۰ نفر

هزینه استخدام یک نظافتچی برای منزل و ساختمان چقدر است؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 701090
هزینه استخدام یک نظافتچی برای منزل و ساختمان چقدر است؟

برای استخدام یک نظافتچی برای نظافت خانه یا ساختمان احتمالا با گزینه‌های زیادی روبرو میشوید اما اکثر مشتریان به دنبال خدمات نظافتی با کیفیت و هزینه مناسب هستند و معمولا دسترسی به چنین خدماتی دشوار است. هزینه‌های استخدام یک نظافتچی حرفه‌ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

برای استخدام یک نظافتچی برای نظافت خانه یا ساختمان احتمالا با گزینه‌های زیادی روبرو میشوید اما اکثر مشتریان به دنبال خدمات نظافتی با کیفیت و هزینه مناسب هستند و معمولا دسترسی به چنین خدماتی دشوار است. هزینه‌های استخدام یک نظافتچی حرفه‌ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

مزایای استخدام یک سرویس نظافت حرفه‌ای

قبل از آشنایی با هزینه های استخدام یک سرویس نظافت اول به این موضوع میپردازیم که چرا بهتر است یک سرویس نظافت حرفه‌ای برای منزل یا ساختمان استخدام کنیم:

  • نظافتچی های حرفه ای مرد و زن آموزش دیده اند تا محل زندگی یا کار شما را به بهترین روش تمیز کنند. کارشناسان نظافت بهترین روش برای ایجاد محیطی تمیز برای را آموزش دیده اند.
  • سرویس نطافتچی برای تمیز کردن فضای زندگی یا اداری شما لوازم نظافتی لازم را همراه دارد.
  • صرفه جویی در زمان. اگر انرژی خود را صرف تمیز کردن محل زندگی یا کار کنید زمان خود را از دست میدهید. این مسئله میتواند بر اعتماد به نفس شما تاثیر منفی بگذارد. نظافت چیزی نیست که کارکنان شما از انجام آن لذت ببرند. به کارکنان خود اجازه دهید روی کارهایی که در آنها بهترین هستند تمرکز کنند و نظافت را به متخصصان این کار بسپارید.
  • کارکنان اداری در فضای تمیز هماهنگ تر کار میکنند در نتیجه کارآمدی بیشتری خواند داشت.
  • وقتی فضای شما به هم ریخته میشود ممکن است به سرعت متوجه افزایش استرس شوید. خوشبختانه زمانی که شما یک سرویس نظافت حرفه ای را استخدام میکنید لازم نیست درباره تمیز کردن چیز ها استرس داشته باشید. در نتیجه انجام بسیاری از کارهای دیگر برای شما آسان تر میشود.

عوامل موثر بر هزینه‌های استخدام یک سرویس نظافت حرفه‌ای

تمیز کردن هر چیزی متفاوت است. اندازه محیط، وسایل و تعداد افرادی که در آنجا هستند همگی بر میزان پرداختی شما تاثیر میگذارند. نحوه تعیین قیمت شرکت های نظافتی هم در این موضوع نقش دارد. در ادامه به چند عامل موثر بر هزینه های استخدام خدمات نظافتی اشاره میکنیم.

لوازم نظافت (تجهیزات دستی)

نظافت

برای نظافت منزل، نظافتچی از تجهیزات غیر برقی استفاده میکند که به آنها تجهیزات دستی هم گفته میشود مانند پارچه میکروفیبر، فرچه، گردگیر استاتیک، دستکش دستی و غیره.

برای پاک کردن لکه های سرسخت و ایجاد درخشندگی سطوح مختلف مواد پاک کننده مختلفی نیاز است. چهار نوع پاک کننده وجود دارد: قلیایی، اسیدی، خنثی یا چربی زدا. برای اطمینان از ایمنی مشتری میتواند از مواد شیمیایی پاک کننده سازگار با محیط زیست استفاده کند.

اکثر مشتریانی که درخواست خدمات نظافت منزل را دارند در مورد لوازم نظافت هم سوال میکنند. اما در برخی موارد مشتریان این تجهیزات را دارند بنابراین هزینه های آنها کمتر میشود.

لوازم نظافت (تجهیزات مکانیکی)

میتوان برای نظافت ساختمان‌ از ماشین آلات نظافتی که کار را راحت‌تر می‌کنند استفاده کرد، همچنین زمان نظافت را کاهش می‌دهند و روند کار را سریع می‌کنند. ماشین آلات نظافتی مانند جاروبرقی، ماشین های پولیش، کف شوی، ماشین های نظافت فشار قوی و غیره که پرمصرف ترین ماشین آلات نظافتی هستند.

نظافت منزل

نظافت منزل را میتوان به سه دسته تقسیم کرد: نظافت معمولی، نظافت عمیق و نظافت اسباب کشی. اکثر خدمات نظافتی تعداد اتاق ها را بررسی میکنند و سپس تصمیم میگیرند که چه تعداد نظافتچی نیاز است. نرخ نظافت بر اساس متر مربع محاسبه میشود. مشتریان میتوانند بر اساس نیاز خود درخواست نظافت هفتگی، دو هفته ای یا ماهانه کنند. علاوه‌براین، هزینه شستشوی فرش به اندازه فرش بستگی دارد. برای خشکشویی مبل و همچنین نظاتف صندلی اداری هزینه به تعداد صندلی و مبل بستگی دارد.

انواع نظافت

نظافت

خدمات نظافتی شامل انواع نظافت از جمله نظافت شرکتی، نظافت صنعتی، نظافت انبار و غیره میباشد. هزینه ها ممکن است بسته به نوع نظافتی که انتخاب میکنید و ساعت کار متفاوت باشد. هزینه ها به صورت ماهانه دریافت میشود. هزینه های اضافه کاری در روزهای تعطیل هم به دستمزد ماهانه کارکنان نظافتچی اضافه میشود.

خدمات اضافی

به طور معمول اگر مشتری علاوه بر تمیز کردن خدمات اضافی مانند کنترل آفات، خدمات پستی، خدمات ضد عفونی و غیره را بخواهد باید هزینه اضافی را پرداخت کند. خدمات با کیفیت و داشتن سبک زندگی راحت ارزان نیست. باید از خود بپرسید چه چیزی برای شما مهم تر است: زمان یا پول. با نظافت حرفه ای میتوانید انرژی و وقت آزاد بیشتری داشته باشید.

یکی از عواملی که بر هزینه نظافت تاثیر میگذارد سطح خدماتی است که انتخاب میکنید. نظافت حرفه ای بسیار دقیق است بنابراین خدمات اضافی ویژه ای که نیاز به تلاش بیشتری دارند هزینه بیشتری هم دارند. دفعات نظافت هم یکی از عوامل مهم موثر بر هزینه است.

جنسیت نظافتچیان

بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند تا یک نظافتچی خانم را برای نطافت منزل خود انتخاب نمایند اما کارهایی مانند تمیزکاری شیشه و پنجره‌ها را فقط نظافتچی آقا انجام می‌دهد که در چنین مواردی در صورت اصرار شما برای استخدام نظافتچی خانم، ممکن است شرکت خدماتی مبلغی بیشتر را از شما دریافت نماید.

هزینه تمیز کردن خانه چقدر است؟

بستگی به این دارد که برای چه چیزی ارزش بیشتری قائل باشید. اگر زمان اضافی دارید میتوانید در پرداخت هزینه صرفه جویی کنید و با همکاری اعضا خانواده نظافت منزل را انجام دهید.

شما میتوانید حین نظافت منزل به موسیقی گوش دهید و در هزینه ها صرفه جویی کنید. اما نظافت خانه مانند گردگیری سقف های طاق دارد ممکن است نیاز به زمان زیادی داشته باشد. به هر حال باید ببینید که اولویت شما چیست.

اگر خودتان نظافت را به عهده بگیرید نیازی به پرداخت هزینه ساعتی ندارید. با این حال همچنان باید لوازم نظافتی را خریداری کنید. اما باید دقت کنید که اغلب نظافتچی ها لوازم نظافتی خود را دارند و این مسئله میتواند هزینه های شما را کاهش دهد.

سوالات پر تکرار  

چگونه نظافتچی منزل استخدام کنم؟

ابتدا یک نظافتچی منزل در نزدیکی خود را به صورت آنلاین جستجو کنید و وب سایت یا صفحات اجتماعی آنها را بررسی کنید. همچنین میتوانید با آنها تماس بگیرید و درباره خدمات خاص آنها سوال کنید. هزینه ها را بررسی کنید و بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر مناسب است میتوانید یک سرویس نظافتی استخدام کنید. اگر اولین باری است که خدمات نظافتی را استخدام میکنید ممکن است بهتر باشد که از قبل تحقیق کنید تا بدانید چه انتظاراتی از نظافتچی داشته باشید.

آیا باید از یک منبع معتبر درباره نظافتچی سوال کنم؟

بله. نظافتچی حرفه ای باید نظرات مشتریان خود را به اشتراک بگذارد. علاوه بر این قبل از استخدام نظافتچی منزل مطمئن شوید که آنها برای محافظت کامل بیمه شده اند.

آیا نظافتچی منزل لوازم خود را می‌آورد؟

این مسئله معمولا به نظافتچی بستگی دارد. برخی از خدمات نظافتی صاحب خانه را ملزم میکنند که محصولات نظافتی (مثلا اسفنج، دستمال کاغذی، پارچه، جارو) را تهیه کند اما برخی دیگر هر آنچه را که برای تمیز کردن نیاز دارند با خود میاورند. همیشه میتوانید بپرسید که آیا لوازم نظافتی خود را میاورند یا خیر و اگر چنین است مطمئن شوید که لوازم مورد استفاده آنها شما را اذیت نمیکند. برای مثال اگر محصولات ارگانیک یا طبیعی را ترجیح میدهید ممکن است لازم باشد آنها را تهیه کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.