۰ نفر

هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در تهران

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷
کد خبر: 701708
هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز (۲۷ بهمن) در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود. گرچه تا شنبه هوای سرد ماندگاری نسبی دارد اما پس از آن افزایش تدریجی دما در استان تهران مورد انتظار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی در بعد از ظهر امروز (۲۷ بهمن ) افزایش ابر و در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان احتمال بارش پراکنده برف، کولاک برف و احتمال سقوط بهمن و در نوار غربی استان احتمال رگبار پراکنده باران همچنین از امروز تا صبح جمعه (۲۷ تا ۲۸ بهمن) وزش باد، در بعضی ساعات وزش باد شدید به‌ویژه در بخش‌های جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده به ویژه شنبه تا دوشنبه (۲۹ بهمن تا اول اسفند) با پایداری نسبی جو، آسمان صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات وزش باد ملایم، در مناطق و ساعات پر تردد شهری به‌ویژه در شب هنگام شاهد انباشت آلاینده‌های جوی و افزایش غبار خواهیم بود.

تا شنبه ماندگاری نسبی هوای سرد سپس افزایش تدریجی دما به‌طور محسوس در دمای روزانه (بیشینه) مورد انتظار است.

آسمان تهران فردا (۲۸ بهمن) صاف، در بعضی ساعات وزش باد و در بعد از ظهرغبار محلی با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۹ بهمن) صاف، در بعد از ظهر وزش باد و در شب غبار محلی با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه آبعلی با کمینه دمای ۱۰- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

پایداری جوی تهران از شنبه تا دوشنبه

به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشداری از وضعیت نسبتا پایدار جوی طی فردا (۲۸ بهمن ماه) خبرداده و آورده است: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری در صبح و وزش باد به‌تدریج افزایش غبار خواهد بود.

هوای پایتخت شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی خواهد بود. در این شرایط پایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه (اول اسفندماه) نیز صاف، همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود خواهد بود و پایداری جوی در این روز تداوم خواهد داشت.