۰ نفر

زمان پرداخت حقوق رتبه بندی معلمان مشخص شد

۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبر: 702961
زمان پرداخت حقوق رتبه بندی معلمان مشخص شد

وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد.

به گزارش ایسنا،  یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: قانون رتبه بندی معلمان با همکاری مجلس و تأیید شورای نگهبان و تلاش مؤثر دولت در حال اجرا است و ما قدردان دولت هستیم که این لایحه را به دلیل منابع زیاد پس نگرفت و آن را اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: قرار است ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه بندی به شکل کامل به اجرای مرحله به مرحله این قانون اختصاص پیدا کند که رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قبول کردند  ۳۸ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح اختصاص دهند.

وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است و مابقی احکام نیز به سرعت صادر می‌شود.

نوری از پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه بندی به معلمان خبر داد و افزود: مابقی مبلغ نیز تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی علت طولانی بودن اجرای این قانون را مشخص شدن دقیق رتبه معلمان مانند اساتید هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام و ادامه داد: همان طور که در دانشگاه‌ها اعمال رتبه سال‌های زیادی طول می‌کشد، کسب رتبه معلمان نیز در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود.

نوری مباحث مطرح شده در فضای مجازی را غیرواقعی خواند و بیان کرد: معلمان از مزایای رتبه‌بندی به معنای واقعی بهره‌مند شده و در کنار تأثیر آن در فرآیند آموزشی معلمان، به افزایش کیفیت مدارس نیز منجر خواهد شد.

وی گفت: تمام معلمان و بازنشستگان از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند و با نظارت و اشرافیت کامل دستگاه‌های مختلف، سعی بر این است تا فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه به شکل مؤثر انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد نیروهای اداری نیز افزود: آنهایی که شامل رتبه‌بندی نشدند، از سایر مزایا به ویژه فوق‌العاده ویژه بهره‌مند خواهند شد.