۰ نفر

پایان دادن به یک بحث قدیمی درباره تایتانیک

۲ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۳۱
کد خبر: 702379
پایان دادن به یک بحث قدیمی درباره تایتانیک

پس از گذشت ۲۵ سال از اکران فیلم پرفروش تایتانیک، جیمز کامرون کارگردان این فیلم، درستی یا اشتباهات برخی صحنه‌های فیلم را بررسی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از زومیت، از زمان اکران فیلم پرفروش تایتانیک در دسامبر ۱۹۹۷، هواداران درباره‌ی صحنه‌ی مشخصی بحث می‌کنند که در آن جک، شخصیت مرد اصلی فیلم (با بازی لئوناردو دیکاپریو) تسلیم بالا رفتن از چوب شناور بر آب می‌شود تا مطمئن شود معشوقش رز (با بازی کیت وینسلت)، نجات پیدا می‌کند. بسیاری از مخاطبین مدعی هستند هر دو می‌توانستند کنار هم روی الوار شناور قرار بگیرند و نجات پیدا کنند.

جیمز کامرون به مناسبت ۲۵ سالگی فیلم تایتانیک، آزمایشی علمی را برای خاتمه دادن به این بحث ترتیب دیده است. دو شخص ناشناس برای آزمایش در نقش جک و رز با سن، قد و وزن منطبق انتخاب شدند. برای نظارت بر دمای بدن، سه دماسنج به بدنشان نصب شد زیرا در صورتی که دمای بدن به زیر ۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسید، جانشان به خطر می‌افتاد. به این ترتیب آزمایش برای سناریوهای مختلف با بازسازی الوار شناور در مخزنی از آب سرد تکرار شد. کامرون همچنین سناریوی پیشنهادی برنامه‌ی افسانه‌زدایان را برای رسیدن به اندازه‌های دقیق، بازسازی کرد.

پایان دادن به یک بحث قدیمی درباره تایتانیک

پاسخ هر بار یکسان بود: تنها یک نفر از جک و رز می‌توانست روی الوار بماند و نجات پیدا کند نه هر دو. (سناریوی Mythbuster دارای شناوری ناکافی بود)؛ اما کامرون تأیید کرد که حداقل یک سناریو وجود دارد که شاید بتواند جک را نجات دهد. به این صورت که جک و رز هر دو بخش فوقانی بدن را خارج از آب نگه دارند. بااین‌حال در این سناریو هم نجات یافتن بعید است؛ زیرا با توجه به لرزش شدید هنگام بالا رفتن جک از الوار و با این فرض که رز جلیقه‌ی نجات خود را به او می‌داد شاید می‌توانست نجات پیدا کند اما متغیرهای زیادی وجود دارند.

پایان دادن به یک بحث قدیمی درباره تایتانیک

جیمز کامرون در حال بازسازی صحنه جنجالی تایتانیک

البته قطعاً در آن موقعیت جک چیزی درباره‌ی هیپوترمی (افت دمای بدن) نمی‌دانست و زمان کافی برای آزمایش کردن و یافتن بهترین راه‌حل را نداشت. کامرون همچنین به اولویت جک برای نجات رز اشاره می‌کند و آن را متناسب با داستان می‌داند.