترشی مخلوط)

500 گرم

135 هزار تومان

توکل ( ترشیبیبی‌کورن)

680 گرم

104 هزار تومان

گلدن‌ویو (ترشی بیبی کورن)

340 گرم

97 هزار تومان

خوش‌طعم بهار (ترشی پیتزایی)

680 گرم

90 هزار تومان

ژانت (ترشی قارچ)

680 گرم

75 هزار تومان

بدر (ترشی اسپانیایی)

650 گرم

70 هزار تومان

ماهوند (ترشی سیر)

650 گرم

55 هزار تومان