۰ نفر

لیست غذاهای شمالی و گیلانی

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵
کد خبر: 702234
لیست غذاهای شمالی و گیلانی

بسیاری از مسافران وقتی قصد سفر به گیلان را می‌کنند، از همان ابتدا در فکر بهترین رستوران غذای محلی رشت هستند و یا بسیاری از آن‌ها ممکن است در جستجوی لیست غذاهای شمالی و گیلانی باشند. در این محتوا بهترین رستوران در رشت را که می توانید در آن غذا محلی را با بهترین میل نمایید را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست غذاهای شمالی و گیلانی

سفر به هر استانی می‌تواند انگیزه‌های فرهنگی-تفریحی متفاوتی در خود داشته باشد و یکی از انگیزه‌های سفر به گیلان، در کنار طبیعت زیبا و آب و هوای ایده‌آل، غذاهای گیلانی است. بسیاری از مسافران وقتی قصد سفر به گیلان را می‌کنند، از همان ابتدا در فکر بهترین رستوران غذای محلی رشت هستند و یا بسیاری از آن‌ها ممکن است در جستجوی لیست غذاهای شمالی و گیلانی باشند.

به همین خاطر در ادامه این مطلب قصد داریم  لیست غذاهای رشتی و شمالی را به شما معرفی نماییم. همچنین در این محتوا بهترین رستوران در رشت را که می توانید در آن غذا محلی را با بهترین کیفیت میل نمایید را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست غذاهای شمالی و گیلانی

تنوع خوراکی در ایران

ایران کشوری غنی از نظر تنوع فرهنگی و اقوام است؛ اقوامی که هر یک تاریخی مستقل دارند و از دل هر تاریخ، فرهنگ‌های مختلف ظهور کرده است. این تنوع را می‌توان در تمام ابعاد زبانی، فرهنگی، پوشش، غذا، آداب و رسوم و... مشاهده کرد. به همین دلیل هم هست که در سرتاسر ایران می‌توان غذاهای مختلفی را یافت که بسته به اقلیم، مواد اولیه غذایی در دسترس، کشاورزی و... در آن منطقه و همچنین فرهنگ و تاریخ آن خطه متفاوت خواهد بود.

یکی از دلایلی که تنوع غذایی یک منطقه را با فرهنگ و تاریخ آن خطه متناسب می‌دانند، این است که از نظر تاریخی هر چه یک قوم قدمت طولانی‌تری داشته باشد، احتمالاً زمان بیشتری برای خلاقیت خوراکی و خلق مزه‌های تازه در اختیار داشته است و از نظر فرهنگی، آنچه سبب تنوع در غذا می‌شود، نوع کار و زندگی مردم در آن خطه و میزان اهمیت آن‌ها به تغذیه است. به عنوان مثال اگر مردم یک خطه، برای کار در یک معدن گرد هم بوده باشند، احتمالاً اهمیت کمتری به تنوع غذایی و خلق غذاهای جدید می‌داده‌اند و در مقابل قومی که به عنوان مثال کشاورزی پیشه اصلی آنان بوده، احتمالاً اهمیت بیشتری نیز به تولید و توسعه غذاهای تازه با محصولات به دست آمده می‌داده‌اند. مثال بارز این موضوع را می‌توان در تنوع بی‌همتای غذا در استان گیلان یافت.

تنوع خوراکی در گیلان

مردم استان گیلان به دلیل پیشینه تاریخی بسیار غنی، آب و خاک حاصل‌خیز و تنوع پوشش گیاهی، اهمیت بسیار بالا به کشاورزی و پرورش انواع مواد اولیه غذایی و همچنین اهمیت فرهنگی که در تمام طول تاریخ به خوراک می‌داده‌اند، توانسته‌اند در خلاقیت غذایی گوی سبقت را از تمام جهان بربایند و در این زمینه مثال زدنی باشند. به همین خاطر هم هست که همه جا وقتی صحبت از غذا می‌شود، به نوعی پای استان گیلان نیز در میان خواهد بود. از غذاهای مشهور گیلانی در جدول گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی و...

لیست غذاهای شمالی و گیلانی

غذاهای معروف گیلان کدام‌اند؟

با آن‌که تنوع غذایی می‌تواند یک ویژگی فرهنگی جذاب باشد، اما کیفیت و طعم غذاهایی که درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم نیز بسیار اهمیت دارد. ویژگی جذاب غذاهای گیلانی این است که در کنار تنوع بسیار بالا، کیفیت و طعم‌های بی‌نظیری را نیز ارائه می‌کنند. در استان گیلان تنوع بسیار زیادی از مواد اولیه غذایی اعم از گیاهی و جانوری در دسترس است که در طول تاریخ به مردم این سرزمین اجازه خلاقیت بالا در غذا را داده؛ اما از سویی اهمیت بسیار بالایی که خوراک در میان مردمان این سرزمین دارد، باعث می‌شود که ترکیبات بسیار شگفت انگیزی را از مواد اولیه ساده به دست آورند. بسیاری از غذاهای گیلانی در تمام ایران شهرت دارند و حتی برخی از این غذاها شهرت بین‌المللی نیز یافته‌اند. برخی از غذاهای معروف و لذیذ گیلان که در صورت سفر به این استان حتماً باید آن‌ها را امتحان کنید، موارد زیر هستند:

  • فسنجان اردک (خوتکا فوسینجان)
  • خورشت آلومسما با مرغ
  • باقالی قاتوق
  • خورشت سیرقلیه
  • خورشت مرغ ترش
  • گمج کباب
  • ترش شامی
  • شامی رودباری
  • خورشت میرزا قاسمی
  • خورشت ترش تره
  • خورشت اناربیج (غذای محلی گیلان شبیه فسنجان)
  • خورشت سیرابیج
  • خورشت ترش واش

البته چشیدن طعم این غذاهای لذیذ منوط به این است که در بهترین رستوران رشت باشد. غذاهای گیلانی اگر به درستی طبخ نشوند، آن طعم جانانه و لذیذ را نخواهند داشت و اگر مواد اولیه آن‌ها تازه و محلی نباشد، کیفیت غذا کیفیت مطلوب گیلانی‌ها نخواهد بود. بنابراین سعی کنید این غذاها را در بهترین رستوران غذای محلی رشت امتحان کنید.

لیست غذاهای شمالی و گیلانی

بهترین رستوران غذای محلی رشت

قطعاً در جایی مثل گیلان که فرهنگ خوراک در تمام تاریخ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مردم آن نسبت به کیفیت غذاها بسیار حساس بوده و هستند، رستوران‌های متعددی نیز باید وجود داشته باشند. در سفر به گیلان هر چه به مرکز استان حرکت کنید، رستوران‌های محلی بیشتری را خواهید یافت که اغلب‌شان هم مشتریان خاص خود را دارند. تنها در سطح شهر رشت که مرکز استان است، چندین رستوران محلی وجود دارد که هر یک از نظر کیفیت با دیگری متفاوت است و تمامی این رستوران‌ها در کنار هم مشغول رقابت با یکدیگر هستند.

رقابت در صنعت غذا آن هم در گیلان کاری بسیار دشوار است و رستورانی که نتواند کیفیت غذایی مطلوب را تامین کند، هیچ شانسی برای موفقیت نخواهد داشت؛ چرا که کیفیت غذا در بین مردم گیلان حرف اول و آخر را می‌زند. راضی کردن سلیقه مردم این خطه کار چندان آسانی نیست و رستوران‌های معروف و مهم را مجاب می‌کند که غذای با کیفیت در اختیار مردم بگذارند. برای مردم گیلان قبل از دکوراسیون، تم رستورانی، شیوه سرو و... طعم غذا و کیفیت و کمیت آن اهمیت دارد و اگر غذای رستورانی از کیفیت مطلوب برخوردار بود، می‌تواند برای دیگر موارد یاد شده نیز تلاش کند تا خود را به مردم ثابت کند. در چنین شرایطی، حرف زدن از بهترین رستوران غذای محلی رشت شاید در ظاهر دشوار باشد؛ اما اگر به سراغ نظر مردم بروید، می‌بینید که پر تکرارترین نام رستورانی در رشت، گروه رستوران‌های رازقی است.

مجموعه رستوران رازقی یکی از کامل‌ترین و بهترین مجموعه رستوران‌های موجود در استان گیلان است که از حیث تنوع غذایی، کیفیت غذا و خدمات، نمی‌توان برای آن رقیبی در نظر گرفت. در این مجموعه رستورانی که سه شعبه در رشت و یک شعبه در لاهیجان دارد، می‌توانید کامل‌ترین منوی غذایی ممکن را اعم از انواع غذاهای فرنگی، فست فود، برگر، پیتزا تا انواع غذای ایرانی و انواع غذای محلی گیلان بیابید. با این وجود درباره غذاهای محلی رستوران رازقی یک نکته منحصر به فرد وجود دارد: رازقی دستور پخت غذاهای محلی خود را از دل اصیل‌ترین رسپی‌های محلی بیرون کشیده و اصیل‌ترین طعم غذاهای محلی را به شما ارائه می‌دهد. در این رستوران می‌توانید انواع خورشت گیلانی را با کیفیتی مثال زدنی بیابید و مطمئن باشید که در حال چشیدن اصیل‌ترین و بهترین طعم از آن غذا هستید.

لیست غذاهای شمالی و گیلانی

جمع بندی و نتیجه گیری

رستوران رازقی در رشت یکی از بزرگ‌ترین و بهترین رستوران‌های استان گیلان است که لیست غذا های رشتی این مطلب را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد و از این رو می‌توان آن را بهترین رستوران غذای محلی رشت نامید. بنابراین اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید و می‌خواهید که انواع خورشت محلی این استان را با بهترین کیفیت بیابید، می‌توانید به رستوران رازقی مراجعه کنید و از بخش غذاهای محلی، گزینه‌های مختلف را سفارش دهید. همچنین این گروه رستورانی اپلیکیشن اختصاصی سفارش غذای آنلاین نیز دارند که در محدوده رشت و لاهیجان امکان سفارش غذا به صورت آنلاین را نیز برای شما فراهم می‌کند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.